Troleibusas su kondensatoriniais energijos kaupikliais gali važiuoti nuo 200 m iki 400 m ilgio kelio atkarpas be nuolatinės srovės maitinimo iš kontaktinio tinklo, o tai leidžia aplenkti nutrūkusio tinklo atkarpas ar apvažiuoti kitas kliūtis kelyje nestabdant eismo mieste, praneša Kauno miesto savivaldybė.
Bendradarbiavimo tikslais institutas sumontavo į vieną iš bendrovės troleibusų kondensatorinių kaupiklių bateriją. Pagal susitarimą AB „Autrolis“ vienerius metus eksploatuos troleibusą, fiksuos elektros energijos sunaudojimą, pagaminamos (rekuperacinės) energijos grąžinimą į tinklą bei kitus duomenis, kurie vėliau bus panaudoti tobulinant ir kuriant naujus elektros energiją taupančius įrenginius. Eksperimentui pasiteisinus, bus galima ieškoti lėšų iš Europos Sąjungos fondų, remiančių ekologiškus projektus.
Troleibusas, kaip miesto viešojo transporto priemonė, yra daug efektyvesnis už autobusą. Kad nuvažiuotų tą patį atstumą autobusas sunaudoja beveik dvigubai daugiau energijos negu troleibusas, o panaudojant super-kondensatorius energijos suvartojimo prasme troleibusas gali būti beveik pustrečio karto efektyvesnis už autobusą.
Skaičiuojant tik šios dienos elektros energijos kainomis, naudojant tokius įrenginius bendrovė galėtų kasmet sutaupyti kelis milijonus litų, o brangstant energetiniams resursams – ir dar daugiau.