aA
Neseniai pradėjau dirbti Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linavoje“ sekretoriumi paslaugų plėtrai ir inovacijoms. Mano darbotvarkėje du esminiai klausimai – paslaugų vežėjams skaitmenizavimas ir vertės kūrimas asociacijos nariams, sudarant jiems išskirtines sąlygas įsigyti prekes ir paslaugas. Pašnekovo teigimu, tai ypač aktualu smulkiesiems vežėjams, kurie pavieniui neturi daug svertų derėtis su tiekėjais.
Zenonas Buivydas
© Asmeninio albumo nuotr.

Mūsų tikslas – vežėjams sukurti vieną patogią skaitmeninę platformą, kurioje būtų teikiamos visos reikiamos paslaugos, o taip pat lengvai prieinama informacija, pradedant autoservisais, detalių tiekėjais, degalinėmis ir baigiant sekimo sistemomis. Viskas, kas aktualu, vienoje vietoje.

Labai aktyviai dirbame, kad nuo „popieriaus“ pereitume į elektroninę erdvę. E – TIR, E - CRM kai kuriose ES šalyse jau sėkmingai veikia. Analizuojame tų valstybių patirtį, kontaktuojame su kompanijomis, kūrusiomis IT sprendimus, ieškome būdų, kaip integruotis. Privalome žengti šį žingsnį, nes elektroninės paslaugos, tai ne tik mada. Tai labai apčiuopiamas kaštų mažinimas – optimizuojami procesai, taupomi administraciniai resursai. Svarbu pažymėti, kad ši „Linavos“ iniciatyva itin svarbi smulkiam ir vidutiniam verslui – jei didieji rinkos žaidėjai patys sėkmingai skaitmenizuojasi, tai likę tam neturi pakankamai investicijų.

Didieji verslai tampa dar efektyvesni, o smulkūs vežėjai krenta iš žaidimo, nes praranda konkurencingumą. Štai kodėl mūsų kuriama platforma taps puikiu įrankiu visiems be išimties asociacijos nariams veikti efektyviau, greičiau, lanksčiau. Kad tai netušti žodžiai, rodo Beneliukso šalių patirtis. Įgyvendinus pilotinį E – CRM projektą, šių šalių vežėjai skaičiuoja kasmet sutaupantys šimtus milijonų eurų. Taigi transportas „be popieriaus“ reškia ne tik išsaugotus medžius, tai labai realią finansinę naudą kiekvienam vežėjui. Jeigu nežengsime šių žingsnių laiku, paprasčiausiai iškrisime iš konkurencinės kovos.

Rimtas iššūkis – ne įdiegti sistemą, bet ją integruoti kartu su kitomis ES šalimis, kad ji sklandžiai veiktų visoje vieningoje rinkoje. Tarkim, ir Lietuvoje Valstybinė mokesčių inspekcija yra įdiegusi elektroninį važtaražtį, bet klausimas, kaip nacionalines atskirų šalių patirtis pritaikyti visoje ES, kaip jas standartizuoti.

Suprantama, tam vien asociacijos veiksmų nepakaks, reikalingi ir politiniai sprendimai. Aktyviai dirbame, kad atkreiptume valdžios dėmesį ir bendromis pastangomis siektume realizuoti transporto be popierizmo idėją visoje ES.

IT sprendimų įgyvendinimas, natūralu, reikalauja nemažai investicijų. Mūsų prioritetas – Europos Sąjungos lėšos. Nors jau baigiasi 2018 metai, dar labai daug ES investicijų nepanaudota iš 2014 – 2020 metų finansinio laikotarpio, tame tarpe ir skirtų inovacijoms, skaitmeninių paslaugų plėtrai. Matome potencialą pritraukti ES investicijas, juolab mano asmeninė patirtis dirbant Nacionalinės mokėjimų agentūros direktoriaus pavaduotoju, tikiuosi, bus naudinga rengiant paraišką ir ją administruojant. Vežėjai šiandien sukuria 8 proc. Lietuvos BVP, todėl labai logiška, kad į tokį sektorių investuotų ir valstybė, tai vienas mūsų ekonomikos variklių.

Kitas svarbus aspektas – „Linava“ šiandien stipriai pasikeitusi: visos prekės ir paslaugos perkamos skaidriai, racionaliai, siekiant paties palankiausio kainos ir kokybės santykio. Taigi padarysime viską, kad skaitmenizacijos procesų kaštai neužgultų vežėjų pečių.

Akivaizdu, kad sėkminga elektroninių paslaugų plėtra sumažins vežėjų kaštus. Tačiau imatės ir kitų priemonių kuriant pridėtinę vertę asociacijos nariams. Kartu su Prezidiumo nariais Vytu Bučinsku ir Oleg Tarasov labai aktyviai dirbame, kad asociacijos nariams suformuotume prekių ir paslaugų krepšelį su maksimaliomis nuolaidomis. Siekiame, kad visi be išimties „Linavos“ nariai turėtų galimybę pirkti ne tik kurą, bet ir atsargines dalis, sekimo sistemas, telekomunikacijų, servisų paslaugas ir kt. tokiomis kainomis, apie kurias įsigijant pavieniui būtų galima tik pasvajoti.

Mūsų tikslas, kad kainodara, kurią tiekėjai šiandien taiko tik didiesiems žaidėjams, būtų prieinama visiems asociacijos nariams. Kad tokie mūsų tikslai nėra tik deklaratyvūs lozungai, patvirtina sėkminga derybų baigtis su bendrove „Fleet union“. Daug nesiplėsdamas pasakysiu, kad galimybės įsigyti kuro tokiomis kainomis dar nesame turėję.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Saulius Žilinskas. Verslas Kinijoje: tarp didelių galimybių ir informacijos deficito

Pastaruoju metu vis daugiau šnekama apie sunkėjančią Kinijos ekonomikos padėtį, kuria veikia ne...

Linas Sesickas. Mažos šalies šansai 2019–aisiais (3)

Praėję metai išliks atmintyje dėl didžiųjų supergalių pasistumdymų pasaulinėje prekybos...

Romas Švedas. Kodėl Lietuvos valstybei verta priimti strateginius valdymo sprendimus? (7)

Šių metų gruodžio antroje pusėje Seimui pritarus dėl Klaipėdos suskystintųjų gamtinių...

Gintautas Labanauskas. Krizė ateis, o kaip (ar) mes jai ruošiamės? (14)

Pastaruoju metu viešoje erdvėje netyla ne tik ekonomistų , bet ir politikų diskusijos apie...

Robertas Dargis. Ar tapsime valstybe, suvokusia, kas yra raktas į ateitį? (11)

Pirmaisiais politikos aiškintojais laikomi Platonas ir Aristotelis . Nors nuo jų laikų politikos...

Top naujienos

Kas plauna smegenis Lietuvai: apklausos rodo, už ką verta padėkoti Putinui ir kur prašovė Kremlius (928)

Lietuviai, kam jums ta kariuomenė? Nereikia jums ES ir NATO – vien išlaidos, nelaimės, pamintos...

Po „Brexit“ sukelto chaoso Britanijoje – nerimas iš Europos lyderių: JK tai būtų katastrofiška trys scenarijai (177)

Europos Sąjunga antradienį paragino Didžiąją Britaniją apsispręsti, kaip ji nori tęsti...

Iš krepšinį kaip Lietuva mylinčio krašto kilęs Krameris: nuo „Air Jordan“ sportbačių iki svajonės apie NBA (3)

Itin svarbių Europos taurės rungtynių išvakarėse DELFI TV studijoje apsilankęs Vilniaus...

Pasikeitus mokesčiams, keičiasi ir pensija: dirbantys savarankiškai turėtų pasiskaičiuoti (63)

2019 metais įsigalioję mokestiniai ir pensijų kaupimo pakeitimai palietė visus dirbančiuosius,...

Nesėkmingą greičio ruožą įveikęs Vanagas: valandos per dvi dienas neatsiloši (144)

Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui, „ General Financing team Pitlane “ ekipažas,...

Tiesa ir mitai apie naujagimių svorį: ar antsvorio turinčiai mamai būtinai gims stambus vaikas?

Anot gydytojos neonatologės Eglės Markūnienės, žmogaus kūno sudėjimas yra nulemtas genų,...

Burnos kvapo priežastys gali jus nustebinti: gydytoja papasakojo apie tarpdančių siūlo testą (4)

Pagrindinės priežastys, dėl kurių iš viduramžių lietuvio burnos, kaip tvirtinama rašytiniuose...

Sinoptikai perspėja – artinasi audra: pavojingi reiškiniai apims vis daugiau miestų (26)

Artimiausiomis dienomis šalyje vyraus audringi orai , LRT RADIJUI sako sinoptikė Margarita...

Vokietijos pilietis Lietuvoje pasijuto diskriminuojamas (33)

Esu Vokietijos pilietis ir turiu 2009 metais Lietuvos migracijos tarnybos išduotą nuolatinio...

Aštri britų žiniasklaidos reakcija: šalis – beprecedentėje padėtyje papildyta (33)

Jungtinės Karalystės parlamentas antradienio vakarą atmetė premjerės Theresos May...