Prancūzija ir Belgija jau pirmadienį paskelbs juodąjį avialinijų sąrašą, kurių lėktuvams bus draudžiama leistis šių valstybių oro uostuose, užbėgdamos už akių būsimam ES sprendimui paskelbti draudžiamų vežėjų sąrašą, galiojantį visame 25 valstybių narių bloke, ir išplatinti jį keleiviams.

Tarptautinių avialinijų saugumas šiandien yra tapęs jautriu politiniu klausimu, nes rugpjūtį įvyko keturios lemtingos katastrofos, kurių metu žuvo daugiau kaip 330 žmonių.

Vykdomoji ES institucija nori verčiau pati nuspręsti, įsileisti ar neįsileisti kurios nors oro bendrovės lėktuvus, o ne įtikinėti atskirai kiekvieną ES valstybę neįsileisti vežėjų, kurių saugumo rodikliai yra prasti. "Ar Komisija turi ... įgaliojimus nuspręsti įtraukti kompaniją į juodąjį sąrašą?", - klausė vienas ES pareigūnas.

"Buvome pateikę šį pasiūlymą anksčiau. Tačiau mums nebuvo suteikti tokie įgaliojimai, o dabar mes ir vėl teikiame tą patį pasiūlymą", - sakė savo pavardės nenorėjęs skelbti pareigūnas.

Europos Komisija taip pat nori, kad vienai valstybei nusprendus neįsileisti kurios nors skrydžių bendrovės, šis draudimas būtų taikomas ir kitose bloko narėse, kas nėra automatiškai numatyta įstatymo projekte.

Komisija ragina Europos Parlamentą sugriežtinti įstatymų leidybą, suteikiant ES vykdomajam organui daugiau galių. 732 narių Parlamento asamblėja tą turėtų padaryti per artimiausius mėnesius balsuodamas šiuo klausimu.

Tačiau naujajam sprendimui turi pritarti ES vyriausybės, kurios dar abejoja, ar galima sudaryti bendrą draudžiamų avialinijų sąrašą, kai nėra bendrų gairių, numatančių avialinijų uždraudimą visoje ES.

Rugsėjo 7 dieną Briuselyje įvyks ES avialinijų saugumo ekspertų iš 25 valstybių bloko ir Europos Komisijos susitikimas, kurio metu bus diskutuojama apie bendrų standartų parengimą draudžiamiems lėktuvams. Europos Komisija tikisi, kad juodasis avialinijų sąrašas bus parengtas ir pateiktas keleiviams per šešis mėnesius.

Rugpjūčio 16-ąją Venesueloje dėl, kaip manoma, variklio gedimo nukritus ir sudužus Kolumbijos oro linijų bendrovės "West Caribbean" lėktuvui, žuvo 160 žmonių, dauguma jų - prancūzai.

Lėktuvas dukart išlaikė oro saugumo testą Prancūzijoje, tačiau Kolumbijoje atlikus bendrovės "West Caribbean" auditą, buvo nustatyta, kad įgula yra nepakankamai apmokyta, skrydžių žurnalai vedami neteisingai, rasta techninių gedimų.

Rugpjūčio 14 dieną Graikijos kalnuose netoli Atėnų sudužo iš Kipro į Čekiją skridęs bendrovės "Helios Airways" lėktuvas "Boeing 737", žuvo 121 juo skridęs žmogus. Teigiama, kad avariją patyręs orlaivis ir anksčiau turėjo problemų dėl oro slėgio salone. "Helios Airways" priklauso vienam pagrindinių Didžiosios Britanijos kelionių operatorių "Libra Holidays Group".

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją