Didžiausias trūkumas - maža alga

Bendrovės “Autrolis” generalinio direktoriaus pareigas laikinai einantis Arvydas Augonis “Kauno dienai” pasakojo, kad darbo jėgos problemos įmonę kamuoja nuo tada, kai Lietuva tapo Europos Sąjungos nare. Atsivėrus sienoms, padidėjo darbo pasiūla, užsienio transporto kompanijos vairuotojams gali mokėti kelis kartus didesnius atlyginimus.

“Su užsienio darbdaviais konkuruoti kol kas neturime galimybių, atlyginimus keliame kiek galime, bet to daugeliui gerų specialistų nepakanka”, - problemą nurodė A. Augonis.

Nuo birželio 1 dienos bendrovė troleibusų vairuotojams šiek tiek kilstelėjo algas - nuo šiol mažiausias atlyginimas sudaro 1,7 tūkst. litų neatskaičius mokesčių.

“Didesnį darbo stažą turintys vairuotojai uždirba daugiau, kai kurie ir tris tūkstančius litų”, - pabrėžė A. Augonis. “Autrolio” vadovas pasidžiaugė, kad daugelis vairuotojų yra supratingi ir sutinka dirbti viršvalandžius.

“Jeigu žmonės atsisakytų važiuoti daugiau valandų negu priklauso, turėtume didelių rūpesčių - tektų atsisakyti kai kurių maršrutų”, - nerimavo A. Augonis.

Nesiseka rengti pamainos

Kauno darbo biržos Darbo rinkos programų skyriaus vadovė Vita Pranaitienė tikino, kad pirmiausia visiems ieškantiesiems darbo siūloma tapti troleibusų vairuotojais, tačiau tik retas susižavi šia profesija.

Be to, ne kiekvienam, pradėjusiam lankyti vairuotojų kursus, pasiseka juos užbaigti.

“Praktika rodo, kad dauguma būsimųjų troleibusų vairuotojų būna nepažangūs mokiniai - jie neateina į paskaitas, praleidžia egzaminus. Išryškėja ir jų ydos, ypač sumokėjus pirmąją stipendiją”, - pasakojo V. Pranaitienė.

Anot jos, nuo liepos 30 dienos bus formuojama nauja grupė, o nuo rugpjūčio 6 dienos prasidės mokymai. Kursai truks iki spalio 11 dienos. Kas ketvirtį darbo birža stengiasi apmokyti maždaug po 10 troleibusų vairuotojų, tačiau diplomus gauna tik keli.

V. Pranaitienė šio amato siūlo mokytis ir neseniai mokyklą baigusiems, bet į norimą universitetą neįstojusiems jaunuoliams, sulaukusiems 21-erių.

Kauno darbo biržos duomenimis, šiuo metu apskrityje darbo ieško 7,7 tūkst. gyventojų.

Vargina sunkios darbo sąlygos

Daugiau kaip dvidešimt metų kauniečius troleibusais vežiojantis Vaclovas Anuprevičius sako, kad patirtis šio darbo lengvesnio nepadaro - kaskart įžūliam vairuotojui atlikus netikėtą manevrą jam sudrėksta delnai ir stipriau ima plakti širdis.

“Vairavimo kultūra Kaune nepavyzdinė, o ypač prastai vairuoja moterys. Kiekvieną kartą pamatęs moterį prie vairo važiuoju atsargiau - saugausi jos”, - pasakojo V. Anuprevičius.

Du sūnus užauginęs kaunietis tikina, kad atžalos tėvo profesija nesižavėjo ir baigę mokslus emigravo į užsienį.

Kita “Autrolio” vairuotoja Angelė Genevičienė sako, kad darbą ypač apsunkina duobėtos miesto gatvės ir nusitrynusios kelio juostas žyminčios linijos.

“Ant Vilijampolės tilto lygios vietos nė su žiburiu nerasi - vienos duobės! Kada miesto valdžia atkreips į jį dėmesį?” - piktinosi A. Genevičienė. Ji pridūrė, kad vairuotojų darbą apsunkina ir prastai dirbantys kelininkai, kurie žiemą per vėlai pradeda smėliu barstyti gatves.

Vairuotoja Vida Braziukaitytė pastebi, kad pastaruoju metu kolegos dažnai keičiasi, daug kas emigruoja į užsienį. Ji įsitikinusi, kad vairuotojai nepaliktų įmonės, jei uždirbtų mažiausiai 3 tūkst. litų.

Statistika rodo, kad troleibusų paslaugomis kasmet pasinaudoja apie 33 mln. keleivių. Bendras maršrutų ilgis - 368,3 kilometro. Šiuo metu “Autrolyje” dirba 346 troleibusų vairuotojai.