aA
Boeing 737 Max“ programos finansavimas buvo nepakankamas, o darbuotojai buvo spaudžiami kuo labiau sumažinti orlaivio kūrimo išlaidas, BBC teigia buvęs liūdnai pagarsėjusį „Boeing 737 Max“ kūrusios inžinierių komandos vadovas Adamas Dicksonas.
Boeing 737 Max
© AP / Scanpix

Kaip rašo BBC, „Boeing 737 Max“ yra sėkmingiausias bendrovės orlaivis, jau uždirbęs amerikiečių aeronautikos milžinui milijardus dolerių. Vis dėlto, nuo šių metų kovo „Boeing 737 Max“ nebeskraido dėl saugumo sumetimų. Įtariama, kad lėktuvuose įrengtos sistemos galėjo prisidėti prie dviejų katastrofų Indonezijoje ir Etiopijoje, kurių metu žuvo daugiau nei 300 žmonių.

A. Dicksonas „Boeing“ dirbo 30 metų. Paskutinis ilgamečio darbuotojo projektas – „Boeing 737 Max“. Pasak jo, bendrovės vadovybė nuolat spaudė inžinierius rasti pigesnes brangių sistemų alternatyvas.

„Ką tikrai mačiau, tai buvo pakankamų išteklių trūkumas tokiam lėktuvui sukurti. Darbo kultūra buvo orientuota į išlaidas, buvo labai įtempta. Inžinieriams buvo duodamos užduotys sumažinti lėktuvo gamybos išlaidos iki tam tikro lygmens“, – tvirtino A. Dicksonas.

A. Dicksonas taip pat nurodė, kad „Boeing“ inžinieriai buvo spaudžiami neatskleisti naujų sistemų svarbos, jog lėktuvui greičiau būtų suteiktas JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) sertifikatas, leidžiantis skraidyti JAV oro erdvėje.

„Vadovybės tikslas buvo parodyti, kad pokyčiai yra nedideli, palyginti su ankstesniais „Boeing 737“ variantais“, – tikino buvęs „Boeing“ inžinierius. Toks bendrovės bandymas apeiti kruopštų aviacijos prievaizdų patikrinimą sukėlė grėsmę „Boeing 737 Max“ keleivių saugumui.

„Mano šeima niekada neskris „Boeing 737 Max“. Baisu stebėti tokias katastrofas dėl sistemos, kuri neveikė tinkamai“, – BBC sakė A. Dicksonas.

Savo ruožtu „Boeing“ atmeta buvusio darbuotojo kaltinimus.
„Nekarpėme išlaidų, nepaleidome „737 Max“ iki tol, kol jis buvo paruoštas skrydžiui. Visada likome pasišventę savo vertybėms – saugumo ir kokybės užtikrinimui bei sąžiningumui. Šios vertybės yra tokios pat svarbios, kaip ir produktyvumas bei bendrovės finansiniai rodikliai“, – sakoma „Boeing“ pranešime.

2017-aisiais keleiviai pirmą kartą skrido „Boeing 737 Max“, tačiau oro linijos užsakymus bendrovei pateikinėjo jau nuo 2011-ųjų, kai „Boeing“ pristatė savo naująjį orlaivį.

Viso pasaulio oro linijos užsisakė apie 5 tūkst. naujųjų lėktuvų.
Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d.
Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 Max" orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus išaiškintos tikslios tragedijų priežastys.

Preliminarūs juodųjų dėžių duomenys parodė, kad Indonezijos „Lion Air" ir Etiopijos „Ethiopian Airlines" pilotų valdomų orlaivių katastrofos galėjo būti panašios.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Tauragės, Vilniaus ir Alytaus apskrityse eismo sąlygas sunkina rūkas

Tauragės , Vilniaus ir Alytaus apskrityse ketvirtadienį eismo sąlygas sunkina rūkas,...

Teismas leido britų „Ryanair“ pilotams streikuoti (2)

Pigių skrydžių oro linijų „Ryanair“ pilotams Didžiojoje Britanijoje leista rengti streiką...

Kaliningradas minėjo pirmo keleivinio lėktuvo skrydžio virš Europos 100-ąsias metines (3)

Praėjusį šeštadienį Rusijos mieste Kaliningrade buvo paminėtos pirmo keleivinio skrydžio...

JAV oro uoste sugriovė seną automobilių nuomos garažą (1)

Antradienį Tampos tarptautiniame oro uoste Floridos valstijoje sugriovė seną automobilių nuomos...

Teismas: „Biseris“ negali prižiūrėti Vilniaus tiltų ir viadukų

Vilniaus kelių ženklinimo bendrovė „ Biseris “ neturi kvalifikacijos, būtinos prižiūrėti...

Top naujienos

Darius Kuolys: jie jaučiasi taip, lyg Dievas jiems būtų padovanojęs Lietuvą (180)

Būsimos valdančiosios koalicijos sudėtis po 2020 m. Seimo rinkimų priklausys ir nuo prezidento...

Sinkevičius: tokio didelio palaikymo nesitikėjau papildyta (104)

Ketvirtadienį Seime buvo balsuojama dėl Virginijaus Sinkevičiaus kandidatūros į eurokomisarus....

Opozicija kreipiasi į Konstitucinį Teismą dėl Vyriausybės įgaliojimų legalumo

Nors parašų rinkimas Seime dar nesibaigė, bet opozicija jau yra surinkusi pakankamai parašų...

Prezidentūros atstovas Seime: švedai skambino ambasadai dėl miškų įstatymo Seimas atmetė Nausėdos veto; papildyta (104)

Ketvirtadienį Seimo posėdyje, svarstant miškų įstatymą, Respublikos Prezidento vyriausiasis...

Merkel Borisui Johnsonui davė 30 dienų Prancūzija: blogiausias scenarijus artėja (72)

Berlynas, rugpjūčio 22 d. (AFP-BNS). Vokietijos kanclerė Angela Merkel , trečiadienį...

Milijardierius Caudwellas su Modesta Vžesniauskaite įsirenginėja brangiausią Britanijoje namą: per jį tekės upė (170)

Londono apribotos rizikos fondo lopšys turi naują nekilnojamojo turto karalių. Milijardierius,...

Nuosavo būsto svajonė: po kiek pradiniam įnašui atsideda lietuviai (136)

Norint gauti paskolą būstui, reikia būti sukaupus pradinį įnašą , kuris padengtų bent 15...

Vasaros veltui nešvaistęs Milaknis: ateina tas laikas, kai vėl pasiilgsti krepšinio ketvirtadienį – pirmoji treniruotė (2)

Į Kauną jau atvykę „Žalgirio“ komandos naujokai bei Lietuvoje likę žalgiriečiai...

Psichologė atsakė, kaip po atostogų greitai įsilieti į darbą: štai ką darote blogai (1)

Dažno nuotaika sekmadienio vakarą apkartina jausmas, kad priešaky ir vėl laukia darbo savaitė....

Po metalo laužu – sovietų mokslininkų pasididžiavimas: atidarę šį dangtį, kristumėte žemyn net 12 km (62)

Jei žinote, kur ieškoti, tai giliai vakarų Rusijoje rasite nedidelę surūdijusio metalo laužo...