Naujai tvarkai pritaria ne visi

Pasak aplinkos ministro, tvarkos, kad dūmijančius automobilius gatvėse galėtų stabdyti ne tik policija, bet ir aplinkosaugininkai – reikėjo, esą teršiančiais, dūmijančiais automobiliais keliuose nuolat piktindavosi kiti vairuotojai. Nuo sausio rūpintis automobiliu vairuotojams teks ne tik prieš vežant jį į techninę peržiūrą.

„Kai kada būna taip, kad automobilis sugenda tarp tų dviejų metų periodo ir, jeigu pro galinį veidrodėlį tau nesimato, kad tavo automobilis yra teršiantis, tai atsiranda galimybė kažkam kitam pasakyti, kad susitvarkytum automobilį“, – teigė Simonas Gentvilas.

Simonas Gentvilas

Tiesa, naujai tvarkai Seime pritarė ne visi. Pasak kai kurių, bus daug išlaidų, o naudos – mažai, esą aplinkosaugininkai ir taip turi daugybę funkcijų, ir darbo.

„Pavyzdys: pažeidėjas nesutinka sustoti ir bėga. Tas pareigūnas turės jį gaudyti, vaikytis po gatves ir rizikuoti savo gyvybe, ir kitų žmonių gyvybe? Taip tikrai neturėtų būti“, – teigė Seimo narys (LVŽS) Valius Ąžuolas.

Savo įžvalgomis su LNK žiniomis pasidalijo ir buvęs aplinkos ministras Kęstutis Mažeika.

„Dvidešimt pirmo amžiaus problemas sprendžiame devyniolikto amžiaus metodais. Bus fiziškai komplektuojami ekipažai, perkama brangi matavimo įranga. Vis tik, manau, kad momentinės arba parodomosios akcijos vieną ar du kartus per metus – per brangu valstybei“, – teigė jis.

Kęstutis Mažeika

Kritiškai tokį sprendimą vertinantys Seimo nariai mano, kad valdžia nori, kad kiekviena institucija panašiomis priemonėmis eitų pasipinigauti žmonių sąskaita.

„Dabar kiekvienam žmogui reikia drebėti ir bijoti, kad gal šiek tiek juodesnis dūmas išėjo iš jo mašinos. Pavyzdžiui, jūs pabandykite žiemą užkurti automobilį ir pažiūrėkite, kokius jis dūmus išskleidžia. Tai dar nereiškia, kad jis yra taršus“, – teigė V. Ąžuolas.

Valius Ąžuolas

„Galbūt logiška kai kur vietoj greičio matuoklių pastatyti modernius detektorius, kurie automatiškai identifikuotų padidėjusį dūmingumą ir taip automobilį nukreiptų į technines apžiūras“, – siūlė K. Mažeika.

Aplinkos ministras su kritika nesutinka.

„Tai atsipirks per žmonių sveikatą. Mažinant taršą, žmonės bus sveikesni, mažiau pinigų išleis medikamentams, bus darbingesni ir šita investicija Lietuvai apsimoka“, – teigė S. Gentvilas.

Visuomenėje vyrauja įvairios nuomonės

Techninės apžiūros įmonės taršos tikrinimą keliuose sveikina, esą gudraujančių per techninę apžiūrą tikrai netrūksta, o tokius pagauti – labai sunku.

„Atvažiuoja į techninės apžiūros centrą sutvarkytas automobilis arba jo valdytojas, savininkas gudrauja. Tarkime, į dyzelinio automobilio degalų baką įpylus žibalo – greičiausiai, jis, įtraukęs pilvą, praslys pro tą filtrą ir neužklius kontrolieriams“, – pasakojo Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.

Automobilių tarša

Naują tvarką palaiko ir kai kurie vairuotojai.

„Visada reikia dar kartą patikrinti po techninės apžiūros, nes visko būna“, – teigė vyras.

„Taigi ten viskas, kas galima yra išpjaustyta. Aš už“, – jam antrino kitas.

Tačiau kiti vairuotojai sako, kad to jau – per daug.

„Šiek tiek perdėtas toks tikrinimas, kad visi kada nori tikrina. Dabar tamsiu paros metu net nesuprasi, kam turi stoti, kam neturi stoti, kam privalai sustoti. Gali net ir piktadariai tuo pasinaudoti“, – teigė vienas iš vairuotojų.

„Jeigu, tarkime, kelyje sugedo tau turbina ir dabar reikia dar važiuoti kokius 2-3 kilometrus – papulsi į situaciją, kad tau atims techninę apžiūrą. Logikos nelabai yra“, – teigė kitas.

Automobilių tarša

Užpernai specialūs radarai Vilniaus gatvėse pamatavo pusšimčio tūkstančio automobilių taršą. Pasirodė, kad kas keturiasdešimtas automobilis – techniškai netvarkingas. Šie automobiliai, pasak ministro, sudaro net pusė visos transporto taršos sostinėje.

Visą reportažą rasite LNK portale: