Į ant bėgių užvažiavusį automobilį trenkėsi maršrutu Marijampolė-Kaunas vykęs keleivinis traukinys. Transporto priemonės greitis, mašinistui pastebėjus kliūtį ir pradėjus stabdyti, buvo 72 km per val., o susidūrimo metu mažesnis nei 50 km per valandą. Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“, operatyvūs mašinisto veiksmai padėjo išvengti skaudesnės nelaimės.

Ne viešojo naudojimo pervaža (kitaip vadinama „ūkininkų“ pervaža) tarpstotyje Marijampolė-Vinčai bus uždaryta, kol vyks avarijos aplinkybių tyrimas, nustatytos avarijos priežastys, taip pat tai, ar pervaža turintys teisę naudotis asmenys laikėsi saugumo taisyklių, ar reikalingos papildomos saugumo priemonės, kad skaudžių įvykių būtų išvengta.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ siūlė šią pervažą uždaryti 2010 m., pastebėjus, kad ja besinaudojantys ūkininkai nerakina pervažos užkardų. Be to, prie ūkininkų naudojamų plotų yra kiti privažiavimo keliai, tiesa – kiek ilgesni.

Tuo metu vietos ūkininkai kartu su Marijampolės savivaldybe reikalavo leisti ūkininkams toliau naudotis šia pervaža. Savivaldybėje ūkininkai pasižadėjo laikyti pervažos užkardus užrakintus ir juos atrakinti tik tada, kai patys naudojasi pervaža, taip pat laikytis visų eismo saugos reikalavimų. Marijampolės savivaldybė tuo pačiu pažadėjo reguliariai tikrinti, kaip ūkininkai vykdo savo pažadus laikyti pervažos užkardus užrakintus.

Gavus Marijampolės mero ir ūkininkų pažadą, kad pervaža bus naudojama saugiai, nuspręsta palikti ją veikiančią.

Šiuo metu atliekamo tyrimo metu aiškėja, kad nei patys ūkininkai laikėsi saugos reikalavimų naudodamiesi pervaža, nei savivaldybė juos prižiūrėjo.

„Lietuvos geležinkelių“ valdomoje infrastruktūros sistemoje yra 18 neviešojo naudojimo pervažų, priklausančių gamykloms, įmonėms, fiziniams ar juridiniams asmenims. Dažniausiai tokios pervažos įrengtos arba įmonių teritorijose arba kerta privažiuojamuosius kelius, kuriuose traukinių greičiai yra itin maži. Tačiau penkios iš jų liko pagrindinėse geležinkelio linijose, kuriose traukiniai važiuoja dideliais greičiais.

Neviešojo naudojimo pervažos įrengiamos, naudojamos ir prižiūrimos vadovaujantis susisiekimo ministro įsakymu patvirtintomis Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklėmis. Jas suderinę su geležinkelių infrastruktūros valdytoju, įrengia ir prižiūri suinteresuoti fiziniai ar juridiniai asmenys (ūkininkai) savo lėšomis. Pervažose yra visi būtini kelių ženklai, rankiniai pasukamieji rakinamieji užtvarai bei paskirti už pervažų priežiūrą atsakingi asmenys (ūkininkai). Saugaus eismo per šias pervažas galimybes nustato kelių transporto priemonės vairuotojas.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės pranešimo, tokios pervažos neturi geležinkelio signalizacijos įrenginių, todėl tampa itin pavojingos greitai važiuojantiems keleiviniams traukiniams, o šios pervažos naudotojai privalo būti ypač atidūs, kai kerta geležinkelio bėgius.

„Rail Baltica“ linijos atkarpoje Marijampolė-Vinčai važinėja tiek keleiviniai, tiek krovininiai traukiniai. Ateityje ši linija taps pagrindine krovinių ir keleivių vežimo geležinkeliais arterija į Vakarus, todėl traukinių eismas linijoje tikrai greitės ir intensyvės.

Po įvykio Marijampolė-Vinčai linijos „ūkininkų„pervažoje bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ taip pat įvertino kitų „ūkininkų“ pervažų Lietuvoje būklę, ar visose laikomasi saugumo reikalavimų. Patikrinimo metu ypatingas dėmesys skirtas „ūkininkų“ pervažoms, kertančioms pagrindines geležinkelio linijas, kuriose vyksta intensyvus keleivinių ir krovininių traukinių eismas.

Nustatyta, kad visose, išskyrus šią pervažą, ūkininkai laikosi saugos taisyklių, visada laiko pervažų užtvarus užrakintus ir tinkamai prižiūri pačias pervažas.

Bendrovė artimiausiu metu numato sudaryti komisiją iš viešosios infrastruktūros valdytojo, policijos, automobilių kelio savininko, automobilių kelius prižiūrinčios įmonės ir savivaldybės atstovų, kuri spręs Marijampolė-Vinčai linijos „ūkininkų“ pervažos tolesnio saugaus naudojimo bei alternatyvaus ūkininkų susisiekimo galimybes.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)