aA
Asociacija „Lietuvos keliaiEuropos Komisijai (EK) apskundė Susisiekimo ministerijos sprendimus, lėmusius automobilių kelių statybos įmonių pertvarką ir vienos valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ steigimą.
Rokas Masiulis
Rokas Masiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

„Lietuvos kelių“ vadovas Rimvydas Gradauskas teigia, kad asociacija, neapsikentusi konkurencijos pažeidimų, birželį kreipėsi į EK dėl neteisėtos valstybės pagalbos ir rinkos monopolizavimo.

„Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros valstybės įmonei „Kelių priežiūra“ buvo suteikta monopolinė teisė teikti valstybinių kelių priežiūros paslaugas. Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros „Kelių priežiūra“ buvo skirti ir 79 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Be to, toks, valstybės remiamas verslas eina į konkurencingas rinkas, išstumdamas įmones, kurios tokios paramos ir privilegijų neturi“, – pranešime spaudai teigė R. Gradauskas.

Pasak jo, ministerija priėmė sprendimus, kuriais buvo pažeistos Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo nuostatos, draudžiančios rinkos monopolizavimą ir neteisėtą valstybės pagalbą.

Konkurencijos taryba nėra gavusi skundo dėl galimai neteisėtos valstybės pagalbos „Kelių priežiūrai“, todėl negali pasakyti, ar iš tiesų įmonei buvo suteikta tokia pagalba, teigia tarybos pareigūnai.

„Valstybės pagalbos kriterijus atitinkanti parama gali būti teikiama, tik jeigu tenkina bendrosios išimties sąlygas arba iš anksto pranešus Europos Komisijai ir gavus iš jos pritarimą. Priešingu atveju teikiama valstybės pagalba būtų laikoma neteisėta ir, Europos Komisijai pripažinus jos nesuderinamumą su bendrąja rinka, gali būti išieškota iš pagalbos gavėjų su palūkanomis“, – komentare BNS sakė Konkurencijos tarybos narė Jūratė Šovienė.

Pasak asociacijai atstovaujančio advokatų kontoros „Ellex Valiūnas ir partneriai“ advokato Mariaus Juonio, valdžios sprendimai monopolizavo valstybinių kelių priežiūros rinką – su „Kelių priežiūra“ be jokio konkurso sudaryta sutartis, jai perduoti druskos sandėliai, karjerai, todėl kiti rinkos dalyviai negali konkuruoti.

„Siekdama pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda, valstybė privalėjo išlaikyti šią infrastruktūrą atvirą, tai yra sudaryti galimybę ja naudotis bet kuriam kelių priežiūros paslaugų konkursą laimėjusiam subjektui“, – teigia M. Juonys.

Be to, anot jo, konkurencijos iškraipymai perkeliami ir į kitas rinkas, pavyzdžiui, kelių statybos ir vietinės reikšmės kelių priežiūros, kur darbai iki šiol perkami viešųjų pirkimų būdu. „Kelių priežiūra“ čia konkuruoja su privačiomis įmonėmis, naudodama už valstybės lėšas įsigytą įrangą, iš valstybės gautus smėlio karjerus ir kitus resursus.

„Tokios paramos negaunantis privatus sektorius objektyviai negali konkuruoti lygiais pagrindais“, - teigia teisininkas.

Pasak asociacijos, reformos metu nebuvo sukurtas nepriklausomas reguliatorius ar kažkoks kitas mechanizmas, kuris leistų atriboti valstybės kaip rinkos dalyvio ir valstybės kaip užsakovės interesus.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaišiadorių rajono meras: „Rail Baltica“ leis gyventojams greičiau pasiekti didžiuosius miestus, bet yra ir neatsakytų klausimų (11)

Kaišiadorių rajono meras Vytenis Tomkus sako, kad „ Rail Baltica “ geležinkelis leis...

„Ryanair“ nuo rudens skraidins iš Kauno į Stokholmą, „Novaturas“ gegužę atnaujins skrydžius į Graikiją (2)

Airijos oro bendrovė „ Ryanair “ nuo lapkričio planuoja skraidinti iš Kauno į Stokholmą. Kaip...

„Novaturas“ gegužę atnaujins skrydžius į Graikiją

Vienas didžiausių Lietuvoje kelionių organizatorių „ Novaturas “ nuo gegužės atnaujina...

„Ryanair“ nuo rudens skraidins iš Kauno į Stokholmą (2)

Airijos oro bendrovė „ Ryanair “ nuo lapkričio planuoja skraidinti iš Kauno į Stokholmą....

Ministerija: „Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių (122)

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu...

Top naujienos

Vokietija skambina pavojaus varpais dėl žmonių, kurių visai nepasiekia COVID-19 perspėjimai: užsimenama ir apie rytų europiečius skubiai pradėtas bandomasis projektas (208)

Kai vasario viduryje didžiausias Vokietijos laikraštis „Bild“ paskelbė informaciją, jog tarp...

Atvejų mažiau, bet „biuletenių“ rekordas užfiksuotas pernai balandį – kokios priežastys tai lėmė? (20)

„ Sodra “ pernai fiksavo rekordinius išrašomų nedarbingumo pažymėjimų, vadinamųjų...

Valančiūnas dominavo prieš buvusį savo klubą ir priartino „Grizlius“ prie aštuoneto (8)

Svarbią pergalę NBA reguliariojo sezono finišo tiesiojoje pasiekė Memfio „Grizzlies“ (34/33)...

Šaltus pavasario orus staigiai pakeis vasariška šiluma (12)

Sulaukėme dar vienos šaltos gegužės nakties. Sekmadienio rytas auš taip pat vėsus, bet dieną...

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (435)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Nustebinęs Sirvydis suspurdėjo NBA lygoje – šaudė tritaškius, graibstė kamuolius ir žadino komandą (2)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį NBA lygoje suspurdėjo ir trečiasis lietuvis – Deividas...

Baltijos šalių „kelionių burbulo“ klausimą ketinama svarstyti vėliau: situacija prastesnė (2)

Baltijos šalių „kelionių burbulo“ klausimą ketinama svarstyti vėliau gegužę, tai nuspręsta...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (565)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

Naktį Vilniuje užsiliepsnojo į kelio atitvarą atsitrenkęs „Seat“ (19)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Vilniuje, Geležinio Vilko g., išvažiavęs iš tunelio,...