Nuo 1965 m. 163 Čekijos Respublikoje pagamintus ŠKODA troleibusus eksploatuoja AB „Autrolis“, Kauno mieste vežanti keleivius vietinio susisiekimo troleibusų maršrutais. Bendrovė turi įrangą ir dirbtuves, pritaikytas šios markės troleibusams remontuoti ir prižiūrėti, atsarginių detalių ir darbuotojų, išmanančių šį darbą.

1995–1999 m. Kauno miesto savivaldybė, gavusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimą vykdyti pirkimą iš vienintelio šaltinio, iš bendrovės ŠKODA EKSPORT už su Vyriausybės garantija pasiskolintas lėšas pirko 15 ŠKODA markės troleibusų.

2002 metais Kauno miesto savivaldybė už savivaldybės biudžeto lėšas iš Čekijos Respublikos bendrovės ŠKODA EKSPORT ketina pirkti dar 30 troleibusų ŠKODA 21TR. Bendra pirkimo vertė, kuriam pritarė ir Kauno miesto taryba sudarys apie 9 milijonai 450 tūkstančių JAV dolerių.

Naujai įsigyti tos pačios ŠKODA firmos tobulesni žemagrindžiai troleibusai ŠKODA 21TR pakeis techniškai susidėvėjusius troleibusus ŠKODA 9TR ir ŠKODA 14TR. Jiems bus galima taikyti AB „Autrolis“ turimą vieningą atsarginių detalių tiekimo sistemą, be to, akcinės bendrovės specialistai turi patirties eksploatuojant, prižiūrint ir remontuojant ŠKODA troleibusus, todėl jie galės pateikti tikslias rekomendacijas dėl troleibusų komplektavimo bei pritaikymo Lietuvos sąlygoms (pvz., ypatingas antikorozinis paruošimas, kokybiškas dažymas – labai drėgnas klimatas; sustiprinta važiuoklė – duobėtos gatvės ir t. t.).

Nauji troleibusai ne tik pagerins Kauno mieste keleiviams teikiamų paslaugų kokybę, bet ir sudarys sąlygas vykdyti ES direktyvas dėl viešojo transporto plėtros ir neįgaliųjų integracijos.

Sprendimo pagrįstumą pirkti minėtos firmos troleibusus ŠKODA 21TR įrodė techninių charakteristikų suderinamumo su AB „Autrolis“ turimais troleibusais ir techninių charakteristikų nesuderinamumo su kitais gaminamais troleibusais ekspertizė.

Todėl pirkti skirtingų techninių charakteristikų troleibusus yra nuostolinga, nes tokiu atveju reikėtų perkvalifikuoti per 100 troleibusų remonto specialistų, dalį vairuotojų reikėtų atleisti iš darbo, reikėtų sukurti naujas troleibusų techninės eksploatacijos taisykles ir kt.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją