Dėl mikroautobusų bilieto kainos kilo didžiausios kovos - prieš kelias savaites buvo siūlyta nustatyti 90 ct kainą, tačiau nepritarus komitetams ji krito iki 80 ct. Tačiau verslininkams politikus pavyko įtikinti, kad vieno važiavimo maršrutiniu taksi kaina turėtų siekti 85 ct.

Kainos augs nuo sausio 1 dienos. Siekiama, kad vis mažiau žmonių naudotųsi popieriniais bilietais, tad pastarųjų kaina didės labiausiai: kioskuose vietoje dabartinių 64 centų teks mokėti 70, autobusuose vietoje 70 centų - 80.

Vienkartinio naktinio bilieto, parduodamo autobuse (maršrute Liepojos g.-Jūrininkų pr.), kaina turėtų siekti 1 eurą.

Elektroninių kartinių bilietų kainos nesikeis. Neženkliai, maždaug 4 proc., turėtų didėti ir elektroninių terminuotų bilietų kainos: mėnesinio vardinio bilieto papildymas vietoje 25,70 euro dabar atsieis 27 eurus, metinio vardinio bilieto papildymas - vietoje 257,5 euro kainuos 270 eurų.
Vienkartinių popierinių II ir III priemiesčio maršrutų zonos bilietų kainą, priklausomai nuo maršruto ir atstumo (šiose zonoje elektroninių kartinių bilietų sistemos kol kas nėra), didės vidutiniškai 15 proc.

Valdininkai aiškino, kad toks siūlymas buvo suformuluotas įvertinus šių metų devynių mėnesių pajamas bei sąnaudas ir remiantis ateinančių 2016 metų tendencijomis - manoma, kad sąnaudos augs 5,5 proc. Iš viso viešojo transporto sistemai palaikyti ir vykdyti suplanuotiems plėtros projektams 2016-iesiems trūks apie 660 tūkst. eurų. Todėl esą nėra kito kelio - tik didinti bilietų kainas.

Beje, daug ginčų kilo dėl važiavimo mikroautobusais kainos. Kaip ir minėta, valdininkai nenorėdami įsivelti į teisinius konfliktus nusprendė nustatyti 80 ct tarifą. Prieš kelerius metus Savivaldybė pralošė mikroautobusų firmų iškeltą bylą, dėl kurios jie buvo įpareigoti tarifus nustatyti proporcingai. Tai reiškia, kad bilietų kaina mikroautobusuose turi kilti tolygiai kartu su įprastinio miesto viešojo transporto kainomis.

"Įvertinę pasiūlymus teikėme tikslinimą ir išeina 80 centų. Vieną kartą turėjome precedentą teisme, tad kainos turi būti keliamos proporcingai", - tvirtino administracijos direktorius Saulius Budinas.
Beje, įdomiausia tai, kad kažkada prieš neproporcingas kainas protestavę vežėjai dabar patys norėjo aukštesnių kainų.

"Remiantis apskaičiuotomis sąnaudomis vežimo kaina turėtų būti tarp 84 ir 86 centų. 80 centų nedengia būtinųjų kaštų, o mažesnė kaina skatins buvimą šešėlyje. Nustatydami mažesnes kainas vežėjus palaidojame", - tvirtino posėdyje pasisakęs 9-ojo maršruto atstovas Audrius Petrošius.

Esą minėtas teismas įvyko daugiau nei prieš 10 metų ir pasikeitė situacija. Be to, teismas nurodė, kad turi būti išlaikytas ne tik proporcingumas ar nediskriminavimas, tačiau atsižvelgta į ekonominį pagrindimą, kuris, anot vežėjų atstovo, kur kas svarbesnis. Šiuo atveju jis nepagrįstas.

Kone valandą trukusias diskusijas vainikavo vežėjams palankus balsavimas - kaip ir minėta, buvo nuspręsta didinti daugelio bilietų kainas, o mikroautobusais važiuojantys keleiviai nuo šiol mokės 85 ct už vieną kelionę.