aA
Aukštas Europos Komisijos (EK) pareigūnas sako, jog Vilniaus–Kauno atšaka europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ dalimi teisiškai galėtų tapti tik 2023 metais, tačiau 850 mln. eurų vertės projektui Lietuva vietoj europinių transporto finansavimo priemonių iki tol galėtų naudoti regionams skirtą ES paramą.
Rail Baltica
© rail-baltica.lt nuotr.

Lietuvos susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, jog Vilniaus-Kauno jungtis yra „Rail Baltica“ dalis ir turi būti finansuojama iš to paties instrumento, kaip ir visas projektas, o bet kokios abejonės dėl to gali pakenkti visam projektui.

EK Mobilumo ir transporto direktorato vadovas Henrikas Hololei (Henrikas Hololėjus) sako suprantantis, kodėl Lietuva nori „Rail Balticos“ atšakos nuo Kauno iki šalies sostinės Vilniaus.

„Aišku, kad kai turite modernų tarptautinį geležinkelį, nutiestą per jūsų šalį, tai jūs tikitės, kad sostinė vienaip ar kitaip bus prijungta“, – BNS Liublianoje sakė EK pareigūnas.

Tačiau, pasak jo, teisiškai Vilniaus–Kauno atšaka „Rail Baltica“ dalimi galės tapti tik 2023 metais.

„Dabartiniai TEN-T (Transeuropinio transporto tinklo – BNS) žemėlapiai yra baigti ir teisiškai vykdomi. Mes tiesiog negalime pakeisti žemėlapių, kalbant apie „Rail Baltica“. Mes juos peržiūrėsime 2023 metais. Aš esu įsitikinęs, kad mes rasime būdų, kaip atsižvelgti į jūsų interesus, kai pakoreguosime žemėlapius kitą kartą“, – aiškino H. Hololėjus.

R. Masiulis sako, jog bet kokios abejonės dėl ankstesnio sutarimo dėl Vilniaus–Kauno atšakos gali pakenkti visam projektui.

„Lietuvos pozicija Europos Komisijai yra labai gerai žinoma: Vilniaus-Kauno jungtis yra „Rail Baltica“ dalis ir turi būti finansuojama iš to paties finansavimo instrumento, kaip ir visas projektas. Ją pakartojau prieš dvi savaites vykusiame „Rail Baltica“ forume Taline. Bet koks abejonių skleidimas dėl šio sutarimo gali turėti neigiamą poveikį „Rail Baltica“ projektui, kurį sutartinai siekiame įgyvendinti iki 2026 metų pradžios“, – komentare BNS sakė R. Masiulis.

Taline jis paragino EK teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“. Jo teigimu, tai užtikrintų, jog 100 kilometrų ilgio geležinkelis galėtų gauti CEF infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility – BNS) finansavimą. Jos lėšomis finansuojamas beveik visas „Rail Baltica“ projektas.

H. Hololėjaus nuomone, Lietuva galėtų lėšas Vilniaus–Kauno atšakai imti iš regioninės politikos fondų.

„Niekas netrukdo Lietuvos institucijoms šiandien naudoti regioninius fondus. Tai, žinoma, yra Lietuvos nacionalinis sprendimas“, – sakė EK pareigūnas.

„Lietuvos geležinkelių“ antrinės bendrovės „Rail Baltica Statyba“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis BNS nekomentavo tokios pozicijos.

Trečiadienį Liublianoje vykstančioje TEN–T konferencijoje EK pristatyta Vilniaus–Kauno geležinkelio prijungimo prie projekto „Rail Baltica“ galimybių studija. Rengiant ją, įvertintos devynios jungties alternatyvos. Visų jų projektinis greitis keleiviniams traukiniams yra iki 250 km per valandą.

K. Sankovskio teigimu, per 3–4 mėnesius trys Baltijos šalys kartu su EK turėtų pasirinkti vieną alternatyvą, tuomet prasidėtų parengiamieji darbai, būtų rengiamas specialusis planas.

Finansavimo klausimas linijai Vilnius–Kaunas iki šiol nebuvo išspręstas, nes trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „RailBaltica“ prijungti ir sostinę.

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka iš Kauno į Vilnių būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų.

Lietuva iš Regioninės politikos fondų 2014-2020 metais turėtų gauti 6,901 mlrd. eurų, 2007-2013 metais parama siekė 6,885 mlrd. eurų.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tariamasi dėl galimybės plukdyti keleivius laivu Nemune nuo Vilkijos iki Kauno (3)

Valstybinės įmonės „ Vidaus vandens kelių direkcija “ generalinis direktorius Vladimiras...

Perspėjimas vykstantiems į Lenkiją: beveik mėnesiui bus atnaujinta sienų kontrolė (122)

Šengeno erdvei priklausanti Lenkija nuo lapkričio 22 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus...

Seimas apsispręs, ar keisti smulkios prekybos degalais tvarką

Seimas apsispręs dėl pataisų, kurios vienų parlamentarų teigimu, supaprastintų dalies smulkių...

Estijoje atidarytas didžiausias „Omnivos“ logistikos centras: planuojama plėtra ir Lietuvoje (2)

Pirmadienį Estijos sostinėje Taline atidarytas naujas Estijos logistikos ir pašto paslaugų...

Baltarusija ketina pasienyje su Ukraina statyti upės uostą jūrai pasiekti (20)

Baltarusija svarsto galimybę pasienyje su Ukraina statyti upės uostą prie Dniepro, kad...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (188)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (71)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (85)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (8)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (47)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (110)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (78)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (251)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...