„Šiam momentui šia tema daugiau informacijos suteikti negalime, kai galėsime, neabejotinai informuosime žiniasklaidą ir visuomenę“, – klausta apie planus teigė Susisiekimo ministerija.

Visgi dar metų pradžioje kalbėta, kad Lietuva svarsto įsigyti Latvijos nacionalinės oro bendrovės „Air Baltic“ akcijų.

„Jau esu turėjęs du pokalbius su Latvijos susisiekimo ministru apie galimybę galbūt Lietuvai įsigyti dalį „Air Baltic“ akcijų. Aš manau, sąlygos tokiu atveju turėtų būti tokios, kad dalis lėktuvų turėtų stovėti ir bazuotis čia, rotuoti iš Lietuvos“, – tada sakė M. Skuodis.

Marius Skuodis

Tuo metu jis tikino, kad yra deramasi dėl sandorio sąlygų, o kiek vėliau paaiškėjo, kad pasiūlymas įsigyti akcijų pateiktas ir Estijos Vyriausybei. Buvo kalbėta, kad šios avialinijos netrukus gali tapti visų trijų Baltijos šalių.

Akcijos, kaip buvo teigiama, galėtų būti įsigyjamos per pirminį viešą akcijų platinimą (IPO), kuris bus paskelbtas antrą šių metų pusmetį.

Kol kas, kokie detalesni planai dėl akcijų platinimo ir susitarimų su Vyriausybėmis, nekomentuoja ir pats „Air Baltic“.

„Šiuo metu „Air Baltic“ ruošiasi planuojamam IPO. Galimas akcijų įtraukimas į biržą yra svarbus žingsnis norint pasiekti naujas plėtros galimybes.

Aviakompanija šiuo metu negali pateikti daugiau detalių, taip pat ir dėl diskusijų tarp Lietuvos ir Estijos vyriausybių ir ministrų, tačiau bendrovė teigiamai vertina parodytą Lietuvos susidomėjimą planuojamu platinti IPO“, – buvo teigta aviakompanijos atsiųstame komentare.

Kiek anksčiau nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA valdybos pirmininkas Aleksandras Nemunaitis „Delfi“ pasakojo pats dalyvavęs Rygos aviacijos forume, kur atviru tekstu Lietuva ir Estija buvo kviečiamos investuoti į „Air Baltic“.

„Latvijos susisiekimo viceministras kreipėsi į Lietuvos ir Estijos atstovus bei klausė, ar mes svarstytume tokį variantą. Buvo siūloma kalbėti su verslu, su politikais“, – teigė jis, tačiau pridūrė, kad yra nemažai dalykų, kurie slepiasi už šio siūlymo.

Kaip užsiminė, įmonė yra įsiskolinusi Latvijos Vyriausybei, o koją bendrovei taip pat kiša ir dėl karo Ukrainoje užsidariusi Rusijos rinka.

Apie gresiančias rizikas bei įmonės skolas kalbėjo ir Civilinės aviacijos asociacijos (CAVIA) valdybos pirmininkė Orijana Mašalė.

„Skola daugiausia yra susidariusi dėl COVID19 pandemijos. Tuo metu visam aviacijos verslui situacija buvo labai įtempta, nes neskrido lėktuvai. Dėl to vienintelis šaltinis, kuris galėjo padėti įmonėms, buvo Vyriausybių parama.

Tačiau kadangi esame Europos Sąjungoje, nebuvo galima tiesiog pervesti pinigų, todėl išėjo taip, kad Latvijos Vyriausybės pinigai įmonei buvo paskolinti, o dabar ateina laikas skolą grąžinti. Tai yra apie 400 mln. Eur“, – teigė O. Mašalė.

Daugiau skaitykite čia. Anksčiau skelbta, kad 2023 m. grupės pajamos išaugo iki rekordinių 668 mln. eurų ir buvo 34 proc. didesnė nei prieš metus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją