aA
Lenkijos dienraščio „Rzeczpospolita“ apžvalgininkas sako, kad Lietuva turėtų siekti susitarimo su Lenkija dėl išardytų bėgių, nes taikus ginčo išsprendimas paskatintų koncerno „PKN Orlen“ investicijas į gamyklą Mažeikiuose ir palengvintų energetikos bei transporto projektų įgyvendinimą.
© DELFI / Domantas Pipas

Tomaszas Furmanas sakė manantis, kad bylinėtis nusprendę „Lietuvos geležinkeliai“ tik atitolintų neišvengiamas sankcijas.

„Europos Komisijos sprendimas skirti baudą „Lietuvos geležinkeliams“ buvo prognozuojama daugelio rinkos apžvalgininkų ir nėra didelė staigmena. Jis taip pat atrodo visiškai pagrįstas, nes išardžius bėgius nuo Mažeikių iki Latvijos sienos buvo akivaizdžiai pažeistos Europos Sąjungoje galiojančios konkurencijos taisyklės“, - teigė apžvalgininkas.

„Esant dabartinei padėčiai „Lietuvos geležinkeliai“ gali toliau atkakliai ginti savo poziciją, tačiau tik atitolintų laiką, kai patirs sankcijas už ankstesnius sprendimus“, - sakė „Rzeczpospolita“ ekonomikos žurnalistas.

Jo įsitikinimu, ilguoju laikotarpiu visam regionui būtų daug naudingesnis „per daug metų susikaupusių problemų taikus sprendimas dialogo būdu“, o šiemet pasiektas sutarimas dėl tarifų rodo, jog kompromisas įmanomas.

„Pirmoji kregždė buvo šių metų birželio pabaigoje „Lietuvos geležinkelių“ ir „PKN Orlen“ sudaryta sutartis dėl apmokėjimo už degalų pervežimą traukiniais. Tai rodo, kad susitarimas yra įmanomas, juolab kad šiuo metu abi šalys kur kas palankiau vertina derybų galimybę negu prieš keletą metų“, - teigė T. Furmanas.

Anot apžvalgininko, šio ginčo išsprendimas gali suteikti postūmį geležinkelio, greitkelių, dujotiekių ir elektros jungčių plėtrai bei „PKN Orlen“ investicijoms Lietuvoje.

„Išardytų bėgių problemos sprendimas – be abejo, juos atstatant – taip pat gali palengvinti ir paspartinti kitų prioritetinių projektų įgyvendinimą regione. Pakanka prisiminti geležinkelio liniją „Rail Baltica“, turinčią sujungti Estiją, Latviją, Lietuvą ir Lenkiją. Tarp kitų svarbių mūsų regionui projektai – greitkelių, dujotiekių ir elektros energijos linijų statyba“ , - sakė T. Formanas.

„Išsprendus logistikos problemas pati „PKN Orlen“ gali būti daug labiau linkusi daug investuoti Lietuvoje. Tai svarbu, nes Mažeikių įmonė visuomet buvo laikoma silpniausiu šios grupės aktyvu. Šiuo metu ji uždirba gana daug dėl palankios makroekonominės aplinkos, bet jeigu padėtis pablogėtų, ši įmonė būtų pirmoji, kur būtų mažinama gamyba, darbuotojų skaičius, o ypač nepalankiomis sąlygomis galėtų netgi būti uždaryta“, - teigė jis.

Europos Komisija praeitą savaitę „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad ji apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje. Briuselis sutiko su „PKN Orlen“ argumentais, kad Lietuva tokiu būdu apribojo galimybę įmonei vežti krovinius Latvijos geležinkeliais.

Šis sprendimas atveria galimybę Lenkijos ir Latvijos įmonėms reikšti civilinius ieškinius dėl žalos atlyginimo. Be to, Lietuva įpareigota pašalinti pažeidimą atstatant bėgius arba kitaip atkuriant konkurencinę aplinką.

„Orlen Lietuvos“ atstovas Tomas Digaitis šią savaitę teigė, kad įmonė kol kas neturi jokios medžiagos, kurią galėtų komentuoti.

Lietuvos pareigūnai viešai tikina, kad bėgiai 2008 metais buvo išardyti dėl saugumo, o šis sprendimas iš esmės nepakeitė krovinių srautų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Airbus“ vadovas: ES ir JAV orlaivių karas niekam nenaudingas

ES ir JAV turėtų derybų keliu išspręsti ilgai trunkantį ginčą dėl subsidijų „ Airbus...

Brundza siūlo nesustoti su automobilių mokesčiu: apie tai kalbu daugiau nei 10 metų (499)

„Tai tik nedidelis žingsnelis, ir tai, ne į priekį, o įstrižai“, – taip apie trečiadienį...

Ministras: sprendimą dėl naujo oro uosto norima priimti iki pavasario (4)

Lietuvoje augant lėktuvų keleivių srautui, susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ketina...

Kelių direkcija bus pertvarkyta – susisiekimo ministras (3)

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę...

Vyriausybė pritarė automobilių taršos mokesčiui (200)

Vyriausybė trečiadienio posėdyje pritarė Aplinkos ministerijos siūlomam taršių automobilių...

Top naujienos

Iš posto verčiamas Žemaitaitis: šis Seimas dirbs dar mėnesį ir dvi savaites (312)

Darbas Seime truks lygiai mėnesį ir dvi savaites – taip teigia Remigijus Žemaitaitis ir priduria,...

Kokį būstą ir už kiek dabar perka vilniečiai: pokyčiai – kardinalūs (153)

Nekilnojamojo turto ( NT ) rinkoje jau kurį laiką pučia nauji vėjai. Per pastaruosius metus ne tik...

JAV įvedė rekordinius muitus ES prekėms Prancūzijos ministras: Europa pasirengusi imtis atsakomųjų veiksmų  (79)

Jungtinės Valstijos penktadienį įvedė rekordinius muitus 7,5 mlrd. JAV dolerių vertės...

Seime vis garsiau kalbama: priešlaikiniai rinkimai – vienintelė išeitis (9)

Tęsiantis politinei krizei dėl Seimo pirmininko Viktoro Pranckiečio, Liberalų sąjūdžio...

Dviratininko sankryžoje nepraleidusiam vairuotojui pamoka įsimins: teismas priteisė įspūdingą sumą (2)

Kauno apylinkės teismas sunkiai dviratininką sužalojusiam kauniečiui paskyrė 1 129 eurų...

Gydytojas Morozovas sugriovė įsivaizdavimą apie peršalimą: nustebsite, kiek pinigų paleidote vėjais 9.47 papildyta „Sodros" komentaru (139)

„Štai ir vėl slogos prasidėjo“, – pakimusiu balsu ir užgulta nosimi skundžiasi kas antras...

Po postų karų Seime – naujausi reitingai: kas patyrė didžiausių nuostolių (25)

Naujausios „Baltijos tyrimų“ apklausos rodo, kad pastaruoju metu visuomenės nusivylimas...

Pabaigtas Nemuno krantinės takas Kaune – be turėklų ir su nuostoliais

Vargais negalais tvarkytas bei pertvarkytas Nemuno krantinės pėsčiųjų ir dviratininkų takas,...

Pergale patenkinti „Žalgirio“ legionieriai: atradome tai, kas ves mus į priekį (26)

Po įspūdingos pirmosios „Žalgirio“ pergalės Eurolygoje prieš Madrido „Real“ komandą...

Apie savo svorio pokyčius prakalbusi Natalija Bunkė nusprendė lieknėti: tam yra svarbi priežastis (141)

Nors dainininkė Natalija Bunkė buvo tiek labai liekna, tiek apkūnesnė, žinoma moteris dėl...