aA
Siekdama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus, Susisiekimo ministerija inicijuoja Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos parengimą. Kuriant strategiją bus modeliuojami įvairūs galimi šalies susisiekimo plėtros scenarijai, nagrinėjama geroji užsienio valstybių patirtis, atsižvelgiama į ilgalaikes tarptautinių organizacijų rekomendacijas susisiekimo srityje.
© Lietuvos geležinkeliai

„Ilgalaikė susisiekimo vizija - itin svarbus dokumentas sėkmingai Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis numatyti svarbiausias plėtros kryptis iki 2050 m., tikslingai planuoti veiklą ir investicijas bei siekti valstybei naudingų pokyčių“, - sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pasak ministro, ilgalaikius plėtros planus šiuo metu turi visos Susisiekimo ministerijai pavaldžios įmonės, valdančios šalies transporto infrastruktūrą. Tačiau bendra susisiekimo sektoriaus strategija užtikrins geresnį skirtingų transporto šakų bendradarbiavimą, intermodalumą ir nuoseklią plėtrą viso sektoriaus mastu. Be to, numatytos ilgametės gairės leis tiek savivaldybėms, tiek ir privačiam sektoriui nuosekliau planuoti savo investicijas.

Šiuo metu yra paskelbtas Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos projekto parengimo ir su tuo susijusių ekspertinių konsultavimo paslaugų viešasis pirkimas. Paslaugų teikėjas ilgalaikę strategiją turės parengti įvertindamas gerąją užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų (EBPO, PEF, PB, JT ir kt.) patirtį ilgojo laikotarpio susisiekimo strategijų rengimo srityje, atsižvelgdamas į Lietuvos susisiekimo sektoriaus strateginio planavimo dokumentus ir numatomas susisiekimo sektoriaus plėtros tendencijas bei Susisiekimo ministerijos socialinių partnerių pasiūlymus.

Strategijos rengėjas turės parengti ne mažiau kaip 6 galimus Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. scenarijus, atitinkančius tarptautines tendencijas ir Lietuvos susisiekimo sektoriaus problematiką. Šie alternatyvūs ateities scenarijai bus įvertinti atliekant Lietuvos susisiekimo sektoriaus plėtros scenarijų modeliavimą.

Atsižvelgiant į plėtros scenarijų modeliavimo rezultatus, turės būti parengtas strategijos konkrečių veiksmų iki 2030 m. planas, numatyti prioritetiniai projektai, preliminarūs jų įgyvendinimo terminai r projektų seka viso sektoriaus mastu. Taip pat bus planuojamas preliminarus investicijų poreikis ir finansavimo šaltinių alternatyvos.

Planuojama, kad 2020 m. mūsų šalis turės ambicingą ilgalaikę susisiekimo sektoriaus strategiją, atitinkančią Europos Sąjungos reikalavimus ir pagrindinius principus, kuriais turi vadovautis ES šalys.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (235)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

„Alitalia“ dėl streiko atšaukia skrydžius

Italijos nacionalinis vežėjas „Alitalia“ atšaukė maždaug pusę antradienio skrydžių po...

Aviacijos reguliuotojai šią savaitę svarstys, ar atnaujinti „Boeing 737 MAX“ skrydžius (2)

Pasaulio aviacijos reguliavimo institucijų atstovai šią savaitę susitiks Teksase, kad...

Estakadą Rusnėje Skvernelis palygino su žmonių pergale „prieš valstybės biurokratinį abejingumą“ (70)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis , šeštadienį Rusnėje dalyvavęs estakados atidarymo...

Vokietija sprendžia elektrinių paspirtukų likimą (8)

Be elektrinių paspirtukų savo kasdienybės neįsivaizduoja dauguma pasaulio miestų, bet tik ne...

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (423)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (235)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja (69)

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

Tomas Sinickis. O dabar apie „Euroviziją“ rimtai, be humoro atsakymas Gediminui Jauniui (81)

Aš norėjau patylėti. Ir jau buvau pamiršęs Euroviziją. Bet šiandien perskaičiau Gedimino...

Mirė legendinis austrų F-1 lenktynininkas Niki Lauda (44)

Austrijos sostinėje Vienoje mirė triskart F-1 lenktynių pasaulio čempionas Niki Lauda , pranešė...

Europos šalys ir JAV užblokavo Rusijos prašymą (117)

Europos šalys ir JAV pirmadienį užblokavo Rusijos prašymą surengti Jungtinių Tautų Saugumo...

Darius Voitukevičius. „Sostų karai“ pasibaigė, tačiau paliks tokių, kurie dar ilgai spjaudysis ugnimi

Štai ir viskas, pasibaigė aštuonerius metus vystoma svarbiausio XXI amžiaus televizinio šou...

Lietuvoje apsilankęs Suomijos švietimo ekspertas įvertino mūsų mokyklas: pasakė, ko galėtume pasimokyti iš suomių

Moksleiviai neturi namų darbų, o pirmuosius pažymius gauna tik septintoje klasėje – tokie...

Ir kaip anksčiau apie tai nepagalvojome? Šaukštelis pipirų ir skalbiant vargo nematysite

Tiesą sakant, skalbimas šiais laikais nėra toks jau varginantis darbas, kai žinai visas skalbimo...

Didelė avarija kelyje Kaunas-Klaipėda: gelbėtojai vadavo sumaitotame automobilyje prispaustą vyrą apsunkintas eismas (4)

Antradienio rytą kelyje Kaunas-Klaipėda įvyko didelė avariją. Medikų bei ugniagesių pagalbos...