Vakar Latvijos bendrovė „airBaltic“ pranešė nebevykdysianti tiesioginių skrydžių iš Vilniaus į Miuncheną ir kitus Europos miestus bei informavo savo partnerius, teigdama, kad šį sprendimą priėmė atsižvelgusi į „katastrofišką Lietuvos ekonomikos padėtį“.

„Stebina ir netgi šokiruoja tokie kaimyninės šalies bendrovės, kurios kontrolinį akcijų paketą valdo Latvijos vyriausybė, ir kuri yra ilgalaikė Tarptautinio Vilniaus oro uosto partnerė, teiginiai apie Lietuvą. Tokie pareiškimai negali būti pateisinami jokiais bendrovės verslo interesais“, – sakė E.Masiulis.

Susisiekimo ministras kreipsis į Latvijos ambasadorių Lietuvoje, prašydamas paaiškinti, ar tai – oficiali bendrovės, valdomos kaimyninės šalies vyriausybės, pozicija. Ministras mano, kad tokie „airBaltic“ teiginiai apie Lietuvos ekonomiką yra neatsakingi ir nepasverti bei tikisi, kad tai neturės neigiamos įtakos Latvijos ir Lietuvos verslo ir bendruomenių santykiams.

Bendrovės „airBaltic“ partneriai Vokietijoje vakar gavo Oliverio Lubicho, „airBaltic“ atstovo Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje, pasirašytus laiškus, informuojančius apie nutraukiamą tiesioginį susisiekimą su Vilniumi. Bendrovės klientams į Vilnių siūloma skristi per Rygą.

„airBaltic“ vakar pranešė nuo balandžio 10 d. nutraukianti tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Stokholmą, nuo balandžio 15 d. į Miuncheną ir nuo balandžio 16 d. į Milaną. Dalį skrydžių iš Vilniaus „airBaltic“ panaikino dar 2008 metų gruodį.

„airBaltic“: buvo išreikšta ne bendrovės vizija

Viešojoje erdvėje nuskambėjo oro bendrovės „airBaltic“ atstovo pasisakymas Vokietijoje, kuriuo nepalankiai apibūdino Lietuvos ekonominę situaciją. Ši nuomonė, kuri nebuvo suderinta su vadovybe, išreikšta susirašinėjant su vienu iš „airBaltic“ klientų, teigiama Janio Vanags, “airBaltic” Korporacinės komunikacijos viceprezidento pranešime.

„Norime atkreipti dėmesį, kad tai atspindi asmeninę darbuotojo nuomonę, o ne išreiškia „airBaltic“ poziciją. Be to, susirašinėjimas vyko tik darbiniais reikalais ir siaurame rate.

Tuo pačiu „airBaltic“ nori pažymėti, kad vietinis keleivių srautas Lietuvos rinkoje, kaip ir visame regione, stipriai sumažėjo. Dėl to buvo atsisakyta trijų tiesioginių skrydžių iš Vilniaus. Planuojama, kad jie bus atnaujinti, kai ekonominė situacija taps palankesnė ir vėl padidės šių skrydžių paklausa.

„airBaltic“ imasi visų veiksmų, kad būtų pagerintos jungiamųjų skrydžių sąlygos keleiviams iš Lietuvos. Šiuo metu iš Vilniaus į Rygą vykdomi šeši skrydžiai per dieną, vakar buvo pranešta apie papildomus reisus iš Palangos į Rygą ir skiriamą didesnį lėktuvą skrydžiams iš Vilniaus į Rygą. Oro bendrovė skiria nemažai lėšų Lietuvos kaip skrydžių krypties populiarinimui šalyse, kuriose veikia. Taip pat „airBaltic“ glaudžiai bendradarbiauja su Lietuvos valstybiniu turizmo departamentu, skirdama reguliarią reikalingą paramą.

Lietuvos rinka dėl tranzitinių skrydžių oro bendrovei „airBaltic“ yra svarbi. Oro tiltas Vilnius-Ryga šiuo metu yra populiariausias tarp „airBaltic“ siūlomų reisų, juo skraidinamų keleivių skaičius išaugo daugiau kaip penkis kartus lyginant su praėjusiais metais. Lietuvos keliautojai per Rygą skrenda į ir iš Vakarų Europos, Skandinavijos, NVS šalių ir Viduržemio jūros regiono miestų“, - teigiama „airBaltic“ pranešime.

"airBaltic" pranešus apie nutraukiamus tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Stokholmą, Miuncheną bei Milaną, viusomenėje įsivyrauja nuomonė, kad Rygos oro uostas yra patogiausia ir bene vienintelė galimybė nuskristi į kitus Europos miestus”, - teigia Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros "Estravel Vilnius" generalinė direktorė.

„Visgi, norėčiau atkreipti dėmesį, kad verslo kelionių metu jungtims dažnai rekomenduojame kitus oro uostus: tai Kopenhaga, Praha, Viena, Helsinkis bei Varšuva. Šiuos miestus iš Vilniaus galima pasiekti tiesiogiai, kaip ir Rygą, tačiau oro uostai yra kur kas geriau išvystyti, teikiantys daugiau paslaugų, iš jų skraido daugiau avialinijų nei iš Rygos. Taigi, ir keliautojui šie oro uostai yra patogesni ir suteikiantys daugiau galimybių pasirinkti norimą kelionės laiką ar kainą“, - tvirtina ji.

Pavyzdžiui, "Austrian Airlines" daugelio yra suvokiamos kaip brangios avialinijos, tačiau šiuo metu galime pasiūlyti skrydžio bilietų iš Vilniaus į Barseloną ar Nicą (per Vieną), kurių kaina nesiekia net 700 Lt. Tai yra ženklas, kad rinka susireguliuoja.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją