aA
Lietuvos oro uostai pastaruosius kelerius metus nesėkmingai bandė pritraukti naują oro vežėją, kuris skraidintų į vieną pagrindinių Londono oro uostų, sako Lietuvos oro uostų vadovas.
Bandymai pritraukti vežėją su tiesioginiais skrydžiais į Londoną – nesėkmingi
© Shutterstock

Gedimino Almanto teigimu, Vilniaus valdžios sprendimas skirti 2,1 mln. eurų pritraukti tokį vežėją gali būti naudingas, tačiau kol kas neaišku, ar taip nebus pažeistos valstybės paramos taisyklės.

G.Almantas BNS sakė, jog nuolat kalbama su kompanijomis „British Airways“, „EasyJet“ ir Latvijos „AirBaltic“ bei kitomis, tačiau nė viena jų nesutinka dirbti rinkos sąlygomis. Toks skrydis joms būtų nuostolingas, nes lėktuvai dėl nedidelės paklausos būtų neužpildyti.

„Rinkos sąlygomis veikiant, mes šnekamės su daugeliu aviakompanijų ir nė viena iš jų rinkos sąlygomis į tuos Londono oro uostus skraidyti nenori. Derybos vyksta labai seniai ir turint de minimis (nedidelės vertės - BNS)pagalbą bei mūsų oro uostų sistemą, nė viena aviakompanija neparodė susidomėjimo“, - BNS teigė G.Almantas.

Lietuvos oro uostai siekia pritraukti tradicinę oro bendrovę, kuri skraidintų iš Londono Sičio, Heatrow (Hytrou) ar Gatwicko (Getviko) oro uostų verslui patogiu laiku ir lėktuvais.

„Verslo susisiekimui yra reikalingi Londono Sičio, Heatrow ar Gatwicko oro uostai. Tai yra specifiniai oro uostai. Heatrow yra labai brangus oro uostas ir ten dominuoja „British Airways“. Gatwickas yra lengviausiai prieinamas oro uostas, kur skraido „EasyJet“ ir kitos aviakompanijos, kurios žiūri galbūt palankiau į mūsų rinkas. Londono Sičio oro uostas - labai nišinis“, - kalbėjo Lietuvos oro uostų vadovas.

Europos Sąjunga (ES) draudžia valstybei remti oro uostus arba bendroves. Be papildomo Europos Komisijos (EK) leidimo naujiems skrydžiams galima skirti tik nedidelę pagalbą - 200 tūkst. eurų per trejus metus, tačiau tai - per menka suma.

Vilniaus savivaldybė praėjusią savaitę nutarė per trejus metus skirti apie 2,1 mln. eurų skrydžių į vieną pagrindinių Londono oro uostų rinkodarai. Pasak G.Almanto, didžiausia problema - kaip šiuos pinigus atiduoti oro vežėjams.

„Aviakompanijos, turėdamos šią informaciją, tikriausiai teiks savo skrydžių vykdymo į vieną iš tų oro uostų pasiūlymus. Dabar pats realiausias žingsnis - paskelbti tas sąlygas ir pakviesti aviakompanijas viešai teikti pasiūlymus. (...) Mes su savivaldybe tuo klausimu dar nesame dirbę, kaip tie pinigai pereis aviakompanijoms. Kur yra didžiausia rizika, tai yra valstybės pagalbos problematika. Pinigai yra, o dabar klausimas, kaip juos atiduoti aviakompanijoms“, - BNS sakė G.Almantas.

Paklaustas, ar Jungtinės Karalystės sprendimas pasitraukti iš ES nekeis siekio atidaryti naują maršrutą tarp Londono ir Vilniaus, G.Almantas teigė, kad ši aplinkybė kaip tik gali padėti.

„Brexit“ šiuo atveju Lietuvai yra galimybė prisitraukti investicijas, verslui išsikeliant iš Didžiosios Britanijos. Tai yra nacionalinis ir regioninis prioritetas šį skrydį turėti“, - teigė G.Almantas.

Už tarptautinį turizmą, Vilniaus rinkodarą ir investicijų skatinimą atsakingos įstaigos „Go Vilnius“ laikinoji vadovė Inga Romanovskienė BNS teigė, jog bus toliau deramasi su oro bendrovėmis.

„Gavus politinį pritarimą ir išreiškus valią skirti lėšas skrydžių pritraukimo programai, toliau bus tęsiamos derybos su aviakompanijomis, galinčiomis šį skrydį įgyvendinti. Kol nėra pasiekta bent tarpinių sutarimų, minėti konkrečias aviakompanijas būtų netikslinga. Tarpinių rezultatų galime sulaukti šių metų rudenį“, - komentare BNS teigė I.Romanovskienė.

„British Airways“ savo planų dėl naujų skrydžių BNS nekomentavo. Bendrovė jau yra skraidžiusi iš Londono į Vilnių, tačiau du kartus veiklą nutraukė - 2000 ir 2006-aisiais.

Šiuo metu į Londoną iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidina tik pigių skrydžių įmonės - Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Eismo sąlygas sunkina šlapdriba ir snygis

Pirmadienio rytą eismo sąlygas Lietuvos sunkina šlapdriba ir snygis, sudėtingiausios jos...

Pandemija daugiau nei trečdaliu apkarpė autobusų reisų (3)

Dėl suvaržymų sulėtėjus gyvenimo tempui ir žmonėms mažiau važinėjant autobusais, jų srautas...

Baltijos jūroje statomas vienas ilgiausių povandeninių tunelių pasaulyje (58)

Po daugiau nei dešimtmetį trukusio planavimo, pradėti ilgiausio pasaulyje po vandeniu panardinto...

„Tesla“ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl defektų (1)

JAV elektromobilių gamintoja „ Tesla “ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl stogo...

Didžiausią apyvartos mažėjimą trečią ketvirtį patyrė oro transporto įmonės bei kelionių agentūros (1)

Per trečią ketvirtį dėl veiklos suvaržymų, susijusių su COVID-19 pandemija, didžiausią...

Top naujienos

Susiruošusiems grįžti emigrantams – nauji iššūkiai: dabar darbo vietos jau nėra svarbiausia (38)

Lietuva jau išgyveno ne vieną emigracijos bangą. 2010 m. po ekonominės krizės ji buvo kone...

Iš užsienio emigrantų siunčiamų pinigų srautas šiemet bliūkšta: suma gali būti triskart mažesnė (20)

Nors kasmet į užsienį gyventi ir dirbti išvykę emigrantai į Lietuvą atsiųsdavo reikšmingą...

Nepaisant artėjančios vakcinos, pasaulio ekonomika rizikuoja neatsitiesti ir 2021-aisiais (13)

Išplitęs koronavirusas kursto baimes dėl naujo pasaulio ekonomikos nuosmukio, didindamas...

Koronaviruso paveiktų šalių ir regionų sąraše – dar daugiau valstybių

Į koronaviruso paveiktų šalių ir regionų sąrašą nuo pirmadienio įtraukta Malta, Slovakija ir...

Prie ausies susprogęs daniškas dinamitas išvaikė miegus lietuviams belgai prieštarauja Maskoliūno žodžiams

Lietuvos krepšinio rinktinė tęsia pasivažinėjimą amerikietiškais kalneliais Europos čempionato...

Laurie Garrett | D+ nariams

Prasideda beprotiška pasaulio skiepų karuselė

Ar įmanoma turėti per daug skiepų? Netrukus išsiaiškinsime.

Verslininkų dosnumas: nuo milijonų bažnyčioms iki paramos popiežiaus vizitui

Socialiai atsakingos įmonės ir verslininkai dosnūs paramos ne tik skurstantiesiems, vaikams ar...

Kodėl į skalbimo mašiną verta įpilti acto?

Kai kurie patyrę šeimininkai ir šeimininkės prieš skalbimo procesą į skalbyklę įpila šiek...

Vitaminų gali būti ir per daug: specialistės išvardijo perdozavimo požymius

Vitaminų gali būti ne tik per mažai, bet ir per daug. Tiesa, apie pastarąją problemą kalbama...

|Maža didelių žinių kaina