aA
Lietuva ir bendramintės šalys dėl koronaviruso krizės ragina Europos Sąjungos (ES) institucijas atidėti prieštaringai vertinamo vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą, kol nesibaigs pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.
Lietuvos vežėjų protestas – į Vilniaus gatves išvažiuoja vilkikai
Lietuvos vežėjų protestas – į Vilniaus gatves išvažiuoja vilkikai
© DELFI / Kiril Čachovskij

Susisiekimo ministerijos pranešime teigiama, kad laišką, kuriame kreipiamasi į Europos transporto komisarę, ES Tarybai pirmininkaujančią Kroatiją ir visų ES šalių transporto ministrus, taip pat pasirašė Bulgarijos, Kipro, Latvijos, Lenkijos, Maltos, Rumunijos ir Vengrijos transporto ministrai.

„Didžioji dauguma ES transporto kompanijų yra smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės, kurios yra itin pažeidžiamos. Esamoje sudėtingoje situacijoje ES turėtų rūpintis šių įmonių palaikymu, taip kaip yra padedama oro vežėjams nustatant naują tinkamą teisinį reglamentavimą“, – teigiama transporto ministrų laiške.

„Vietoje to, rengiamasi patvirtinti Mobilumo paketą, kurio nuostatos kartu su koronaviruso pasekmėmis suduos stiprų smūgį Europos transporto įmonėms. Šio poveikio stiprumą sunku numatyti“, – sako ministrai.

Jie atkreipia dėmesį, kad situacija transporto sektoriuje yra visiškai kitokia nei 2015 metais, kuomet buvo pradėtas svarstyti Mobilumo paketas.

Anot pranešimo, įgyvendinus Mobilumo paketo nuostatas, Europos transporto sektoriui būtų dar sudėtingiau susidoroti su sunkia ekonomine situacija, kuri yra tikėtina pasibaigus koronaviruso pandemijai.

„Neabejotina, kad ES ekonominė situacija pasibaigus koronaviruso pandemijai bus visiškai pasikeitusi. Kelių transporto sektoriui būtini nauji sprendimai, atitinkantys naują realybę“, – teigiama ministrų laiške.

„Todėl skubiai raginame nutraukti tolimesnes Mobilumo paketo teisines procedūras, atsižvelgiant į COVID-19 pandemiją bei jos poveikį kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai“, – teigia ministrai.

Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį.

Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių vežėjų įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Dėl jo dar bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente. Jo data dar nenustatyta, anksčiau buvo manoma, kad jis turėtų vykti ne anksčiau kaip gegužę.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

Keliui Vilnius–Utena skirta 31,4 mln. eurų ES paramos (15)

Prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai skirta 31,374...

Kelių projektams paskirstyta daugiau kaip 30 mln. eurų (7)

Šalies kelių projektams paskirstyta 31,315 mln. eurų. Dalis iš 150 mln. eurų Vyriausybės...

Turistų laukianti Graikija skuba atverti kavines, atkurti susisiekimą keltais

Graikija pirmadienį atnaujino reguliarių keltų eismą į savo salas, taip pat atvėrė savo...

Siūloma nuo kito mėnesio panaikinti sienų kontrolę su Latvija (24)

Vidaus reikalų ministerija pirmadienį Vyriausybei pateikė siūlymą nuo birželio 1 dienos...

Šaltiniai: „Lufthansa“ pavyko iš esmės susitarti dėl gelbėjimo paketo

Smarkiai nuo koronaviruso pandemijos nukentėjusi Vokietijos oro linijų bendrovė „ Lufthansa “...

Top naujienos

Šios šalies pavyzdys pasaulyje aptarinėjamas kone plačiausiai: švedų strategija turėjo rimtų argumentų pasirinkimą lemia 3 faktoriai (25)

Pagal Oksfordo universiteto sukurtą Vyriausybių priemonių griežtumo indeksą, leidžiantį...

„Aukso amžius“ baigėsi: per karantiną šimtus darbuotojų įdarbinusios įmonės dalies jų atsisako (10)

Nors kovo 16-ąją šalyje įvestas karantinas dėl staigiai išaugusios paklausos drastiškai augino...

Ekonomistai: atsivėrus ekonomikoms, atsiras įvairiausių naujų darbų (4)

Termoskenavimo specialistai Jutoje ir Merilende. Kontaktų atsekėjai San Fransiske. Dezinfekuotojai...

The Economist

Politinio karo ginklai: Rusijos ir Vakarų šalių politinės kovos

Kaip klostėsi ir kito Rusijos ir Vakarų šalių politinės kovos.

Geriausios trąšos ir priedai žemei – apie kai kuriuos net nepagalvotumėte

Parduotuvėse – gausybė žemių mišinių įvairiausiems augalams. Kad ir kokie jie būtų...

2 dulkių valymo klaidos, kurios gadina mūsų baldus: jas darome kiekvienas

Dažnas iš mūsų daro taip: pamatę dulkes ant paviršiaus, čiumpame pirmą pasitaikiusią sausą...

Naujai viruso bangai rudenį reikia ruoštis jau dabar: modernios priemonės patikrai pasieniuose jau egzistuoja (250)

Atsižvelgiant į jau turimas žinias apie koronavirusą ir sezoniškumą, yra nemaža rizika, kad...

Daugeliui nematomas intymumo koordinatorių darbas per filmavimus turi net savo protokolą: anksčiau aktoriams galiojo tik viena taisyklė (3)

Alicia Rodis įžengia į filmavimo aikštelę Niujorke turėdama misiją: ji prižiūri vieno...

Tai ne pokštas: daugelis žmonių nežino, kaip atrodo g mažoji

Jei nesate tipografas profesionalas, o dailyraštis nėra jūsų hobis, veikiausiai teks bent sekundę...

Koronavirusas Baltarusijoje: rizikuoja jau ne tik Lietuva, bet ir visa ES (259)

Iš pradžių Baltarusija neigė koronavirusą ir netgi juokėsi iš galimos pandemijos. Šiuo metu...

|Maža didelių žinių kaina