Naujosiose taisyklėse numatyta, kad tuomet, kai skrydis atidedamas daugiau nei 12 valandų, keliautojams turi būti pasiūlyta galimybė keliauti kitomis konkuruojančiomis oro linijomis. Taisyklėse taip pat paaiškinami visi išskirtiniai atvejai, kai keleiviams turi būti mokama kompensacija.

"Labai svarbu, kad keleivių teisės egzistuotų ne popieriuje, - sakė Siimas Kallas, ES transporto komisaras ir vienas iš EK penkių viceprezidentų. - Mes visi turime turėti galimybę jomis remtis,ypač iškilus kritinei situacijai. Žinome, kad pagrindinis įstrigusių keleivių noras yra kuo greičiau grįžti namo, todėl svarbiausią dėmesį turime sutelkti į informacijos suteikimą, rūpinimąsi keleivių reikmėmis ir alternatyvaus kelionės maršruto pasiūlymą."

2010 metais, kai dėl Islandijos vulkano sukelto pelenų debesies Europoje kelias dienas buvo sutrikdytas susisiekimas oro erdve, kilo karštos diskusijos, kiek atsakomybės oro linijos turėtų prisiimti dėl savo keleivių gerovės.

Pagal naująsias taisykles, oro linijos turės sumokėti už daugiausia tris nakvynes viešbutyje, nors ši taisyklė negalios fizinę negalią turintiems asmenims, tėvų nelydimiems vaikams ar nėščioms moterims.

EK taip pat siekia, kad visi nusiskundimai būtų daug greičiau nagrinėjami. Pagrindinė problema, su kuria susiduria keleiviai, yra ta, kad nors jų, kaip keleivių, teises gina ES įstatymas, jie sunkiai išsireikalauja iš oro linijų, kad jų teisių būtų paisoma.

Danijoje atlikta apklausa rodo, kad tik 2-4 proc. keleivių, turinčių teisę į finansinę kompensaciją, ją gavo.

Oro linijos taip pat privalės informuoti keleivius apie skrydžių atidėjimus ir paaiškinti šio atidėjimo priežastis ne vėliau kaip praėjus 30 minučių po numatyto skrydžio. Jeigu lėktuvas su jau susodintais keleiviais ant gudronuotos dangos išstovi daugiau nei penkias valandas, keleiviai nuo šiol turės teisę reikalauti, kad juos iš lėktuvo išleistų. Jeigu lėktuvas pakilimo take stovi daugiau kaip valandą, oro linijos turi pasirūpinti oro kondicionavimu, leisti keleiviams naudotis tualetu ir vandeniu.

Naujosiose taisyklėse taip pat numatyta, kad muzikantams turi būti leista vežtis mažesnius instrumentus lėktuvo salone, tuo tarpu taisyklės ir sąlygos dėl didesnių instrumentų gabenimo lėktuvo krovininiame bagaže turi būti aiškiai nurodytos.

Visiems šiems pasiūlymams dar turi pritarti ES narės ir Europos Parlamentas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)