Valstybės valdomos įmonės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir Lietuvos oro uostai – kitąmet turėtų būti pertvarkytos į akcines bendroves, sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Jis pabrėžia, kad tai nereiškia, jog ateityje ketinama jas privatizuoti.
© DELFI montažas

Įmonės, kuri nėra akcinė bendrovė, pertvarkymas į akcinę bendrovę vadinamas akcionavimu.

„Akcionavimo tikslas yra tik tam, kad būtų sutvarkyta įmonių forma, būtų galimybė mokėti dividendus į biudžetą, bet nėra nei mažiausios minties, kad tos įmonės būtų ne valstybės rankose“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje sakė ministras.

R. Masiulis pasakojo, kad šiuo metu šis klausimas rengiamas ministerijoje, o Seimą turėtų pasiekti 2018 metų pavasario sesijos metu.

Kam to reikia

R. Masiulis aiškino, kad jūrų uosto akcionavimas reikalingas po spartaus vystymosi etapo.

„Tas dalykas pribrendo dėl to, kad uostas iki šiol vystėsi labai sparčiai. Jie dėjo pagrindines pastangas į krantinių plėtrą, uosto vystymą, gilinimą. Buvo labai spartaus augimo fazėje, o dabar uostas demonstruoja gerus rezultatus, yra laikas, kai jis galėtų atnešti naudą ir valstybei.

Be to, yra diskusija dėl to, ką daryti su išoriniu uostu, ar jį vystyti, ar ne. Tai reikia suprasti, kad jei lėšos nėra dedamos į plėtrą, tai jos turėtų atitekti valstybės biudžetui. Paskirstytos tose srityse, kur jos yra reikalingos“, – komiteto nariams aiškino ministras.

Oro uostus akcionuoti norima dėl planuojamos lėktuvų remonto darbų plėtros Kaune.

„Reikia tam, kad įmonė galėtų veikti tvarkingai. Galėtų Kaune vykdyti didelę aviacijos remonto veiklos plėtrą.

Kaune yra didelis potencialas plėsti tą veiklą, remontuojant variklius, pačius lėktuvus. Yra susidomėjimas iš ne vienos užsienio kompanijos. Panašu, kad su bulgarais ir lenkais pagrinde konkuruojame, bet galimybes turime“, – dėstė R. Masiulis.

Ministras aiškino, kad dėl to oro uostus Lietuvai reikia turėti kaip akcinę bendrovę.

„Dabar visų teisinių niuansų neatsimenu, bet tam, kad galėtume plėsti tą veiklą, akcionavimo reikia. Kaunui tai būtų didžiulė paskata – iki kelių tūkstančių darbuotojų, o ateityje galbūt ir daugiau. Išnaudotume oro uostą, kuris turi ilgą kilimo-tūpimo taką“, – sakė R. Masiulis.

Rokas Masiūlis
Rokas Masiūlis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Svarsto dėl LAKD akcionavimo

Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Kreivys posėdžio metu pasiūlė Susisiekimo ministerijai imti pavyzdį iš Lenkijos ir kelių remontui skolintis iš užsienio.

„Mes nesiskoliname, – sakė R. Masiulis. – Sutinku, kad ta mintis verta svarstymo, nes tada žymiai greičiau vyksta procesai. Tačiau kol kas bandysime su dabartinėmis lėšomis pamatyti, kokį mastą galime padengti.“

Ministras pridūrė, kad Lenkijoje keliai tiesiami ne tik skolintomis lėšomis, bet tai daro ir užsienio įmonės.

„Norint pritraukti užsieniečius reikia per 100 mln. eurų, tam reikia didelės apimties“, – kalbėjo jis.

R. Masiulis pabrėžė, kad tam, jog kelių remontu besirūpinanti Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) galėtų skolintis, ją irgi reiktų akcionuoti.

„Tam, kad jie būtų pajėgūs skolintis iš užsienio, pritraukti lėšas. Galbūt reikėtų pasiruošti svarstyti ir šį klausimą“, – sakė ministras.

Akcijų galėtų duoti savivaldybėms

Tuo metu komiteto narys Eugenijus Gentvilas iškėlė mintį, kad dalį akcionuotų jūrų ir oro uostų akcijų galėtų nusipirkti vietos savivaldybės.

„Dabar pagrindinis konfliktas tarp (Klaipėdos – DELFI) uosto direkcijos ir miesto savivaldybės nekiltų, jei dalis akcijų uoste priklausytų savivaldybei“, – tvirtino liberalas.

„Kalbant apie Klaipėda, asmeniškai tikėčiau, kad tai galėtų išspręsti tą nuolatinį konfliktą“, – atsakė R. Masiulis.

Tačiau ministras pabrėžė, jog reikia įvertinti, ar tai neatidarys Pandoros dėžės.

„Išsprendus tik Klaipėdoje, jis bus ekstropoliuotas visais kitais atvejais. Ar nesigaus valstybėje chaosas, kai kiekviena savivaldybė kiekvieną objektą, kuris yra jos teritorijoje – norės būti daliniu jo akcininku“, – svarstė jis.

Privatizuotų tik „Detoną“

Jurgio Razmos paklaustas dėl anksčiau pasirodžiusių planų apie kai kurių valstybės valdomų įmonių privatizaciją, R. Masiulis teigė, kad kol kas kalba eina tik apie vieną – sprogdinimo ir gręžimo darbais užsiimantį „Detoną“.

„Rinkoje tas paslaugas gali teikti ir kiti, – sakė ministras. – Apie didžiąsias net kalba kol kas neina. Gal dar apie kelias mažesnes įmones ir galėtų eiti kalba, bet tai nėra reikšmingi atvejai.“

Jis taip pat neigė gandus apie galimą „Lietuvos geležinkelių“ skaidymą pagal veiklos rūšis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Ryanair“ darbuotojų streikas: vienoje šalyje gali nukentėti net 100 tūkst. atostogautojų

Pačiame atostogų įkarštyje nusprendė streikuoti Airijos pigių skrydžių bendrovės...

Penktadienio vakarą gedimas netoli Šiaulių sutrikdė traukinių eismą Klaipėdos kryptimi papildyta 21.30 (28)

Penktadienio vakarą Šiaulių rajone, netoli Kuršėnų, dėl technininių problemų sustojo...

Klaipėdoje prasideda estakados projektavimo darbai (30)

Klaipėdoje ruošiamasi išskirtinės reikšmės transporto mazgo rekonstrukcijos darbams....

„Wizz Air“ smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos (116)

Pigių skrydžių bendrovė „ Wizz Air “ žiemą smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos...

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste perkrauta 8 proc. daugiau krovinių (4)

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste antrą metų pusmetį krovinių krova sudarė 11,1 mln. tonų....

Top naujienos

Duris į NBA užkulisius pravėręs Motiejūnas: „Rockets“ šiemet žengė didelį žingsnį atgal (25)

Penki sezonai, 248 rungtynės ir 1826 pelnyti taškai. Tokiais pasiekimais per savo NBA karjerą...

Užkalnis liko alkanas (21)

Vienas dalykas, kurio Lietuvai (ir Europai) reikia mokytis iš Amerikos, tai didelės porcijos...

Rusų žurnalistas: dideliame regione Europoje – Putino pralaimėjimas (113)

Rusija pralaimėjo kovą dėl įtakingumo Balkanuose – devynios iš 12 valstybių (ir Kosovas ,...

Vieno emigranto istorija, arba kai visi keliai veda į Lietuvą (89)

Emigrantai pagaliau grįžta namo ir ne tuščiomis rankomis – užsienyje įgytos patirtys ir...

Agnė Jagelavičiūtė su vyru pakrikštijo savo sūnų: krikštatėviu tapo Kęstas Rimdžius (5)

Šiandien, liepos 22 d., stilistei Agnei Jagelavičiūtei ir jos vyrui, verslininkui Mantui Volkui...

Varėnos rajone aidėjo šūviai: vyriškis kėsinosi į brolio ir jo žmonos gyvybes (15)

Policijos departamentas informavo, kad Varėnos rajone aidėjo šūviai . Vyriškis kelis kartus...

Reforma renka iš tėvų vaikus (257)

Pertvarkius vaiko teisių apsaugos sistemą Lietuvoje, per reformos pirmąsias dešimt dienų iš...

Lietuvių kilmės politikas Kolumbijos Kongrese kolegas auklėjo apnuogindamas užpakalį (7)

Lietuvių kilmės garsus Kolumbijos politikas Antanas Mockus penktadienį Kongrese kolegas paauklėti...

JAV sprendimas kelia sumaištį Europoje: mes atsisakome derėtis su į galvą įremtu šautuvu (117)

Jungtinės Valstijos ir jų sąjungininkės Europos Sąjungoje šeštadienį atsidūrė prekybos...

Atsakė į svarbiausius klausimus apie apsaugą nuo saulės: ar galima naudoti praėjusių metų produktus? (7)

Ar galima naudoti pernykštį kremą nuo saulės? Kiek turėtų kainuoti geras kremas su SPF ?...