Balandžio 16 d., 15 val.

Įstrigau Madride, nes skrydis į Amsterdamą atšauktas. Apskritai visi skrydžiai į šiaurinę Europos dalį – Skandinaviją, JK, Vokietiją, Belgiją, Olandiją ir t.t. Šiuo metu iš Madrido leidžiami skrydžiai Ispanijos viduje, į Italiją, Portugaliją, Balkanus.

Informacijos labai trūksta, prie oro linijų atstovybių nusidriekusios ilgiausios eilės. Žmonės kol kas per daug nepanikuoja, bet greitų sprendimų irgi nesitiki. Jau antrą valandą laukiu eilėje prie „Iberia“ atstovybės, bet langelis dar labai labai toli. Panašu, kad oro linijos nelabai pasiruošusios šiai krizei - papildomų darbuotojų ar pastangų nematyti.

Vienintelė pagalba keleiviams – keičiami bilietai, bet artimiausia numatomo išskridimo diena – pirmadienis. O kadangi atšauktų skrydžių vis daugėja, vis bus nukeliama ir galima grįžimo diena.

Galiausiai priėjus prie langelio bus aišku, kuo dar siūlosi padėti avialinijos.

Ironiška, kad šiomis dienomis streikuoja ir Prancūzijos geležinkelininkai, kas dar labiau apsunkina keleivių situaciją tame regione.

22 val.

Pralaukus 7 valandas eilėje – be jokios informacijos ir pagalbos – „Iberia“ pasiūlo viešbutį ir telefono numerį, kuriuo galima skambinti ir tikrinti, ar situacija pasikeitė. O atbėgusi moteriškė kviečia visus, kurie turėjo skristi į Amsterdamą, Paryžių ir Briuselį, greitai bėgti prie langelio X, nes planuoja keleivius į tuos miestus vežti autobusais.

Apskritai viskas vyksta labai chaotiškai, informacijos arba visai nėra, arba ji labai prieštaringa. Po dar kelių valandų tenka pasirinkti: arba sėdėti Madride ir laukti stebuklo, t.y. kol pradės skraidyti lėktuvai, arba sėsti į autobusą ir bent jau judėti namų kryptimi.

Nemaloniai nustebino faktas, kad apsaugos ir oro linijų darbuotojai nelabai skiria dėmesio žmonėms, kuriems to dėmesio labiausiai reikia – tėvai su kūdikiais priversti laukti bendroje eilėje... Ir taip - valandų valandas.

Balandžio 17 d., 2 val.

Autobusas į Amsterdamą išvyksta, laukia para kelionės. Visą laiką norėjau pasivažinėti po Ispaniją, Prancūziją, bet tikrai ne tokiomis aplinkybėmis :) Tačiau visi bendrakeleiviai džiaugiasi, nes mes bent jau važiuojame, o daugeliui Amsterdamas yra galutinė kelionės stotelė. Mano atveju laukia nežinomybė, nes lėktuvai iš Amsterdamo į Vilnių vis dar neskraido, o aviakompanijos „airBaltic“ atstovybė Lietuvoje jokios informacijos neteikia. Skambinkite darbo dienomis...

Gaunu daug SMS nuo kolegų, kurie įstrigo Madride. Jie bando ieškoti alternatyvių būdų sugrįžti, bet šansų beveik nėra – autobusų ir traukinių bilietai išpirkti, nuomojamų mašinų kainos patrigubėjo, o skrydžiai bent jau savaitgalį tikrai nebus atnaujinti...

C'est la vie... iki Paryžiaus dar 250 km.

Apie 23 val. autobusas pasiekia Briuselio oro uostą, kuriame išleidžiame didžiają dalį bendrakeleivių. Atsisveikiname kaip su geriausiais draugais, apsikeičiame kontaktais ir linkime saugiai pasiekti namus.

Dar pajuokaujame: „Kalba autobuso vadas. Artėjame prie oro uosto, prisisekite diržus. Dėkojame, kad važiavote mūsų autobusu, ir tikimės vėl greitai susitikti. Oras Briuselyje puikus, neskaitant „vieno debesies...“

Idomi detalė: ispanų vairuotojams tai buvo pirma išvyka už šalies ribų. Bet tai nesutrukdė jiems greitai susigaudyti ir profesionaliai nuvežti keleivius.

Dar pora valandų autobusu ir 1.30 val. aš jau Amsterdamo Schiphol oro uoste. Pasirinkimas, ką veikti, paprastas – ieškoti minkštesnės vietos atsigulti, pageidautina, kad netoliese būtų rozetė, nes telefono ir kompiuterio baterijos jau nusėdusios...

Balandžio 18 d.

Sekmadienio rytas aušta Amsterdamo oro uoste. Jis tragiškai tuščias – jau trečia diena nėra JOKIŲ skrydžių. Tikiuosi, kad skrydžių bendrovė pasiūlys kelionės alternatyvą, jeigu ne – reikės tranzuoti, nes artimiausias autobusas irgi tik rytoj.

9 val.

Nors oro bendrovių atstovybės turėtų atsidaryti 6-7.30 val., dauguma tik apie 8 val. pradėjo dirbti. Informacijos yra minimaliai, tiek keleiviai, tiek darbuotojai optimizmu netrykšta. Kadangi „airBaltic“ savo atstovybės oro uoste neturi, šios bendrovės klientus aptarnauja prie bendro langelio, o tai reiškia dar mažiau dėmesio. Perskaičiusi savo pareigų instrukcijas, darbuotoja liūdnai paguodžia, kad padėti niekuo negali – viešbučiai užimti, o ir oro linijos nuo penktadienio jų neskiria, kaimyninių šalių oro uostai uždaryti. Bet... vakarinis skrydis į Vilnių vis dar neatšauktas, tad mano rezervaciją perkelia iš penktadienio (kuomet dar stovėjau eilėje Madride) į šį vakarą. Nors šansų, kad skrydis bus, tėra 0,1 proc.

Kita vertus, KLM sekmadienį atliko bandomąjį skrydį, siekdami nustatyti, kiek pavojingi tie pelenų debesys ir kiek stipriai kenkia lėktuvui. Pasak informacijos, rezultatai teigiami, nes jokių pekenkimų lėktuvui nenustatyta.

Savo ruožtu tikrinu situaciją apie autobusus. Artimiausias – pirmadienį, kaina 445 Lt į vieną pusę. Lyg ir daugoka. Internete pilna skelbimų apie teikiančiuosius vežimo paslaugas iš Olandijos, Belgijos. Kol kas nei vieni neatsako...

Jei kas nors galite patarti, pasiūlyti galimą sprendimą, parašykite SMS +370 685 06074.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją