aA
Lietuvos oro uostai pastaruosius kelerius metus nesėkmingai bandė pritraukti naują oro vežėją, kuris skraidintų į vieną pagrindinių Londono oro uostų, sako Lietuvos oro uostų vadovas.
Bandymai pritraukti vežėją su tiesioginiais skrydžiais į Londoną – nesėkmingi
© Shutterstock

Gedimino Almanto teigimu, Vilniaus valdžios sprendimas skirti 2,1 mln. eurų pritraukti tokį vežėją gali būti naudingas, tačiau kol kas neaišku, ar taip nebus pažeistos valstybės paramos taisyklės.

G.Almantas BNS sakė, jog nuolat kalbama su kompanijomis „British Airways“, „EasyJet“ ir Latvijos „AirBaltic“ bei kitomis, tačiau nė viena jų nesutinka dirbti rinkos sąlygomis. Toks skrydis joms būtų nuostolingas, nes lėktuvai dėl nedidelės paklausos būtų neužpildyti.

„Rinkos sąlygomis veikiant, mes šnekamės su daugeliu aviakompanijų ir nė viena iš jų rinkos sąlygomis į tuos Londono oro uostus skraidyti nenori. Derybos vyksta labai seniai ir turint de minimis (nedidelės vertės - BNS)pagalbą bei mūsų oro uostų sistemą, nė viena aviakompanija neparodė susidomėjimo“, - BNS teigė G.Almantas.

Lietuvos oro uostai siekia pritraukti tradicinę oro bendrovę, kuri skraidintų iš Londono Sičio, Heatrow (Hytrou) ar Gatwicko (Getviko) oro uostų verslui patogiu laiku ir lėktuvais.

„Verslo susisiekimui yra reikalingi Londono Sičio, Heatrow ar Gatwicko oro uostai. Tai yra specifiniai oro uostai. Heatrow yra labai brangus oro uostas ir ten dominuoja „British Airways“. Gatwickas yra lengviausiai prieinamas oro uostas, kur skraido „EasyJet“ ir kitos aviakompanijos, kurios žiūri galbūt palankiau į mūsų rinkas. Londono Sičio oro uostas - labai nišinis“, - kalbėjo Lietuvos oro uostų vadovas.

Europos Sąjunga (ES) draudžia valstybei remti oro uostus arba bendroves. Be papildomo Europos Komisijos (EK) leidimo naujiems skrydžiams galima skirti tik nedidelę pagalbą - 200 tūkst. eurų per trejus metus, tačiau tai - per menka suma.

Vilniaus savivaldybė praėjusią savaitę nutarė per trejus metus skirti apie 2,1 mln. eurų skrydžių į vieną pagrindinių Londono oro uostų rinkodarai. Pasak G.Almanto, didžiausia problema - kaip šiuos pinigus atiduoti oro vežėjams.

„Aviakompanijos, turėdamos šią informaciją, tikriausiai teiks savo skrydžių vykdymo į vieną iš tų oro uostų pasiūlymus. Dabar pats realiausias žingsnis - paskelbti tas sąlygas ir pakviesti aviakompanijas viešai teikti pasiūlymus. (...) Mes su savivaldybe tuo klausimu dar nesame dirbę, kaip tie pinigai pereis aviakompanijoms. Kur yra didžiausia rizika, tai yra valstybės pagalbos problematika. Pinigai yra, o dabar klausimas, kaip juos atiduoti aviakompanijoms“, - BNS sakė G.Almantas.

Paklaustas, ar Jungtinės Karalystės sprendimas pasitraukti iš ES nekeis siekio atidaryti naują maršrutą tarp Londono ir Vilniaus, G.Almantas teigė, kad ši aplinkybė kaip tik gali padėti.

„Brexit“ šiuo atveju Lietuvai yra galimybė prisitraukti investicijas, verslui išsikeliant iš Didžiosios Britanijos. Tai yra nacionalinis ir regioninis prioritetas šį skrydį turėti“, - teigė G.Almantas.

Už tarptautinį turizmą, Vilniaus rinkodarą ir investicijų skatinimą atsakingos įstaigos „Go Vilnius“ laikinoji vadovė Inga Romanovskienė BNS teigė, jog bus toliau deramasi su oro bendrovėmis.

„Gavus politinį pritarimą ir išreiškus valią skirti lėšas skrydžių pritraukimo programai, toliau bus tęsiamos derybos su aviakompanijomis, galinčiomis šį skrydį įgyvendinti. Kol nėra pasiekta bent tarpinių sutarimų, minėti konkrečias aviakompanijas būtų netikslinga. Tarpinių rezultatų galime sulaukti šių metų rudenį“, - komentare BNS teigė I.Romanovskienė.

„British Airways“ savo planų dėl naujų skrydžių BNS nekomentavo. Bendrovė jau yra skraidžiusi iš Londono į Vilnių, tačiau du kartus veiklą nutraukė - 2000 ir 2006-aisiais.

Šiuo metu į Londoną iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidina tik pigių skrydžių įmonės - Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis (1)

Vakarėjant trečiadieniui, Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daug kur yra drėgnos,...

Palangos oro uosto pakilimo tako atnaujinimui lėšų nenumatyta: išbraukti teko ir kitus oro uostų projektus (9)

Susisiekimo ministerijos atstovas Saulius Kerza sako, kad iš DNR plano teko pašalinti didelę...

„Wizz Air“ keleivių skaičius lapkritį buvo 85 proc. mažesnis nei prieš metus (1)

Vengrijos pigių skrydžių oro linijų bendrovės „Wizz Air“ keleivių skaičius lapkritį...

Keliuose – plikledis ir šarma (6)

Trečiadienio rytą dėl plikledžio sudėtingesnės eismo sąlygos susidarė Biržų ir Jurbarko...

Kelių dangos daug kur drėgnos, naktį galimas plikledis

Pirmadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daug kur yra drėgnos, vietomis...

Top naujienos

Skvernelis: nėra to lūžio, reikės svarstyti kitas priemones (44)

Lietuvoje nemažėjant naujų koronaviruso atvejų skaičiui, laikinai premjero pareigas einantis...

Rekordinis naujų atvejų skaičius: per parą užsikrėtė 2450 žmonės, mirė 17 žmonių lapkritį užsikrėtimų COVID-19 išaugo keturiskart (375)

Skelbiami nauji duomenys dėl koronaviruso Lietuvoje. Per praėjusią parą patvirtintų naujų...

Trys sunkieji kovos su COVID-19 ginklai, kurių nenaudoja Lietuva: ką kitos šalys daro kitaip (366)

Lietuvoje nauji užsikrėtimai koronavirusu kasdien skaičiuojami tūkstančiais. Nepaisant to, ne...

Kritikos periodas tęsiasi: Prezidentūra turėjo priekaištų ir Bilotaitei papildyta kandidatės komentaru (77)

Prezidentui Gitanui Nausėdai po susitikimo su kandidate į vidaus reikalų ministres Agne Bilotaite...

Seime – du klausimai, kurie nulems darbą ateityje (23)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė–Nielsen prieš Seimo posėdį sakė tikinti, jog pasiūlymas...

Artėjant šventėms, įmonės ieško šimtų darbuotojų: už kiek ir kur galima įsidarbinti (105)

Nors antrojo karantino metu dalis įmonių sustabdė savo veiklas, o darbuotojus išleido į...

Lukašenka: NATO kuriama grupuotė sieks užgrobti Baltarusijos žemes (43)

Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad NATO kuriama karinė grupuotė, kuri „sieks užgrobti...

Atlyginimai skirtinguose Lietuvos miestuose: kur užmokestis didžiausias ir mažiausias (4)

Vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje šių metų trečią ketvirtį Sostinės...

Paaiškėjo Sirvydžio algos dydis „Pistons“ klube (5)

3 metų sutartį su Detroito „Pistons“ komanda pasirašęs 20-metis Deividas Sirvydis per...

Birutė Saulytė | D+ nariams

11 keistonomikos dėsningumų, su kuriais susiduria kiekvienas

Gatve eina senyvas benamis. Kad jis benamis galima suprasti iš jo plakato. Čia taip pat užrašytas...

|Maža didelių žinių kaina