Dar 1997 metais užgimusios idėjos metro linija sujungti du daugiausia gyventojų turinčius Suomijos miestus – Espoo ir Helsinkį – įgyvendinimas jau įgavo didžiulį pagreitį.

Espoo ir Helsinkį skiria apie 20 kilometrų. Beveik prieš dvidešimt metų apie 250 tūkst. gyventojų turintis Espoo miestas sulaukė iš Suomijos sostinės oficialaus pasiūlymo statyti Helsinkio metro vakarinę liniją. Apie 14 km nusitiesusi linija paskutiniais skaičiavimais turėtų kainuoti apie 1 mlrd. eurų.

Vieną iš aštuonių metro stotelių statančios Suomijos statybų bendrovės „YIT“ specialistai darbus pradėjo 2013 m. Atidaryti viešumai Otaniemi stotelę prie Aalto universiteto norima 2016 m. rugpjūtį. Universitete mokosi apie 8 tūkst. studentų ir 4,5 tūkst. darbuotojų. Tikimasi, kad kasdien naują metro stotį aplankys apie 10 tūkst. gyventojų.

Į metro stoties statybų aikštelę žurnalistus įsileidęs „YIT“ statybų vadovas Jukka Manniko teigė, kad trejus metus užtrukusiam projektui prireiks 12 tūkst. kub. m betono, metro stočiai pastatyti sunaudota 170 tonų metalinių konstrukcijų. Be minėto Suomijos statytojo prie metro stotelės projekto dirba dar 33 subrangovai. „YIT“ kontrakto vertė – 29,4 mln. eurų.

Statybos metu po žeme dirba apie 100 darbuotojų. Pačiu intensyviausiu metu jų dirbo apie 200. Stotelė įkurta 26 m. žemiau jūros lygio.

Statybų vadovas J. Manniko teigė, kad dauguma statybos darbuotojų, dirbančių prie projekto, lietuviai, latviai ir rusai. Kiek tiksliai metro statybose dirba lietuvių, suomis negalėjo pasakyti.

Rangovo atstovas prasitarė, kad tokioms statyboms surinkti suomių komandą – labai sudėtinga, todėl čia statytojus gelbėja projekto laikotarpiui sutartis pasirašantys statybininkai iš Baltijos šalių.

„Tarpusavyje jie kalbasi rusiškai, bet mes bendraujame angliškai“, - kalbėjo J. Manniko.

Šiuo metu jau pabaigta apie trys ketvirtadaliai Otaniemi metro stotelės darbų. Stotelės ilgis – 80 metrų. Projektas vykdomas po uolienų sluoksniu.

J. Manniko teigė, kad darbuotojams statyti metro patogu. Po žeme visus metus išsilaiko pastovi 8-10 laipsnių temperatūra.

Darbus žadama užbaigti šių metų pabaigoje, o vėliau bus įrenginėjama technika bei vyks testavimas. Planuojama, kad metro stotelė pradės veikti nuo kitų mokslo metų pradžios.

Visa vakarinė metro linija, jungsianti Helsinkį su Espoo, bus baigta 2020 m.

Portalas DELFI Suomijoje lankėsi „YIT Kausta“ kvietimu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (54)