aA
Nuo tada, kai 2014 m. liepos 1 d. buvo paskelbta apie visų Lietuvos oro vartų (Vilniaus, Kauno ir Palangos) sujungimą į vieną įmonę (Lietuvos oro uostus), valstybės įmonė skaičiuoja 235 proc. išaugusį pelną (EBITDA).
Lietuvos oro uostai: po oro uostų sujungimo įmonės pelnas išaugo 235 proc.
© DELFI / Karolina Pansevič

Lietuvos oro uostų vadovo Mariaus Gelžinio teigimu, strateginis sprendimas sujungti visus tris nacionalinius oro uostus kasmet šalies biudžetą papildo milijoniniais dividendais, kurių suma po visų oro vartų suvienijimo išaugo beveik 14 kartų: nuo 609 tūkst. eurų 2013 m. iki 8,5 mln. eurų už 2018 m., išmokėtų šiais metais.

„Tarptautinės oro uostų tarnybos duomenimis, Lietuvos oro uostai sukuria apie 2,5 proc. šalies BVP, bendrame šalies kontekste tai yra solidus pasiekimas. Mes nuosekliai dirbame, kad išliktume konkurencingi ne tik regione, bet ir visoje Europoje, o tai augina ir finansinius rodiklius: kasmet pritraukiame naujas skrydžių kryptis, auga keleivių skaičius, plečiame neaviacinių paslaugų spektrą“, – pranešime cituojamas M. Gelžinis.

Rekordinius keleivių srautus kasmet pasitinkantys Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartai praėjusiais metais skaičiavo beveik 44 mln. eurų bendrųjų pajamų ir beveik 17,7 mln. eurų EBITDA. Lyginant su 2013 m., t. y. paskutiniais metais iki Lietuvos oro uostų susijungimo, tai yra atitinkamai 111 proc. ir net 235 proc. didesni skaičiai. Prieš susijungimą bendros oro uostų pajamos siekė šiek tiek per 20 mln. eurų, o EBITDA pelnas buvo 5,3 mln. eurų.

Kaip skelbia įmonė, per pastaruosius penkerius metus įmonės pelningumas nuosekliai augo 18 procentinių punktų kasmet.

„Taip pat labai svarbus rodiklis yra turto grąža (ROA), rodanti efektyvų įmonės valdymą. Visiems trims oro uostams susijungus į vieną įmonę, ROA skaičius taip pat nuolat augo ir iki 2018 m. padidėjo nuo 0,1 iki 4,4 proc. Nuosavybės grąža (ROE) didėjo nuo 0,2 iki 6,9 proc. Tai rodo, kad einame teisingu keliu, o mūsų komandos darbas kuria nuoseklų ir stabilų įmonės augimą“, – teigia Lietuvos oro uostų vadovas.

M. Gelžinis pastebi, kad po Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų sujungimo į vieną įmonę, kasmet augo ir vidutinių pajamų per metus, kurias oro uostui atneša vienas keleivis, skaičius. Iki susijungimo vieno keleivio sugeneruojamos pajamos oro uostui siekė 5,97 eurų, o paskutinių, 2018 m., duomenimis – 7,03 eurų.

Kaip pažymi įmonė, iš dabartinių pozicijų matyti, kad šių metų rezultatai greičiausiai pranoks iki šiol sėkmingiausius Lietuvos oro uostams 2018 m. ir reikšmingai padidins grynojo pelno, EBITDA ir kitus finansinius rodiklius.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

„Longo Group“ per devynis mėnesius uždirbo 1,6 mln. eurų

Naudotų automobilių pardavėjas Baltijos šalyse „ Longo Group AS“ praneša per pirmuosius...

Kitais metais bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

Kitais metais bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16...

„Rail Baltica“ pagrindinė trasa Latvijoje bus pradėta tiesti 2023-ųjų antroje pusėje

Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „ Rail Baltica “ pagrindinė trasa Latvijoje...

Pavasarį Danės upe Klaipėdoje pradės kursuoti vandens autobusas

Danės upėje Klaipėdoje kitą pavasarį pradės veikti vandens autobuso maršrutas. Jį trejus...

Naujos ES taisyklės leis naudotis išmaniaisiais telefonais skrydžio metu

Oro transporto bendrovės galės teikti naujausią 5G technologiją savo lėktuvuose kartu su...

Top naujienos

Ekspertas: jei ne pinigai, „Financial Times“ nebūtų rašęs apie Lietuvą taip, kaip parašė (12)

Britų portalo „ Financial Times “ publikacijos apie Lietuvą nėra žurnalistika, tai – reklama...

Nauja apklausa išryškino aiškų kandidatų į Vilniaus merus trejetuką – įvertinti ir skirtingi II turo scenarijai (18)

Valdančiosios Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) užsakymu...

Skelbiama apie sprogimą Ukrainos ambasadoje Madride (1)

Ukrainos ambasadoje Madride nugriaudėjo sprogimas. Sužalotas vienas žmogus. Apie tai praneša AFP...

EK pirmininkės pasisakymas ištrintas, sureagavo ir Ukraina (5)

Ukrainos ginkluotųjų pajėgų generalinis štabas sureagavo į Europos Komisijos (EK) pirmininkės...

Vilniaus mikrorajonas, kuriam žadami dideli pokyčiai: dėl jo potencialo neabejojama

Vos prieš kelis dešimtmečius Vilniaus miestas buvo gerokai mažesnis. Laikui bėgant, sostinė...

Rusija kreipėsi į Indiją: pagalbos reikia nedelsiant (11)

Nuo sankcijų kenčianti Maskva paprašė Indijos parduoti jai mažiausiai 500 skirtingų produktų,...

Linda Rozenbacha, delfi.lv

Trumpa kelionė į Andalūziją: patarimai, ką čia pamatyti ir kaip sutaupyti

Rudenį dar galima spėti pasimėgauti saule Pietų Europoje. Dirbu nuotoliniu būdu, tad...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba apie Rusijos sprendimą: Kremlius bijo Ukraina: mūsų kariuomenė tapo dar galingesnė (7)

Ukraina pranešė iš Prancūzijos gavusi daugkartinę raketų paleidimo sistemą, kuri papildė...

Gydytojas patarė, kaip senjorams sumažinti ligų riziką: vieną produktą siūlė vartoti ypač atsargiai

Žmones paveikia senėjimas , natūraliai atsirandantis dėl tam tikros molekulinės ir ląstelinės...

Paprastas manevras gali baigtis bauda: kada posūkio signalą rodyti privaloma, o kada geriau susilaikyti? (1)

Pasukant ar keičiant eismo juostą svarbu įjungti posūkio signalą, tačiau yra situacijų, kai...