aA
Asociacija „Lietuvos keliaiEuropos Komisijai (EK) apskundė Susisiekimo ministerijos sprendimus, lėmusius automobilių kelių statybos įmonių pertvarką ir vienos valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ steigimą.
Rokas Masiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

„Lietuvos kelių“ vadovas Rimvydas Gradauskas teigia, kad asociacija, neapsikentusi konkurencijos pažeidimų, birželį kreipėsi į EK dėl neteisėtos valstybės pagalbos ir rinkos monopolizavimo.

„Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros valstybės įmonei „Kelių priežiūra“ buvo suteikta monopolinė teisė teikti valstybinių kelių priežiūros paslaugas. Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros „Kelių priežiūra“ buvo skirti ir 79 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Be to, toks, valstybės remiamas verslas eina į konkurencingas rinkas, išstumdamas įmones, kurios tokios paramos ir privilegijų neturi“, – pranešime spaudai teigė R. Gradauskas.

Pasak jo, ministerija priėmė sprendimus, kuriais buvo pažeistos Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo nuostatos, draudžiančios rinkos monopolizavimą ir neteisėtą valstybės pagalbą.

Konkurencijos taryba nėra gavusi skundo dėl galimai neteisėtos valstybės pagalbos „Kelių priežiūrai“, todėl negali pasakyti, ar iš tiesų įmonei buvo suteikta tokia pagalba, teigia tarybos pareigūnai.

„Valstybės pagalbos kriterijus atitinkanti parama gali būti teikiama, tik jeigu tenkina bendrosios išimties sąlygas arba iš anksto pranešus Europos Komisijai ir gavus iš jos pritarimą. Priešingu atveju teikiama valstybės pagalba būtų laikoma neteisėta ir, Europos Komisijai pripažinus jos nesuderinamumą su bendrąja rinka, gali būti išieškota iš pagalbos gavėjų su palūkanomis“, – komentare BNS sakė Konkurencijos tarybos narė Jūratė Šovienė.

Pasak asociacijai atstovaujančio advokatų kontoros „Ellex Valiūnas ir partneriai“ advokato Mariaus Juonio, valdžios sprendimai monopolizavo valstybinių kelių priežiūros rinką – su „Kelių priežiūra“ be jokio konkurso sudaryta sutartis, jai perduoti druskos sandėliai, karjerai, todėl kiti rinkos dalyviai negali konkuruoti.

„Siekdama pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda, valstybė privalėjo išlaikyti šią infrastruktūrą atvirą, tai yra sudaryti galimybę ja naudotis bet kuriam kelių priežiūros paslaugų konkursą laimėjusiam subjektui“, – teigia M. Juonys.

Be to, anot jo, konkurencijos iškraipymai perkeliami ir į kitas rinkas, pavyzdžiui, kelių statybos ir vietinės reikšmės kelių priežiūros, kur darbai iki šiol perkami viešųjų pirkimų būdu. „Kelių priežiūra“ čia konkuruoja su privačiomis įmonėmis, naudodama už valstybės lėšas įsigytą įrangą, iš valstybės gautus smėlio karjerus ir kitus resursus.

„Tokios paramos negaunantis privatus sektorius objektyviai negali konkuruoti lygiais pagrindais“, - teigia teisininkas.

Pasak asociacijos, reformos metu nebuvo sukurtas nepriklausomas reguliatorius ar kažkoks kitas mechanizmas, kuris leistų atriboti valstybės kaip rinkos dalyvio ir valstybės kaip užsakovės interesus.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (511)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

„Toyota“ ir „Panasonic“ vienija jėgas elektromobilių akumuliatorių gamybai (4)

Siekdama įgyvendinti savo plataus užmojo planus dėl elektrinių transporto priemonių gamybos,...

Siūlo didinti finansavimą keliams (9)

Seimo narių grupė siūlo, kad Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti nuo 2020 m....

Ruošiantis milijardinėms investicijoms, „Lietuvos geležinkeliai“ diegia antikorupcinio valdymo standartą (13)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo diegti antikorupcinio valdymo ISO37001...

„CityBee“ klientų skaičius pernai Lietuvoje išaugo 50 proc. (5)

Automobilių dalijimosi bendrovės „CityBee“ unikalių klientų skaičius Lietuvoje 2018-aisiais...

Top naujienos

Prieštaringa apklausa: įvardija didžiausią šalies priešą, nori jį bausti ir draugauti (80)

Kurią valstybę lietuviai įvardija kaip draugiškiausią, o kurią - kaip priešiškiausią? Koks...

„Vaučerių“ sistema: teks gerai paieškoti, kur bus galima jais atsiskaityti (44)

Žemės ūkio ministerijos paruoštame elektroninių kuponų įstatymo projekte numatyta, kad...

Kokia dar krizė? Davoso milijardierių turtai auga be sustojimo (31)

Pasaulinis elitas, atvykstantis į Davosą, yra turtingesnis nei bet kada.

Vilniečiams unikali galimybė: atsirado proga sukurti išskirtinę erdvę miesto centre (2)

UAB „Grinda“ viešame elektroniniame aukcione parduoda nebenaudojamą nekilnojamojo turto...

Konkuruojančios JAV ir Kinija susivienijo: Nigerijos teroristus paliko be reikalingos medžiagos

Kai kyla grėsmė, jog branduolinis ginklas atsidurs teroristų rankose, JAV ir Kinija gali pamiršti...

Povandeninis Černobylis: koks pavojus tyko prie nuskendusių atominių povandeninių laivų?

Povandeninių laivų katastrofų istorijoje yra pasitaikę. Povandeniniai laivai skęsta į kelių...

Išsiaiškino klaidą „Eurovizijos“ atrankos balsavimuose: organizatoriai atsiprašo, perskaičiuoti balsai (7)

Paaiškėjo, kodėl praėjusio šeštadienio „ Eurovizijos “ transliacijoje vienoje iš...

Marškinėlius pusiau perplėšęs Dončičius padėjo „Mavericks“ palikti nesėkmių ruožą

Keturių pralaimėjimų seriją NBA nutraukė Dalaso „Mavericks“ (21-26) komanda su slovėnų...

7 frazės, kurių niekada nesakykite savo vaikams

Labai dažnai mūsų žodžiai vaikams daro kur kas didesnį poveikį, nei mes įsivaizduojame. Vaikai...

Orai: spiginanti saulė šalčio nesumažins (13)

Trečiadienį virš Lietuvos savo pozicijas stiprins anticiklonas, kuris vaikys debesis ir leis...