„Metų pradžioje turėjome iš esmės automobilių deficitą, tai yra, užėjus į saloną kartais net nebūdavo ekspozicijoje kažkokio vieno ar kito modelio“, – sako „Fakto auto“ pardavimų vadovas Dominykas Leonovas.

„Metų pabaigoje turime automobilių ir sandėliuose, ir ekspozicija yra užpildyta, yra galimybė įsigyti automobilių čia ir dabar. Ir patrauklesnėmis kainomis negu metų pradžioje“, – teigia jis.

Vis dėlto dar yra žmonių, ilgai laukiančių trokštamo pirkinio.

„Šiuo metu pristatinėjame kai kuriuos automobilius klientams, kurie yra užsisakę iš pernai, – pralaukė ir 12 mėnesių ir daugiau“, – sako D. Leonovas.

„Moller Auto Savanoriai“ pardavimo vadovas Giedrius Zakalskis komentuoja, jog transporto priemonių gamyba pagreitėjo: kai kurių modelių smarkiai, kitų – šiek tiek.

„Kai kuriuos automobilius užsakėme praeitų metų gruodį, tai gaminsis kitų metų sausį. Tai yra retos išimtys, nebe taisyklė. O yra ir tokių pavyzdžių, kur galima užsakyti automobilį ir faktiškai po mėnesio ar pusantro jau gauti“, – teigia pašnekovas.

Tad žmonės gali rinktis ne tik tai, kas yra sandėlyje, bet ir užsakyti pasirinkdami jiems patinkančią spalvą ir komplektaciją.

„Grįžo gamyba į normalų tiekimą. Tai yra, Europos gamyklos – trys mėnesiai, Japonijos gamyklos – šeši mėnesiai“, – teigia bendrovės „Mototoja“ Automobilių pardavimo departamento vadovas Gediminas Jekenta.

Tiesa, nors lietuviai vis labiau nori hibridinių automobilių, pasirinkimas dar nėra toks, kad būtų galima gauti viską, kas nurodyta kainoraščiuose.

„Visi (gamintojai – red.) stengiasi turėti kuo mažiau spalvų, kuo mažiau komplektacijų, kuo mažiau variklių – tam, kad būtų paprasčiau užtikrinti greitą tiekimą“, – paaiškino G. Jekenta.

G. Zakalskio teigimu, gali pasitaikyti, kad yra dyzelinis ar benzininis variklio variantas, tačiau nėra hibridinio.

„Suprantame, kad gamintojas irgi yra šiek tiek ribotas tam tikruose dalykuose ir mums viso pilno pasirinkimo neduoda. Net ir vokiečiai to neturi“, – teigia jis.

Gera žinia ta, kad kainos, pasak pardavėjų, jau nebeauga.

„Kainos kilo, bet tikrai ne drastiškai. Iš tikrųjų, neturėjome tokio ženklaus kilimo. Sakykime, kai kuriais atvejais, jeigu automobiliai yra sandėlyje, dalyvavo netgi tam tikrose akcijose ir turėjo kainų pagerinimus“, – teigia G. Zakalskis iš „Moller Auto Savanorių“.

„Kainos nebekyla jau pusę metų, tai čia tikrai galima pasidžiaugti visiems – tiek mums, tiek pirkėjams, tiek bankams. Panašu, kad kainų kilimas sustojo, bet čia bendros makro tendencijos“, – teigia „Mototoja“ automobilių pardavimo vadovas G. Jekenta.

Užsisakant automobilį žmogui jau nebereikia eiti ir į kompromisus.

„Kažkokiu metu buvo toks elementarus pavyzdys – bevielis telefono kroviklis: jeigu jo atsisakai, gauni automobilį palyginti greitai, bet jeigu nori jį (kroviklį) turėti, tenka palaukti ekstra šešis mėnesius. Dabar tokių apribojimų nėra“, – kalba „Fakto auto“ pardavimų vadovas D. Leonovas.

Labiausiai perkami pilkos spalvos, antroje vietoje – juodos, trečioje mėlynos ir ketvirtoje – baltos spalvos automobiliai. Populiariausi, kaip ir pernai, miesto visureigiai.

Reportažą galite pažiūrėti LNK video: