aA
Asociacija „Lietuvos keliaiEuropos Komisijai (EK) apskundė Susisiekimo ministerijos sprendimus, lėmusius automobilių kelių statybos įmonių pertvarką ir vienos valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ steigimą.
Rokas Masiulis
Rokas Masiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

„Lietuvos kelių“ vadovas Rimvydas Gradauskas teigia, kad asociacija, neapsikentusi konkurencijos pažeidimų, birželį kreipėsi į EK dėl neteisėtos valstybės pagalbos ir rinkos monopolizavimo.

„Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros valstybės įmonei „Kelių priežiūra“ buvo suteikta monopolinė teisė teikti valstybinių kelių priežiūros paslaugas. Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros „Kelių priežiūra“ buvo skirti ir 79 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Be to, toks, valstybės remiamas verslas eina į konkurencingas rinkas, išstumdamas įmones, kurios tokios paramos ir privilegijų neturi“, – pranešime spaudai teigė R. Gradauskas.

Pasak jo, ministerija priėmė sprendimus, kuriais buvo pažeistos Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo nuostatos, draudžiančios rinkos monopolizavimą ir neteisėtą valstybės pagalbą.

Konkurencijos taryba nėra gavusi skundo dėl galimai neteisėtos valstybės pagalbos „Kelių priežiūrai“, todėl negali pasakyti, ar iš tiesų įmonei buvo suteikta tokia pagalba, teigia tarybos pareigūnai.

„Valstybės pagalbos kriterijus atitinkanti parama gali būti teikiama, tik jeigu tenkina bendrosios išimties sąlygas arba iš anksto pranešus Europos Komisijai ir gavus iš jos pritarimą. Priešingu atveju teikiama valstybės pagalba būtų laikoma neteisėta ir, Europos Komisijai pripažinus jos nesuderinamumą su bendrąja rinka, gali būti išieškota iš pagalbos gavėjų su palūkanomis“, – komentare BNS sakė Konkurencijos tarybos narė Jūratė Šovienė.

Pasak asociacijai atstovaujančio advokatų kontoros „Ellex Valiūnas ir partneriai“ advokato Mariaus Juonio, valdžios sprendimai monopolizavo valstybinių kelių priežiūros rinką – su „Kelių priežiūra“ be jokio konkurso sudaryta sutartis, jai perduoti druskos sandėliai, karjerai, todėl kiti rinkos dalyviai negali konkuruoti.

„Siekdama pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda, valstybė privalėjo išlaikyti šią infrastruktūrą atvirą, tai yra sudaryti galimybę ja naudotis bet kuriam kelių priežiūros paslaugų konkursą laimėjusiam subjektui“, – teigia M. Juonys.

Be to, anot jo, konkurencijos iškraipymai perkeliami ir į kitas rinkas, pavyzdžiui, kelių statybos ir vietinės reikšmės kelių priežiūros, kur darbai iki šiol perkami viešųjų pirkimų būdu. „Kelių priežiūra“ čia konkuruoja su privačiomis įmonėmis, naudodama už valstybės lėšas įsigytą įrangą, iš valstybės gautus smėlio karjerus ir kitus resursus.

„Tokios paramos negaunantis privatus sektorius objektyviai negali konkuruoti lygiais pagrindais“, - teigia teisininkas.

Pasak asociacijos, reformos metu nebuvo sukurtas nepriklausomas reguliatorius ar kažkoks kitas mechanizmas, kuris leistų atriboti valstybės kaip rinkos dalyvio ir valstybės kaip užsakovės interesus.

BNS
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Teismas leido VVT profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ ( VVT ) profesinei sąjungai vykdyti...

Neringoje nuo birželio 1-osios – nauji eismo ribojimai

Neringoje tam tikrose vietose ketinama uždrausti kemperių eismą, antradienį pranešė Neringos...

Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos (1)

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš...

Ukraina ir Lenkija kurs bendrą pasienio muitinės kontrolę ir geležinkelio bendrovę

Sekmadienį Ukraina ir Lenkija susitarė įkurti bendrą pasienio muitinės kontrolę ir steigti...

Rusijos transporto ministerija: sankcijos beveik sugriovė logistiką mūsų šalyje (1)

Rusijos transporto ministras Vitalijus Saveljevas pripažino, kad Vakarų sankcijos stipriai pakenkė...

Top naujienos

Karo eigą stebintys ekspertai: artimiausios paros yra kritinės

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad rusų...

VERT paaiškino, kaip pasirinkti elektros tiekėją, kad netektų permokėti įvardijo kainas (1)

Nepriklausomą elektros tiekėją besirenkantys gyventojai turėtų orientuotis į pasiūlymus, ne...

Kremliuje šaltinių galimai turintis politikos analitikas: kas laukia „Azovstal“ gynėjų

Praėjusią savaitę Mariupolio metalurgijos gamyklos „ Azovstal “ nutraukus pasipriešinimą ir...

Arestovičius pratrūko keiksmais: to niekada nebus papildyta (13)

Ukrainos prezidento patarėjas Oleksijus Arestovičius emocingai sureagavo į kai kurių Europos...

Šimonytė apie ruošiamus mokestinius pakeitimus: galbūt iki rudens Seimą ir pasieks

Premjerė Ingrida Šimonytė interviu „Delfi“ teigė, kad siūlomi mokestiniai pakeitimai gali...

Seimo salėje jau liejasi aštrūs klausimai: pristatomos Partnerystės įstatymo alternatyvos nuolat pildoma (1)

Į Seimo salę ketvirtadienį grįžo Partnerystės įstatymo alternatyvos. Parlamentarai pirmojoje...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba: elitiniai rusų daliniai patyrė milžiniškų nuostolių Rusija pademonstravo, kas liko iš „Azovstal“ gamyklos (7)

„Ateinanti savaitė bus lemiama“, – pabrėžė Luhansko srities vadovas Serhijus Haidajus ir...

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas. Atostogos be plano: kiek galima sutaupyti renkantis kelionę paskutinę minutę?

Kelis dešimtmečius Lietuvoje vyravo nuostata, jog lyderis versle privalo būti griežtas, tačiau...

Anušauskas atsakė Rusijai: tegul nesvaigsta

Maskvos grasinimų, kad neatšaukus Rusijai pritaikytų sankcijų gali kilti pasaulinė maisto...

Sugalvojo, kaip užtvenkti Kremliaus pinigų upelį: net nereikėtų Orbano sutikimo (9)

Europos Sąjungos vadovams jau beveik mėnesį derantis dėl šeštojo sankcijų Rusijai paketo, vis...