aA
Šią savaitę valdantieji registravo naują automobilio mokesčio versiją. Siūloma, kad mokestis būtų taikomas tik pirmą kartą Lietuvoje registruojamiems automobiliams. Valstiečiai Valius Ąžuolas ir Agnė Širinskienė trečiadienį registravo Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymą, kuriuo siūloma tokį mokestį taikyti transporto priemonės valdytojui iki jos įregistravimo Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre. Vyriausybės rengtas ir Seimo atmestas projektas buvo numatęs, kad mokestis būtų mokamas automobiliui keičiant savininką.

Laidoje „DELFI diena“ pasiteiravus, kaip vertina atnaujintą automobilių mokesčio siūlymą, kad jį mokėtų pirmąkart šalyje registruojamų automobilių savininkai, Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis teigė, kad reikšmingų pokyčių nėra.

„Čia yra parinktas toks švelnesnis variantas, toks, kuris nelabai pykdo visuomenės. Nemanau, kad automobilių pirkime ar pardavime tas mokestis bus svarbus ar reikšmingas, nes nėra kalbama apie dideles sumas. Tas mokestis dėl mokesčio... Jeigu tik naujiems registruojamiems automobiliams taikomas, tai neaišku, kiek ten surinks pinigų.

Sunku būtų suskaičiuoti, kiek tokių automobilių yra mūsų turguje, turbūt reiktų žiūrėti, kokie skaičiai yra visoje Lietuvoje. Kalbant apie turgus, tai daugiausia automobilių išvažiuoja į kitas šalis, jeigu kalbant apie Lietuvą, turbūt apie 40 proc. visų eksploatuojamų automobilių pasilieka Lietuvoje. Visą kitą dalį sudaro užsienio klientų pirkimas“, – laidoje sakė V.Naujanis.

Automobilių pardavėjas: naujasis mokestis nieko nepakeis
© DELFI / Andrius Ufartas

Tiesa, jis abejoja, ar toks projektas galėtų prisidėti prie to, kad tarša sumažėtų.

„Abejoju, nes tie visi automobiliai, kurie yra jau registruoti Lietuvoje, kurių yra apie milijonas, jie ir toliau važinės Lietuvoje. Net jeigu bus iš naujo jis registruojamas Lietuvoje, nereikėtų už jį mokėti, nes jeigu Lietuvoje registruota, mokestis nemokamas. Perkant naujesnes mašinas, galbūt kažkiek ir turės įtakos“, – sakė V.Naujanis.

„Autoplius“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis neigiamai vertina tokį pasiūlymą.

„Vertinu prastai, taip pat kaip ir iki atnaujinimo, nes nelabai kas ir pasikeitė. Šiuos pakitimus prilyginčiau tokiems, kai pasikeičia tik estetinis vaizdas, bet pagrindai lieka tie patys.

Taršių automobilių, įvežamų iš užsienio pastoviai registracijai į Lietuvą, galbūt ir sumažintų, tačiau tokių automobilių importo dalis ir taip nėra labai didelė. Reikėtų apibrėžti, kas yra taršūs automobiliai. Ar tai yra senesni, bet labai galingi automobiliai, ar tiesiog galingesni automobiliai. Mes fiksuojame, kad iš visos automobilių importo rinkos, kurie yra senesni nei 16 metų amžiaus, sudaro apie 15 proc. visos importo rinkos.

Matas Buzelis
Matas Buzelis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tai tie skaičiai nėra labai dideli. Jeigu mes juos atmesime, savaiminio automobilių parko išsivalymo neįvyks. Problema yra Lietuvos automobilių parkas, o ne importas, o dabar norima reguliuoti importą ir reguliuoti pirkėjų laisvą pasirinkimą“, – sakė M.Buzelis.

Pasiteiravus, kaip atrodytų tradicinis automobilis, kuriam reikėtų mokėti mokestį, jis akcentavo kelis dalykus.

„Tame įstatymo pasiūlyme yra tokia lentelė, kur surašytos visos CO2 reikšmės, kurias ir bus taikomi kažkokie mokesčiai. Kiekvienas automobilis turėtų būti vertinamas atskirai. Statistinis toks automobilis, už kurį tektų mokėti, būtų apie 16 metų senumo dyzelinis automobilis, kokia vidutinė jo CO2 emisija, gana sunku nustatyti, bet aš spėčiau 160-170 g/km. Tai maždaug toks statistinis portretas“, – apibūdino jis.

DELFI primena, kad mokestis svyruotų nuo 18 iki 760 eurų ir priklausytų nuo anglies dioksido (CO2) išmetimų. Dyzeliniai automobiliai būtų apmokestinami nuo 115 gramų CO2 kilometrui, benzininiai ir dujiniai – nuo 130 gramo.

Už taršiausius dyzelinius automobilius, kurių CO2 emisija viršija 300 gramų kilometrui, reikėtų mokėti 760 eurų, už benzinu ir dujomis varomus automobilius – atitinkamai 360 ir 324 eurus. Už mažiausiai taršius dyzelinius automobilius tektų mokėti 40 eurų, benzininius – 20 eurų, dujinius – 18 eurų. Seimas spalio pabaigoje nepritarė Vyriausybės ir aplinkos ministerijos teiktam taršių automobilių mokesčio įstatymui, kuriuo siūlyta mokestį mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
1.6000

„Amžiaus projektas“: prie Kauno klinikų neliks automobilių statymo problemų (161)

Prie Kauno klinikų rasti vietą, kur piko metu pastatyti automobilį tampa rimtu iššūkiu. Kauno...

Neverovičius: susitikime su „Japan Airlines“ atstovu kalbėjome apie tiesioginio skrydžio galimybę (18)

Penktadienį vykusiame prezidento Gitano Nausėdos ir Japonijos pramonės įmones vienijančios...

Seimas atmetė dar vieną Nausėdos veto – šįkart dėl kelių įmonių (10)

Seimas ketvirtadienį atmetė prezidento Gitano Nausėdos veto sprendimui įtraukti kelių...

Į Estiją atriedėjusi „CityBee“ klientams siūlo „išgerti ir vairuoti“ (14)

Prieš porą savaičių į Estijos rinką atėjusi Lietuvos automobilių dalijimosi platforma „...

Vyriausybė pratęsė išimtį dėl traukinių pritaikymo neįgaliesiems (3)

Vyriausybė trečiadienį iki 2024-ųjų pabaigos pratęsė išimtį, leidžiančią „ Lietuvos...

Top naujienos

Kaip lietuvis ruošiasi transformuoti didžiųjų iššūkių drebinamą NATO? (32)

Būrio vadas, vieno didžiausio tarptautinio banko viceprezidentas, viceministras, o dabar vienas...

Lietuviai atsakė, kokį nekilnojamo turto mokestį mokėtų (24)

Gyventojai sako nepritariantys visuotiniam nekilnojamo turto (NT) mokesčio įvedimui ir tikina, kad...

Artinasi žiema: jau šią savaitę prasidės orų permainos (20)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šiltąjį ciklono sektorių. Padangė išliks debesuota, tik...

Vertingi Sujetos patarimai mitybai: jais pasinaudoję būsite kur kas sveikesni

Jeigu žmogus per visą parą negali surasti nei vienos valandos sportui – kažkas tikrai yra labai...

Sunkios ligos kamuojamas Jurgis atsidūrė beviltiškoje padėtyje: nežinau, ką man reiks pasakyti savo dukrai (171)

„Laivas skęsta, bet mane išmetė pirmąjį“, – laidoje „ DELFI diena “ sakė cukriniu...

Justinas Jarutis – atvirai apie alkoholio sukeltas bėdas ir psichologo pagalbą: po visko man būdavo žiauriai gėda

Dainininkas, roko grupės „ Freaks on Floor“ lyderis Justinas Jarutis džiaugiasi sėkminga...

Macronas ir Merkel įtraukti į naują šaltąjį karą (2)

„Technologinis suverenumas“ yra vienas iš šiais laikais madingesnių terminų, reiškiantis...

Šis pasaulio pabaigos lėktuvas turėjo atlaikyti net atominę ataką, tačiau jį pražudė – paukštis (2)

Štai kaip atrodo tikrų tikriausia gėda. JAV laivyno vadinamasis pasaulio pabaigos lėktuvas, esą,...

Kiek degalų per valandą sunaudodavo sovietiniai traktoriai (5)

Daugelis prisiekusių automobilistų, prisimindami gūdų sovietmetį, būtinai atkreipia dėmesį į...

3 priežastys, kodėl visada reikia išskalbti naujus drabužius

Iš parduotuvės parsinešėte naują suknelę, kelnes ar apatinį trikotažą. Nepatingėkite prieš...