„Manau, viena iš priežasčių, nes ne visi vairuotojai spėjo pasikeisti padangas, kai iškrito sniegas. Mes esame netoli automobilių serviso, tad matau visą vaizdą: kažkur po 40 automobilių vis laukia, kad galėtų pasikeisti padangas, nes, kaip dažniausiai būna, visi susiplanavo padangas keistis nuo lapkričio 1 iki 10 d.”, - sako R. Kriukovas.

Tačiau, pasak jo, pirmadienį ir antradienį taksi iškvietimų kiekis grįžo į įprastas vėžes.

„Mes pradėjome padangas keisti spalio viduryje, nuo spalio 15 d.: pasisekė ir beveik visiems padangos yra pakeistos. Iš tiesų, sniego nesitikėjome, bet padangas pradėjome keisti iš anksčiau savaime, kad nedarytume jų keitimo vienu metu, nes iš ankstesnių metų buvome pasimokę, kad vienu metu viską daryti yra nepatogu“, - aiškina R. Kriukovas.

Kaltina nuo lapkričio atsirasiančius kvitus

Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gediminas Sabaitis abejojo, kad taksi vairuotojų savaitgalį sumažėjo dėl to, jog ne visi spėjo pasikeisti padangas.

„Galiu pasakyti vieną, kad taksi vairuotojai nepasikeistų padangų, šito aš negirdėjau. Bet problema yra kita - sugriežtintas taksi reglamentavimas ir nuo lapkričio 1 d. kiekvienas taksi vairuotojas arba privalo turėti spausdintuvą, kuriuo atspausdina čekį keleiviui, arba privalo ranka rašyti kvituką kiekvienam keleiviui. O jūs įsivaizduojate, kiek laiko tai užtrunka? Apie 3-4 minutes. Kita išeitis – spausdintuvas, bet Mokesčių inspekcija surašė tokius reikalavimus spausdintuvams, kad jų nėra įregistruota ir parduodama“, - piktinosi G. Sabaitis.

Pasak jo, dėl šių pakeitimų taksi vairuotojų nuolat mažėja, o savaitgalį tai labiau jaučiasi, nes padaugėja norinčių važiuoti taksi.

„Kiekvienas save gerbiantis taksi vairuotojas padangas jau buvo senų seniausiai pasikeitęs, kai tik pasirodė pranešimai apie pirmas šalnas, nes tai – saugumo reikalas ir taksistai vieni iš pirmųjų keičiasi tas padangas. Tačiau vairuotojų, dėl sugriežtinto taksi verslo reglamentavimo mažėja ir jų dar mažės po Naujųjų metų, kai kiekvienas taksi vairuotojas turės pateikti metų finansines ataskaitas ir sumokėti mokesčius“, - mano G. Sabaitis.

Jis teigia, jog pats nuo lapkričio 1 d. dar planuoja dirbti taksi versle, o keleiviams, kaip numato naujoji tvarka, išrašys kvitus, nors mieliau naudotų kvitų spausdintuvą.

„Reikalavimai spausdintuvams buvo patvirtinti spalio 6 d. ir per spalio mėnesį, iki lapkričio 1 dienos, t.y. per 24 dienas, Lietuvos gamintojai turėjo sugalvoti, apskaičiuoti ir pagaminti spausdintuvą, - sako G. Sabaitis. - O spausdintuvas turi turėti fiskalinę atmintį, kuri saugos duomenis penkerius metus, turi spausdinti ne tik kainą, bet ir maršrutą ant čekio, tad iš galinio įrenginio, kuris turėtų tik spausdinti čekį, norima padaryti kosminį laivą. Čia tas pats kaip printeriui, kuris spausdina sąskaitas faktūras parduotuvėse, uždėti analogiškus reikalavimus. Nesąmonė.“

Autoservisai sulaukė klientų antplūdžio, bet ne taksi

Sostinės autoservisai skaičiuoja, jog penktadienį iškritęs sniegas beveik padvigubino klientų srautą.

„Pastebėjome, kad žmonės linkę keistis padangas paskutinę dieną, ypatingai, kai sniegas iškrito penktadienį žmonių buvo daugiausiai, šeštadienį ir pirmadienį taip pat sulaukėme didesnio srauto. Jeigu praėjusios savaitės pradžią palyginti su pabaiga, tai į savaitės pabaigą sulaukėme beveik dvigubai daugiau klientų, aišku, orai padarė savo įtaką, be to, ir mes darėme akcijų, - pasakoja vieno iš „Kemi“ Vilniaus servisų vadovas Julius Jočys. - Iš patirties galiu pasakyti, kad yra 10-15 proc. žmonių, kurie padangas pasikeičia spalio pradžioje, kiti žmonės, kurie mėgsta padangų keitimą atidėti tai daro iškritus pirmam sniegui arba jau lapkritį. Kiekvienais metais yra tas pats. Jeigu sniego lapkritį dar nėra, tai ir to pagyvėjimo nėra, kai tik atsiranda snaigės ar plikledis, tada visi puola keistis padangas.“

J. Jočys sako, jog į „Kemi“ taksi vairuotojai padangų keistis masiškai nebuvo atvykę.

„Į mus taksi vairuotojai nesikreipė, bet pastebėjome, kad šeštadienį – sekmadienį daugiau vairuotojų norėjo keistis padangas, žmonių atvyko masiškai. Paprastai, jeigu su nežieminėmis padangomis galima važinėti iki lapkričio 10 d. ir sniegas neiškrenta, žmonės ir važiuoja su tokiomis padangomis iki lapkričio 10 dienos“, - antrina „Tanagra“ servisų projektų vadovas Artūras Kruša.

Anot jo, tikėtina, kad taksi vairuotojai turi savo meistrus ir į servisus nevaro automobilių keisti padangų.
„Manau, kad taksi vairuotojai, kadangi jie visi dirba su patentais, turi vadinamus „garažiukus“, kur keičiasi padangas. Abejoju, kad jie keičia padangas servisuose, nes ieško kuo pigiau“, - sako A. Kruša.

Sostinės servisuose pakeisti padangas kainuoja nuo 15 iki 30 litų, priklausomai nuo to, kokio dydžio automobilio ratai ir kokie jų ratlankiai.

Pernai Lietuvoje pirmasis sniegas Lietuvoje iškrito lapkričio 13 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)