Pasak jo, jei Seime būtų pritarta šiuo metu svarstomai įstatymo redakcijai, mokestis užgultų, pavyzdžiui, automobilių „Audi“ savininkus, tačiau jo išvengtų „Porsche“, „Ferrari“ ar „Lamborghini“ automobilių savininkai.

„2002 m. automobilio „Audi A 6“ kaina yra apie 22 tūkst. Lt. Jis yra vienas šeimoje. Pagal visus kriterijus, kas surašyta, t. y. iki 3,5 tonos, daugiau kaip 150 kilovatų galios ir registruotas prieš 10 m. Jis jau turės mokėti mokesčius. Minimaliai – 900 Lt. Duodu kitą pavyzdį. „Porsche“, „Ferrari“ arba bet kuris „Lamborghini“, arba kuris yra senesnis nei 10 m., jis nemokės dėl to, kad jis yra registruotas anksčiau negu prieš 10 m.

Pirmo kurso studentas jau tą mato ir juokiasi. Kaip nemato įstatymų rengėjai tokių kazusų? Paskaitykim, kiek mūsų žmonės giriasi. Taip, aš kolekcionuoju automobilius, vieno iš jų vertė – 100 tūkst. Lt, kito vertė – 200 tūkst. Lt. Taip, jie yra 1960–70 m. gamybos, taip, jie yra galingi, sunaudoja daug kuro iš Amerikos atvežti „Lincolnai“. Deja, jie nepateks į šitą apmokestinamųjų kategoriją, jei įstatymas bus paliktas tokios redakcijos“, – sakė V. Sadauskas.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto vicepirmininkas Vitas Matuzas sutinka, kad, norint įvesti prabangių transporto priemonių mokestį, reikia paisyti realios automobilių vertės, tačiau šiuo metu tokios vertės registro nėra.

„Puikiai suprantame visi, kad reikia žinoti realią (automobilių. – red.) vertę kiekvienais metais ir pagal tai nustatyti kainą, bet kai tos vertės nėra, tenka ieškoti išvestinių, sąlyginai šią vertę atspindinčių rodiklių“, – teigė V. Matuzas.

Jis pabrėžė, kad galutinis tikslas – kad būtų apmokestinti prabangūs automobiliai, nes būtent tuomet būtų didinamas socialinis teisingumas.

Vis dėlto V. Sadauskas įsitikinęs, kad tuomet, kai siekiant apmokestinti prabangų transportą įvedamas jo metų kriterijus, iškart iškraipoma šio mokesčio esmė.