Asociacija „Lietuvos keliaiEuropos Komisijai (EK) apskundė Susisiekimo ministerijos sprendimus, lėmusius automobilių kelių statybos įmonių pertvarką ir vienos valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ steigimą.
Rokas Masiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

„Lietuvos kelių“ vadovas Rimvydas Gradauskas teigia, kad asociacija, neapsikentusi konkurencijos pažeidimų, birželį kreipėsi į EK dėl neteisėtos valstybės pagalbos ir rinkos monopolizavimo.

„Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros valstybės įmonei „Kelių priežiūra“ buvo suteikta monopolinė teisė teikti valstybinių kelių priežiūros paslaugas. Be jokio viešojo pirkimo ar kitos konkurencingos procedūros „Kelių priežiūra“ buvo skirti ir 79 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Be to, toks, valstybės remiamas verslas eina į konkurencingas rinkas, išstumdamas įmones, kurios tokios paramos ir privilegijų neturi“, – pranešime spaudai teigė R. Gradauskas.

Pasak jo, ministerija priėmė sprendimus, kuriais buvo pažeistos Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo nuostatos, draudžiančios rinkos monopolizavimą ir neteisėtą valstybės pagalbą.

Konkurencijos taryba nėra gavusi skundo dėl galimai neteisėtos valstybės pagalbos „Kelių priežiūrai“, todėl negali pasakyti, ar iš tiesų įmonei buvo suteikta tokia pagalba, teigia tarybos pareigūnai.

„Valstybės pagalbos kriterijus atitinkanti parama gali būti teikiama, tik jeigu tenkina bendrosios išimties sąlygas arba iš anksto pranešus Europos Komisijai ir gavus iš jos pritarimą. Priešingu atveju teikiama valstybės pagalba būtų laikoma neteisėta ir, Europos Komisijai pripažinus jos nesuderinamumą su bendrąja rinka, gali būti išieškota iš pagalbos gavėjų su palūkanomis“, – komentare BNS sakė Konkurencijos tarybos narė Jūratė Šovienė.

Pasak asociacijai atstovaujančio advokatų kontoros „Ellex Valiūnas ir partneriai“ advokato Mariaus Juonio, valdžios sprendimai monopolizavo valstybinių kelių priežiūros rinką – su „Kelių priežiūra“ be jokio konkurso sudaryta sutartis, jai perduoti druskos sandėliai, karjerai, todėl kiti rinkos dalyviai negali konkuruoti.

„Siekdama pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda, valstybė privalėjo išlaikyti šią infrastruktūrą atvirą, tai yra sudaryti galimybę ja naudotis bet kuriam kelių priežiūros paslaugų konkursą laimėjusiam subjektui“, – teigia M. Juonys.

Be to, anot jo, konkurencijos iškraipymai perkeliami ir į kitas rinkas, pavyzdžiui, kelių statybos ir vietinės reikšmės kelių priežiūros, kur darbai iki šiol perkami viešųjų pirkimų būdu. „Kelių priežiūra“ čia konkuruoja su privačiomis įmonėmis, naudodama už valstybės lėšas įsigytą įrangą, iš valstybės gautus smėlio karjerus ir kitus resursus.

„Tokios paramos negaunantis privatus sektorius objektyviai negali konkuruoti lygiais pagrindais“, - teigia teisininkas.

Pasak asociacijos, reformos metu nebuvo sukurtas nepriklausomas reguliatorius ar kažkoks kitas mechanizmas, kuris leistų atriboti valstybės kaip rinkos dalyvio ir valstybės kaip užsakovės interesus.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Penktadienio vakarą gedimas netoli Šiaulių sutrikdė traukinių eismą Klaipėdos kryptimi papildyta 21.30 (28)

Penktadienio vakarą Šiaulių rajone, netoli Kuršėnų, dėl technininių problemų sustojo...

Klaipėdoje prasideda estakados projektavimo darbai (30)

Klaipėdoje ruošiamasi išskirtinės reikšmės transporto mazgo rekonstrukcijos darbams....

„Wizz Air“ smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos (113)

Pigių skrydžių bendrovė „ Wizz Air “ žiemą smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos...

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste perkrauta 8 proc. daugiau krovinių (4)

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste antrą metų pusmetį krovinių krova sudarė 11,1 mln. tonų....

Antrą ketvirtį keleivių srautas Lietuvos oro uostuose padidėjo 15,2 proc. (1)

Antrą metų ketvirtį į Lietuvos oro uostus atvyko ir iš jų išvyko 1,7 mln. keleivių - tai 15,2...

Top naujienos

Branduolinių povandeninių laivų kapinyne Rusijoje apsilankęs vokiečių žurnalistas: tai, ką išvydau, sukėlė šoką (44)

Vokiečių žurnalistas Michaelis Schmidtas papasakojo apie tai, kaip Šiaurės vakarų Rusijoje,...

Egzotiškas pasiūlymas Palangoje: vietoj įprastų saldumynų – drakono vaisių, kinkanų ir karališkų uogų (5)

Vaisiais iš Tailando, Kosta Rikos, Izraelio, Turkijos bei Lenkijos Palangoje pirmus metus...

Sekmadienį – dar viena proga pasidžiaugti šiluma (4)

Sekmadienio naktis numatoma nepastoviai debesuota, be lietaus. Vėjas silpnas. Antroje nakties pusėje...

Saugojosi, bet pastojo: apie gyvybei pavojingą negimdinį nėštumą įspėjo ne vienas simptomas (29)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytoja, norėdama pasidalinti savo istorija. Ji viliasi, kad kitoms...

Kemzūros prognozė nepradžiugins „Žalgirio“ sirgalių: tai sportas, kitaip nebūna (63)

Laiko patikrintas Kęstučio Kemzūros ir Davido Blatto duetas, panašu, ruošia dirvą dar vienam...

Minią sujaudino „The Prodigy“ narių poelgis pasirodymo metu (2)

Ko gero labiausiai lauktas pasirodymas „ Positivus “ festivalyje pateisino visus lūkesčius. „...

Prabilo dar viena su „Alfa vyru“ pasimatyme buvusi mergina: bandė bėgti, bet jis ją sekė (294)

„Ėjau į troleibusą, jis iš paskos“, – apie bandymą pasprukti nuo „Alfa vyro“ Airino...

Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos? (145)

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad...

Išskyrė 9 akivaizdžiausius partnerių neištikimybės ženklus: juos pajutus, reiktų sunerimti (13)

Vyrus ir moteris į neištikimybę pastūmėja skirtingos priežastys, tačiau ir vieni, ir kiti...

Suskambo vienintelis solinis Jazzu koncertas pajūryje: atlikėja neslėpė kvapą gniaužiančio jaudulio (71)

Palanga šį savaitgalį tapo Lietuvos centru – čia ne tik vyko „Aurum 1006 km“ lenktynės, bet...