aA
Birželį Druskininkų svečiai jau galės naudotis ekologiška transporto priemone – lynų keltuvu. Keturios gondolos per Nemuną nuo vandens pramogų parko iki slidinėjimo trasų turistus nugabens per 4 minutes.
Druskininkų gondolos
© Stopkadras

Pasak bendrovės, tiekiančios įrangą lynų keltuvui, atstovės Lietuvoje, sudėtingiausi montavimo darbai jau atlikti. Lynų keltuvo projekto vertė – daugiau nei pusketvirto milijono eurų.

Pusė lėšų gauta iš Klimato kaitos specialiosios programos, kitus pinigus skyrė bendrovė, su kuria savivaldybė sudarė keltuvo nuomos ir priežiūros sutartį trisdešimčiai metų.

„Sudėtingiausias darbas yra atramų montavimas. 52 aukščio atrama, kurią reikėjo surinkti mieste, miške su atitinkama įranga. Lynas yra antras pagal sudėtimgumą darbas. Bandėme vsisas technologijas, galų gale teko pasitelkti sraigtasparnio pagalbą.Tai yra miškas kurio kirsti niekas ir nenorėjo ir nebuvo galima, ir galų gale yra upė“, – sakė bendrovės, tiekiančios įrangą lynų keltuvui, atstovė Kristina Stasiukynaitė.

Lynų keltuvu 45 metrų aukštyje virš Nemuno druskininkiečius ir turistus nuo vandens pramogų parko iki slidinėjimo trasų gabens keturios gondolos.Kiekvienoje tilps po 10 keleivių.

Skaičiuojama, kad daugiau kaip vieno kilometro šimto metrų trasą gondolos įveiks per keturias minutes, o per valandą lynų keltuvu galės pasinaudoti 250 keleivių.

Tikisi, kad slidininkai ir vandens parko lankytojai paliks automobilius

„Šis mūsų keltuvas jungs du labai svarbius objektus: tai „Snow areną“ ir vandens parką. Lankytojų kiekis vandens parke siekia 300 tūkstančių, o „Snow arenoje“ – 400 tūkstančių. Todėl gavę pinigus iš Klimato kaitos programos paskaičiavome, jog per metus sumažinsime automobilių transporto judėjimą apie 100 tūkstančių“, –kalbėjo Druskininkų savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Vilius Margelis.

Keturios kabinos nuolat judės priešingomis kryptimis. T.y. dviems kabinoms pajudėjus su keleiviais nuo „Snow arenos“, kitos dvi judės nuo vandens parko.

Šiuo transportu, V. Margelio teigimu, per valandą įmanoma perkelti apie 500 keleivių.

Gondolos pagamintos iš skaidraus stiklo, todėl taps ir judančiomis apžvalgos aikštelėmis.

„Nuo Vilniaus alėjos pradžios iš pradžių mes matysime Druskininkų senamiestį, šveicariškas vilas, visą laiką kelsimės virš šimtamečio pušyno, virš Nemuno, kairėje kildami dar matysime meilės salą ir atsidursime kaip tik „Snow arenos“ papėdėje“, – atskleidė V. Margelis.

Jo teigimu, teliko paskutiniai derinimo darbai ir lynų keltuvo stotelių įrengimas. Projektas iš viso kainavo 12 milijonų litų.

Druskininkų gidų asociacija planuoja šią trasą įtraukti į apžvalgos ekskursijos maršrutą. Tikimasi, kad turistai paliks automobilius stovėjimo aikštelėse ir keltuvu naudosis kaip visuomenine transporto priemone, taip mažindami taršą mieste.

V. Margelio teigimu, projekto rangovai patikino, kad esant dideliam lankytojų srautui, įmanoma ant lynų pakabinti dar porą gondolų.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Buvęs vienintelis Austrijos imperijos uostas – į jį kelias kvepia kava (9)

Prie Adrijos jūros prigludęs Italijos miestas kadaise buvo vienintelis Austrijos imperijos...

Kelias Vilnius-Kaunas pradėtas pertvarkyti į automagistralę (15)

Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio...

„Boeing 737 Max“ krizė: FAA patvirtino nesaugius sistemų dizaino (6)

JAV aviacijos reguliuotojai penktadienį patyrė smūgį dėl patvirtintų dizaino pakeitimų „...

„Renault“ iš pareigų nušalina generalinį direktorių

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pranešė, kad iš pareigų bus nušalintas...

„GetJet Airlines“ – pirmoji Lietuvos avialinijų bendrovė, pradėjusi vykdyti transatlantinius skrydžius (6)

„ GetJet Airlines “ tapo pirmosiomis Lietuvos avialinijomis, kurios pradėjo vykdyti...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (111)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Ekspertas perspėja dėl naujos aneksijos pavojaus: Putinas čia be vargo susitvarkytų (17)

Buvęs Vladimiro Putino patarėjas Andrejus Illarionovas perspėja dėl naujos aneksijos, kurią...

Įvertino Nausėdos pasiūlymus ir drąsiai rėžė: skurdo su 10 eurų neišgelbėsime (5)

Lietuvos verslo konfederacijos mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas sako, kad...

Vakarų šalys negali atsistebėti lietuvių sėkme: kaip mums pavyko pranokti patiems save (1)

Vis daugiau valstybių spaudžiamos visuomenės įvesti pakuočių užstato sistemą . Apie tokią...

Saulius Siparis apie naują mylimąją: mes beveik vienmečiai, draugystėmis su mergaitėmis aš netikiu (1)

„Mes esame praktiškai bendraamžiai. Vyrų santykiai su jaunomis mergaitėmis man atrodo visiškas...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (41)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (89)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (15)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...