aA
Girteka“ nemoka teisingo darbo užmokesčio ir išnaudoja darbuotojus, skelbia Vokietijos visuomeninis transliuotojas ZDF. Įmonės strateginių partnerysčių direktorius Kristianas Kaasas Mortensenas „Delfi“ sakė, kad vokiečių žurnalistui komentarų nepateikė, nes laikosi pozicijos nedalyvauti diskusijose apie Mobilumo paketą.
Girteka
Girteka
© Stopkadras

„Iš visų transporto įmonių pasirinkta „Girteka Logistics“ dėmesiui pritraukti, kadangi jau šiandien esame didžiausia Europos transporto kompanija ir toliau visus stebiname sėkmingu augimu visose rinkose“, – dar sakė jis.

Vasario 12 dieną „Zweites Deutsches Fernsehen“ (vok. Antroji Vokietijos Televizija, ZDF) paskelbė reportažą, kuriame nagrinėjamos vilkikų vairuotojų problemos Europoje. Vaizdo įraše rodomas ir Vilniuje pakalbintas baltarusis Vladimiras Apalinskis.

Vladimiras Apalinskis
Vladimiras Apalinskis
© Stopkadras

„Dažniausiai būna taip, jog grįžti, kad gautum likusią pinigų dalį. Tuomet gaunu pora šimtų eurų. To niekuomet neužtenka, – pasakoja jis. – Sutartyje numatytas minimalus atlyginimas. Tą minimumą ji sumoka, tačiau likusią dalį moka grynais. Todėl jie gali sau pasilikti, kiek tik nori.“

ZDF taip pat kalbėjosi su Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininku Audriumi Cuzanausku.

„Nė vienas iš 89 tūkst. vairuotojų negauna teisingo atlygio. Išties nė vienas. Turime 500 teismo bylų, kur žmonės neatgauna savo pinigų“, – pasakojo jis.

A. Cuzanauskas pasakojo, kad vairuotojai neišmano įstatymų, kurie juos gina.

„Tai yra šiuolaikinė vergystė. Jei tau lūžo koja ir tau sako, kad turi dirbti, jiems nerūpi tavo sveikata ir kas už tai mokės“, – kalbėjo jis.

Audrius Cuzanauskas
Audrius Cuzanauskas
© Stopkadras

ZDF negavo „Girtekos“ komentaro.

Neužsiima lobizmu

Komentuodamas ZDF reportažą K. K. Mortensenas pastebėjo, kad jame kalbama apie situaciją visame transporto sektoriuje.

„Europos transporto industrija yra labai fragmentuota – daugiau nei 90 proc. įmonių turi mažiau nei 10 vilkikų ir tik 1 proc. įmonių turi daugiau nei 50 vilkikų, kas yra itin didelis susiskaldymas.

Esant tokiai rinkai, faktas, kad „Girteka Logistics“ turi daugiau nei 7,4 tūkst. vilkikų, padaro mus didžiausia ir labiausiai matoma transporto įmone Europoje. Artėjant Mobilumo paketo terminui, konkurencinė kova tarp senojo Europos žemyno ir naujojo – intensyvėja.

„Girteka Logistics“ niekada nepateikė oficialių pasisakymų ir neužsiiminėjo lobizmu, nesiekiant daryti įtakos šioms deryboms, tačiau būtent mūsų įmonė tapo diskusijos objektu“, – sakė jis.

Pašnekovas aiškino, kad Lietuvos įmonės dydis ir matomumas lemia tai, kad „Girteka“ tampa išskirtiniu užsienio žiniasklaidos dėmesio objektu.

„Mes palaikome visas spaudos atstovų iniciatyvas kelti klausimus dėl sąžiningos konkurencijos, skaidrumo ir teisinių procesų vykstančių transporto sektoriuje.

Pateikiu aiškią poziciją: „Girteka Logistics“ vykdo veiklą, kuri atitinka įstatymus, visas taisykles, normas ir standartus visose įmonės verslo šakose, visose šalyse kuriose mes veikiame.

Jeigu nutinka taip, kad padaromas pažeidimas, mes, kaip įmonė, prisiimame atsakomybę, mokomės iš klaidų ir dedame visas pastangas jas taisyti diegiant moderniausias verslo valdymo sistemas ir nuolat investuojant į mūsų žmones ir kokybiškus procesus“, – sakė K. K. Mortensenas.

Jis dar pridūrė, kad reportažą rengęs Christianas Bockas iš tiesų kreipėsi į „Girteka Logistics“ dėl informacijos pateikimo.

„Tačiau, kadangi esame nusprendę neįsitraukti į Mobilumo paketo diskusijas, atitinkamai nusprendėme netapti Europos transporto įmones reprezentuojančiu balsu dėl temų, paskelbtų video, todėl su visais klausimais nukreipėme į Lietuvos transporto asociaciją „Linava“, – sakė jis.

Juridinių asmenų registro duomenimis, „Girteka“, „Girteka logistics“, „Girteka fleet“ ir „Girteka cargo“ akcininkas – įmonė „ME investicija“, kuri priklauso Edvardui Liachovičiui ir Mindaugui Railai. „Delfi“ projekto „Lietuvos turtingiausieji“ duomenimis, E. Liachovičius valdo apie 100 mln. eurų turto, o M. Raila – 907 mln. eurų.

„Sodros“ duomenimis, keturios „Girtekos“ įmonės bendrai turi apie 1160 darbuotojų.

Plačiau apie apie transporto sektoriuje dirbančių imigrantų iš trečiųjų šalių problemas A. Cuzanauskas yra pasakojęs interviu „Delfi“.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(140 žmonių įvertino)
4.4929

Krovinių vežimo kelių transportu rinka susitraukė dešimtadaliu

Pastaruosius kelis metus nuosekliai augusi tarptautinio krovinių vežimo kelių transportu rinka...

Landsbergis: EK nuolaidos tranzitui į Kaliningradą sukurtų papildomų problemų

Europos Komisijos ( EK ) nuolaidos sankcijoms dalies prekių tranzitui per Lietuvą tarp Rusijos ir...

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą elektromobilį

Elektromobilių Lietuvoje įsigyjama vis daugiau – tai rodo aktyviai teikiami prašymai gauti...

Degalai galėtų pigti 6-7 centais: degalinių atstovas paaiškino, kodėl dar nematyti pokyčiai kainose (2)

Pastarąją savaitę naftos kainoms nukritus maždaug 5 proc., finansų analitikas Marius Dubnikovas...

Vilniuje pradedami Rasų, Liepkalnio, Pramonės gatvių ir Minsko plento remonto darbai

Tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „ YIT Lietuva “ pradeda sostinės kelių...

Top naujienos

Reikšmingas posūkis dėl Turkijos: NATO oficialiai pakvies Švediją ir Suomiją į Aljansą (10)

Turkija antradienį vakarą pareiškė, jog „gavo, ką norėjo“ iš pokalbių su Švedijos ir...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Lūžis, kuris atgrasytų Putiną net nuo minties apie Baltijos šalis: po naujų grasinimų – perspėjimai Lietuvai (12)

Kol Lietuvoje aiškinamasi dėl Kaliningrado tranzito, Estijos premjerė perspėja apie rimtas bet...

Rio de Žaneire apsigyvenęs vilnietis Marius: mūsų lietuvaitės brazilų nesuviliotų (11)

Vilnių į Rio de Žaneirą iškeitęs Marius Rudalevičius sako, kad jo gyvenimas pasikeitė...

Rusijos ekspertas: Putinas jau suprato, kad yra pasmerktas (8)

Rusų publicistas Andrejus Piontkovskis kanalui „Ukraina 24“ nurodė, kokius ciniškus...

Žiemos sezonas gyventojams gali būti itin sunkus: siūlo imtis veiksmų, kaip susimažinti išlaidas šildymui (2)

Ateinančiam šildymo sezonui nežadant gerų žinių, bandoma spartinti daugiabučių šilumos...

Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus

Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...

Neoficialūs šaltiniai: EK linkusi nusileisti Maskvai ir padaryti Kaliningrado tranzitui išimtis (17)

Panašu, kad Vladimiro Putino ultimatumas dėl Kaliningrado tranzito veikia – neoficialūs...

Delfi PliusAgnė Keizikienė

Lytinių organų plastinė chirurgija: pasakė, kokias operacijas renkasi vyrai ir kam reikalinga G taško injekcija

Plastinė chirurgija kuo toliau, tuo sparčiau žengia į priekį. Jei anksčiau tai buvo daugiau...

Ispanijos grandų lauk išprašytas prancūzas: viskas pasikeitė atėjus Jasikevičiui (1)

Madrido „Real“ klube dėl sportinio režimo pažeidimo į atsarginių suolo galą nugrūstas...

Karas Ukrainoje. Po Medvedevo grasinimų – Ukrainos atsakas: Krymas bus susigrąžintas iškart Rusijos kariai pagrobė Chersono merą (8)

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...