Vienas iš naujausių įdomesnių automobilių vartotojiškų savybių palyginimų, tai britų žurnalo “Which?” atliktas automobilių patikimumo ir remonto kainų palyginimas. Dėl patikimumo čia viskas buvo be jokių siurprizų - jau tradiciškai patikimiausiais tapo japoniškų ir korėjietiškų markių automobiliai, o pačiais lepiausiais buvo tokie grandai kaip “Jaguar”, “Jeep” ir “Land Rover”. Tačiau remonto kainų palyginimas gerokai pakoregavo šiuos britų žurnalo sudarytus reitingus.

Balų dėliojimo metodika

Šiais metais žurnalas “Which?” jau buvo atlikęs vieną automobilių patikimumo tyrimą. Tuomet žurnalo ekspertai apklausė 34 tūkstančius vairuotojų, vairuojančius 40 skirtingų markių ir modelių automobilių, kurių amžius iki aštuonių metų. Dabar britai nutarė atlikti tyrimą, tam, kad galėtų palyginti vidutinišką kiekvieno modelio gedimų skaičių su automobilio remonto kainomis.

Šį kartą britų specialistai išnagrinėjo 30000 tūkstančių 27 įvairių pasaulio gamintojų automobilių. Vidutinė šiame tyrime dalyvavusių automobilių rida siekė 75000 kilometrų, o vidutinis automobilių amžius svyravo nuo trijų iki keturių metų.

Pradžioje žurnalistai suskaičiavo vidutinį gedimų kiekį šimtui kiekvienos markės automobilių. Po šio skaičiavimo pirmąjį patikimiausių automobilių dešimtuką sudarė keturi penktadaliai Azijos gamintojų automobilių. Remiantis žurnalo “Which?” atlikto tyrimo duomenimis, patikimiausiai atrodė “Mazda” automobiliai (17,88 gedimų 100 automobilių), o po to išsirikiavo “Toyota”, “Hyundai”, “Subaru”, “Mitsubishi”, “Seat”, “Nissan”, “Mercedes-Benz” ir “Daewoo”.

Pačiais nepatikimiausiais šį tyrimą atlikę žurnalistai pripažino kilmingus ir brangius visureigius “Jeep” ir “Land Rover”. Tačiau tai dar toli gražu nebuvo galutinis reitingas. Britai prieš galutinai suskirstydami vietas paskaičiavo, kiek kainuoja vieno ar kito automobilio remontas.

Rinktis priverčia ir remonto kaina

Remiantis britų žurnalistų surinkta informacija, pigiausiai Didžiojoje Britanijoje galima išsisukti sugedus “Ford” markės automobiliams. Vidutinės išlaidos skiriamos jų gedimams šalinti siekia 207 svarus. Po šio automobilio seka britiškas “Opel” variantas “Vauxhall” ir “Citroen” (tai turėtų nustebinti Lietuvos vairuotojus), po jų - “Mazda”, “BMW”, “Peugeot” ir t.t.

Pačiais brangiausiai remontuojamais automobiliais žurnalistams pasirodė “Toyota”, “Jaguar”, “Mitsubishi” ir “Subaru”. Vidutinė paskutiniųjų remonto kaina, pagal “Which?” tyrimą siekė net 994 svarus. Taigi, turėdami duomenis apie kiekvieno automobilio vidutinį gedimų skaičių ir kiekvieno automobilio vidutinę remonto kainą britų ekspertai išvedė savotišką automobilių patikimumo indeksą. Pagal jį ir buvo dėliojama galutinė automobilių patikimumo lentelė.

Galutinis verdiktas

Po sudėtingo skaičiavimo šio automobilių patikimumo reitingo pirmąją vietą užėmė “Mazda” markės automobiliai. Kiti du azijiečiai “Honda” ir “Hyundai” užėmė antrą ir trečią vietas, o ketvirtoje liko “Ford”.

Penktoje vietoje netikėtai atsidūrė “Seat”. Kaip po šio neįprasto automobilių vartotojiškų savybių palyginimo spaudai pasakojo britų vartotojų agentūros “Warranty Direct” atstovas Duncanas Fisheris, “automobilio gedimas tėra pusė problemos”. Pasak eksperto, daugelis vairuotojų rinkdamiesi automobilį domisi arba jo patikimumu, arba, jo remonto kaina. O štai palyginti šių abiejų vartotojiškų savybių daugelis taip ir nesugeba.

Visgi, britų vairuotojai pirkdami automobilius tokius patikimumo reitingus skaito labai įdėmiai. Įdomu, ar Lietuvos automobilininkai dairydamiesi kito automobilio atsižvelgia į tokius ar panašius tyrimus?

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją