aA
Po 8 metų pertraukos į Nemuną nuleistas jau legendiniu tapęs laivas „Raketa“. Planuojama, kad jau nuo kito mėnesio prasidės reguliarios kelionės iš Kauno į Nidą. Skaičiuojama, kad kelionė į vieną pusę truks apie 4 valandas.
Laivas "Raketa" nuleistas į Nemuną
© DELFI / Rafael Achmedov

Nuleista į vandenį

Ketvirtadienį „Raketa“ galingu kranu pakelta nuo pastolių ir perkelta į Nemuną. Skaičiuojama, kad laivas be degalų, keleivių, įgulos sveria apie 19,5 t. Su žmonėmis ir degalais laivo svoris pasieks 25 t.

Maksimalus laivo greitis – apie 70 km/val., o kruizinis – apie 60 km/val. 1150 AG variklis kelionei iš Kauno į Nidą ir atgal sudegins apie 1000 litrų dyzelino.

Laivu galės plaukti 58 keleiviai ir 4 įgulos nariai – du kapitonai ir du mechanikai.

„Raketos“ atnaujinimo darbai truko du mėnesius ir kainavo „daugiau nei 100 tūkst. Eur“. Konkrečios projekto sumos investuotojai neatskleidžia.

„Labai dažnai sulaukiame šio klausimo, tačiau pinigais šią investiciją išreikšti būtų sudėtinga, nes pirmiausia reikėjo visus bendraminčius sukviesti prie laivo ir jie visi aukojo savo laisvalaikį, miegą, darbą, asmeninius reikalavimus. Tai pasverti pinigais būtų sunku, tačiau tai pareikalavo žvėriškos energijos“, - teigė VšĮ „Vandens kelias“ prezidentas Nerijus Šilgalis.

Specialiai šiam maršrutui kai kuriose Nemuno vietose buvo pagilinta vaga – skaičiuojama, kad upė negali būti seklesnė nei 1,5 m.

Nuleidus į upę „Raketa“ dar bus testuojama. Kol kas nėra užkurtas ir laivo variklis – tai planuojama padaryti kitą savaitę.

Planuojama, kad laivas iš Kauno išplauks ketvirtadieniais, penktadieniais ir šeštadieniais. Iki Joninių bilieto kaina asmeniui sieks 29 Eur.

„Norėtume, kad kaina vėliau neviršytų 49 Eur. Tačiau mes esame visiškai priklausomi nuo savo rėmėjų, bet dėsime visas jėgas, kad ši kaina išsilaikytų“, - teigė N. Šilgalis.

Pagaliau planas pavyko

Laivo kelionės į tęsis iki rugsėjo pabaigos. Iki šiol laivo būklė buvo pakankamai nebloga, ypač viduje. Bet kokiu atveju teko pakeisti visą audio, apšvietimo sistemą, elektros sistemą, buvo pašalinti korozijos židiniai, laivas perdažytas.

„Šį istorinį laivą su nostalgija prisimena daugelis lietuvių. Atgaivinti „Raketų“ tipo laivų reisus
pastaraisiais metais buvo bandoma jau ne kartą. Tačiau vis kažko pritrūkdavo – tai pinigų, tai
politinės valios, tai savivaldybių palaikymo, tai optimistiškesnio verslininkų požiūrio. Šiemet Vidaus vandens kelių direkcijai atgaivinus krovininę laivybą, o keleivinius laivus įsigijus naujiems
savininkams, svajonė vėl matyti atgijusį Nemuną, atrodo, pradeda pildytis. Netrukus į reguliarius
reisus išplauks ir mūsų keleivinis laivas „Vilkija“, tad, galima sakyti, Kaunas pamažu atsisuka į savo istorine šaknis ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestu“, - sako VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Toks greitaeigis keleivinis kateris – puiki susisiekimo priemonė ne tik ieškantiems įdomesnių
keliavimo būdų, norintiems pasigrožėti gamta, bet ir greitesnė bei pigesnė alternatyva autotransportui. Laivu iš Kauno Nidą galima pasiekti žymiai greičiau, nereikia mokėti jokių įvažiavimo ar kelto mokesčių, o kartu gabenamo dviračio ar paspirtuko pilnai užteks vietinėms kelionėms. Be to, taip keliaujant išvengiama ne tik kamščių prie keltų, bet ir jau dabar nemenku išbandymu tampančio rekonstruojamo Kauno aplinkkelio.

Naujieji „Raketos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas. Keleivių Kaune laivas lauks uoste prie „Combo“, o Nidoje – senajame uoste.

Į vandenį nuleistas laivas pagamintas 1963 metais. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujintas laivo
korpusas, pakeisti svarbūs mazgai. Jame yra 58 sėdimos vietos, taip pat vietos dviračiams. Lietuvoje yra tik keli upeiviai galintys valdyti tokio tipo laivus.

Okupacijos laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu Kaunas-pajūris. Vasarą keliautojų laukdavo net 3 reisai per dieną.

Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 m. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(45 žmonės įvertino)
4.2667

Mirė vienas „Airbus“ įkūrėjų Rogeris Beteille

Birželio 14-ąją, eidamas 98-uosius metus, mirė vienas iš „ Airbus “ įkūrėjų, prancūzų...

Laivų keleivių duomenys – vieno langelio sistemoje

Registruojant Lietuvos laivų keleivius, nuo šių metų pabaigos bus būtina nurodyti ir pilietybę,...

Estų oro linijos „Nordica“ stabdo skrydžius iš Talino į Vilnių

Valstybinės Estijos oro linijos „ Nordica “ paskelbė nuo spalio 31 d. stabdančios skrydžius...

Naujas VIP terminalas su konferencijų centru Vilniaus oro uoste bus atidarytas 2020 metais (5)

Birželio pradžioje paaiškėjo naujo labai svarbių asmenų (VIP) terminalo su konferencijų centru...

Čia formuojasi didžiausias Vilniaus kamštis: nusidriekia net kelių kilometrų eilės (138)

Nors planuojama grandiozinė Vilniaus Žirnių, Minsko pl. ir Liepkalnio gatvių sankryžos...

Top naujienos

Vilniuje žmones traiškiusį Balkūną lygtinai paleido į laisvę, jis vėl sukėlė avariją ir iš jos paspruko (62)

Prieš aštuonerius metus visą Lietuvą sukrėtusios kraupios avarijos, per kurią žuvo jaunas vyras...

Smūgį iš konservatorių gavęs Dagys pažėrė kaltinimų Gabrieliui Landsbergiui (131)

Rimantas Jonas Dagys , kurio narystė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD...

Artinasi galinga stichija: kuriems Lietuvos miestams klius labiausiai (4)

Atrodo, kad iki trečiadienio pietų alinęs karštis tuoj galingai pasitrauks. Meteorologų tarnybos...

Keisčiausia politinė krizė? Putinas ėmėsi žaibiškų veiksmų (97)

Tai turbūt bus keisčiausia šių metų politinė krizė. Plonytis pretekstas įžiebė audringus...

Įspėja dėl itin aukštos UV spinduliuotės: ypač susirūpinti turėtų vilniečiai gydytojų patarimai

Meteorologai trečiadienį ne tik daug kur Lietuvoje prognozuoja 30 o C, bet ir įspėja dėl...

Nutraukė sutartį dėl pensijos kaupimo, tačiau pinigų neatgavo: laukia kompensacija (4)

Janina nusprendė papildomai kaupi III pensijų pakopoje, tačiau gavusi metinę fondo veiklos...

Nidos-Smiltynės plente kemperis prispaudė žmogų (3)

Trečiadienį 10.14 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

DELFI tapo tarptautinio faktų tikrinimo tinklo partneriais (31)

Skaitomiausias Lietuvoje naujienų portalas DELFI tapo tarptautinio faktų tikrinimo tinklo (angl....

5 išpuoselėti paplūdimiai Vilniaus apylinkėse, už kuriuos teks susimokėti (56)

Vilniuje veikia nemažai viešųjų paplūdimių, kuriuos tvarko ir prižiūri UAB „Grinda“....