Specialusis Kazlų Rūdos aplinkkelio planas turėtų būti parengtas iki metų vidurio. Įrengus aplinkkelį, Kazlų Rūdoje sumažėtų transporto srautai, ypač kai bus nutiesta „Rail Baltica“ europinė vėžė ir išaugus krovinių srautams geležinkeliu.

Kazlų Rūda – vienas didžiausių geležinkelio mazgų šalyje. Šiuo geležinkeliu per parą pradunda apie 70 keleivinių ir prekinių traukinių. Dvi geležinkelio pervažos, dalijančios miestą perpus, būna uždarytos kas 15–20 minučių. Transporto piko valandomis prie pervažų nusidriekia ilgiausios eilės, jose automobiliai dažnai pralaukia net iki pusvalandžio.

Per parą pervažas kerta apie 2,5 tūkst. mašinų. Naujas aplinkkelis išspręstų transporto spūstis. Aplinkkelis kainuotų apie 15 mln. litų. Jo statyboms planuojama ne tik gauti lėšų iš valstybės, bet ir pritraukti privačių investuotojų.