aA
Nuo tada, kai 2014 m. liepos 1 d. buvo paskelbta apie visų Lietuvos oro vartų (Vilniaus, Kauno ir Palangos) sujungimą į vieną įmonę (Lietuvos oro uostus), valstybės įmonė skaičiuoja 235 proc. išaugusį pelną (EBITDA).
© DELFI / Karolina Pansevič

Lietuvos oro uostų vadovo Mariaus Gelžinio teigimu, strateginis sprendimas sujungti visus tris nacionalinius oro uostus kasmet šalies biudžetą papildo milijoniniais dividendais, kurių suma po visų oro vartų suvienijimo išaugo beveik 14 kartų: nuo 609 tūkst. eurų 2013 m. iki 8,5 mln. eurų už 2018 m., išmokėtų šiais metais.

„Tarptautinės oro uostų tarnybos duomenimis, Lietuvos oro uostai sukuria apie 2,5 proc. šalies BVP, bendrame šalies kontekste tai yra solidus pasiekimas. Mes nuosekliai dirbame, kad išliktume konkurencingi ne tik regione, bet ir visoje Europoje, o tai augina ir finansinius rodiklius: kasmet pritraukiame naujas skrydžių kryptis, auga keleivių skaičius, plečiame neaviacinių paslaugų spektrą“, – pranešime cituojamas M. Gelžinis.

Rekordinius keleivių srautus kasmet pasitinkantys Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartai praėjusiais metais skaičiavo beveik 44 mln. eurų bendrųjų pajamų ir beveik 17,7 mln. eurų EBITDA. Lyginant su 2013 m., t. y. paskutiniais metais iki Lietuvos oro uostų susijungimo, tai yra atitinkamai 111 proc. ir net 235 proc. didesni skaičiai. Prieš susijungimą bendros oro uostų pajamos siekė šiek tiek per 20 mln. eurų, o EBITDA pelnas buvo 5,3 mln. eurų.

Kaip skelbia įmonė, per pastaruosius penkerius metus įmonės pelningumas nuosekliai augo 18 procentinių punktų kasmet.

„Taip pat labai svarbus rodiklis yra turto grąža (ROA), rodanti efektyvų įmonės valdymą. Visiems trims oro uostams susijungus į vieną įmonę, ROA skaičius taip pat nuolat augo ir iki 2018 m. padidėjo nuo 0,1 iki 4,4 proc. Nuosavybės grąža (ROE) didėjo nuo 0,2 iki 6,9 proc. Tai rodo, kad einame teisingu keliu, o mūsų komandos darbas kuria nuoseklų ir stabilų įmonės augimą“, – teigia Lietuvos oro uostų vadovas.

M. Gelžinis pastebi, kad po Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimo į vieną įmonę, kasmet augo ir vidutinių pajamų per metus, kurias oro uostui atneša vienas keleivis, skaičius. Iki susijungimo vieno keleivio sugeneruojamos pajamos oro uostui siekė 5,97 eurų, o paskutinių, 2018 m., duomenimis – 7,03 eurų.

Kaip pažymi įmonė, iš dabartinių pozicijų matyti, kad šių metų rezultatai greičiausiai pranoks iki šiol sėkmingiausius Lietuvos oro uostams 2018 m. ir reikšmingai padidins grynojo pelno, EBITDA ir kitus finansinius rodiklius.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Priėmus Vyriausybės siūlymus, komandiruojamiems darbuotojams atlyginimai padidėtų 122 eurais

Jei Seimas priims Vyriausybės siūlymą padidinti darbo užmokesčio ribą, nuo kurios priklauso...

Seime – automobilių taršos mokestis (20)

Seime pradedamos diskusijos dėl siūlomo naujo automobilių taršos mokesčio . Skaičiuojama, kad...

Teismas: VLRD vagonų dalių pirkimo konkursas turi būti nutrauktas (1)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto...

„RB Rail“ pasirašė 1,2 mln. eurų vertės sutartį dėl debesijos paslaugų (6)

Bendrovė „ RB Rail “, koordinuojanti geležinkelio projekto „Rail Baltica“ statybos darbus,...

Parengtas Klaipėdos uosto bendrasis planas (3)

Parengtas Klaipėdos jūrų uosto bendrasis planas, numatantis ilgalaikes uosto plėtros kryptis,...

Top naujienos

Pranckiečio testas valdančiajai koalicijai: susiklostė ypatingos sąlygos balsuoti papildyta 11:29 val.  (222)

Antradienį paaiškės, ar valdantieji turi bent 71 balsą išspręsti nepasitikėjimo Seimo...

Gyvai / 2020 metų biudžetą pristatęs Šapoka mato smarkiai prastėjančius verslo lūkesčius (57)

Antradienį Seimo plenariniame posėdyje finansų ministras Vilius Šapoka pateikė 2020 metų...

Šimonytė – apie biudžetą: kažkuria prasme tai yra skandalinga (102)

Seime pateikiant kitų metų biudžetą opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių...

Lemiamas Pranckiečio ir valdančiųjų susirėmimas: darbotvarkė patvirtinta (40)

Seimo antradienio posėdyje bus rengiamas pakartotinis balsavimas dėl Seimo pirmininko Viktoro...

Prie Norvegijos krantų dreifuojantis Rusijos ledlaužis pasiuntė nelaimės signalą papildyta 11.56 (52)

Rusijos ledlaužis „Tor“, esantis netoli Norvegijos krantų, pasiuntė nelaimės signalą ir...

Vertingiausia sutartis Lietuvos istorijoje: rankomis trina ir „Pacers“, ir patys Saboniai (61)

Indianos „Pacers“ klubas patvirtino, kad ilgam pratęsė sutartį su 23-ejų metų 211 cm ūgio...

Gyvai / DELFI Premjera. Gimtadienį švenčiantis Donatas Montvydas – apie įsimintiniausius gyvenimo įvykius

Antradienį 12 val. laidoje DELFI Premjera - dar vienas pirmas kartas! Studijoje lankysis...

Pamirškite močiučių patarimus – ekspertė paaiškino, kodėl „namudinė“ kosmetika labiau kenkia nei padeda (20)

Vardan to grožio, visos pasidarėme labai kūrybingos. Bet... jeigu mokame skaniai pagaminti košę,...

Abortą patyrusios lietuvės išpažintis: vaiko abu norėjome, bet kai pastojau, prasidėjo košmaras

Pagal oficialią statistiką Lietuvoje per metus atliekama per 3,5 tūkstančio abortų. Tačiau...

Kalvarijos sav. dingo su šuniuku iš namų išėjęs vyras

Policijos duomenimis, be žinios dingęs Audrius Pazniokas (gim. 1983 m.) spalio 15 d., apie 19.15...