aA
Neseniai pradėjau dirbti Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linavoje“ sekretoriumi paslaugų plėtrai ir inovacijoms. Mano darbotvarkėje du esminiai klausimai – paslaugų vežėjams skaitmenizavimas ir vertės kūrimas asociacijos nariams, sudarant jiems išskirtines sąlygas įsigyti prekes ir paslaugas. Pašnekovo teigimu, tai ypač aktualu smulkiesiems vežėjams, kurie pavieniui neturi daug svertų derėtis su tiekėjais.
Zenonas Buivydas
© Asmeninio albumo nuotr.

Mūsų tikslas – vežėjams sukurti vieną patogią skaitmeninę platformą, kurioje būtų teikiamos visos reikiamos paslaugos, o taip pat lengvai prieinama informacija, pradedant autoservisais, detalių tiekėjais, degalinėmis ir baigiant sekimo sistemomis. Viskas, kas aktualu, vienoje vietoje.

Labai aktyviai dirbame, kad nuo „popieriaus“ pereitume į elektroninę erdvę. E – TIR, E - CRM kai kuriose ES šalyse jau sėkmingai veikia. Analizuojame tų valstybių patirtį, kontaktuojame su kompanijomis, kūrusiomis IT sprendimus, ieškome būdų, kaip integruotis. Privalome žengti šį žingsnį, nes elektroninės paslaugos, tai ne tik mada. Tai labai apčiuopiamas kaštų mažinimas – optimizuojami procesai, taupomi administraciniai resursai. Svarbu pažymėti, kad ši „Linavos“ iniciatyva itin svarbi smulkiam ir vidutiniam verslui – jei didieji rinkos žaidėjai patys sėkmingai skaitmenizuojasi, tai likę tam neturi pakankamai investicijų.

Didieji verslai tampa dar efektyvesni, o smulkūs vežėjai krenta iš žaidimo, nes praranda konkurencingumą. Štai kodėl mūsų kuriama platforma taps puikiu įrankiu visiems be išimties asociacijos nariams veikti efektyviau, greičiau, lanksčiau. Kad tai netušti žodžiai, rodo Beneliukso šalių patirtis. Įgyvendinus pilotinį E – CRM projektą, šių šalių vežėjai skaičiuoja kasmet sutaupantys šimtus milijonų eurų. Taigi transportas „be popieriaus“ reškia ne tik išsaugotus medžius, tai labai realią finansinę naudą kiekvienam vežėjui. Jeigu nežengsime šių žingsnių laiku, paprasčiausiai iškrisime iš konkurencinės kovos.

Rimtas iššūkis – ne įdiegti sistemą, bet ją integruoti kartu su kitomis ES šalimis, kad ji sklandžiai veiktų visoje vieningoje rinkoje. Tarkim, ir Lietuvoje Valstybinė mokesčių inspekcija yra įdiegusi elektroninį važtaražtį, bet klausimas, kaip nacionalines atskirų šalių patirtis pritaikyti visoje ES, kaip jas standartizuoti.

Suprantama, tam vien asociacijos veiksmų nepakaks, reikalingi ir politiniai sprendimai. Aktyviai dirbame, kad atkreiptume valdžios dėmesį ir bendromis pastangomis siektume realizuoti transporto be popierizmo idėją visoje ES.

IT sprendimų įgyvendinimas, natūralu, reikalauja nemažai investicijų. Mūsų prioritetas – Europos Sąjungos lėšos. Nors jau baigiasi 2018 metai, dar labai daug ES investicijų nepanaudota iš 2014 – 2020 metų finansinio laikotarpio, tame tarpe ir skirtų inovacijoms, skaitmeninių paslaugų plėtrai. Matome potencialą pritraukti ES investicijas, juolab mano asmeninė patirtis dirbant Nacionalinės mokėjimų agentūros direktoriaus pavaduotoju, tikiuosi, bus naudinga rengiant paraišką ir ją administruojant. Vežėjai šiandien sukuria 8 proc. Lietuvos BVP, todėl labai logiška, kad į tokį sektorių investuotų ir valstybė, tai vienas mūsų ekonomikos variklių.

Kitas svarbus aspektas – „Linava“ šiandien stipriai pasikeitusi: visos prekės ir paslaugos perkamos skaidriai, racionaliai, siekiant paties palankiausio kainos ir kokybės santykio. Taigi padarysime viską, kad skaitmenizacijos procesų kaštai neužgultų vežėjų pečių.

Akivaizdu, kad sėkminga elektroninių paslaugų plėtra sumažins vežėjų kaštus. Tačiau imatės ir kitų priemonių kuriant pridėtinę vertę asociacijos nariams. Kartu su Prezidiumo nariais Vytu Bučinsku ir Oleg Tarasov labai aktyviai dirbame, kad asociacijos nariams suformuotume prekių ir paslaugų krepšelį su maksimaliomis nuolaidomis. Siekiame, kad visi be išimties „Linavos“ nariai turėtų galimybę pirkti ne tik kurą, bet ir atsargines dalis, sekimo sistemas, telekomunikacijų, servisų paslaugas ir kt. tokiomis kainomis, apie kurias įsigijant pavieniui būtų galima tik pasvajoti.

Mūsų tikslas, kad kainodara, kurią tiekėjai šiandien taiko tik didiesiems žaidėjams, būtų prieinama visiems asociacijos nariams. Kad tokie mūsų tikslai nėra tik deklaratyvūs lozungai, patvirtina sėkminga derybų baigtis su bendrove „Fleet union“. Daug nesiplėsdamas pasakysiu, kad galimybės įsigyti kuro tokiomis kainomis dar nesame turėję.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Agnė Jasinskaitė. 2019-ųjų permainoms – masinis pasiruošimas (1)

2019-ųjų pradžia, kuomet įsigalios sulig mokesčių reforma priimti pakeitimai, taps tikru lūžio...

Laura Galdikienė. Darbo rinka – lyg išspaustas apelsinas? (12)

Šiuo metu Lietuvos darbo rinka primena spaudžiamą apelsiną. Kai atrodo, jog liko tik sausa...

Rimvydas Milašius. (Ne)žinoma aprangos ir tekstilės pramonės realybė: kodėl nevilioja sparčiai augantis sektorius? (4)

Pastaraisiais metais aprangos ir tekstilės sektorius Lietuvoje ypač sėkmingai vystosi, o...

Jonas Butkevičius. Kada išguisime sovietinius standartus iš savo galvų? (15)

Pastaruoju metu suaktyvėjo kalbos apie viešojo transporto modernizavimą – ir spūstys...

Robertas Dargis. Ar nykstančią demokratinę sistemą pakeisime klounais? (45)

Lenkų disidentas Adam Michnik yra pasakęs: revoliucija mėgsta ryškias spalvas. Bolševikai -...

Top naujienos

Naujausiuose reitinguose – didėjanti praraja tarp lyderių (318)

Spalį smuko visuomenės palaikymas didžiausiai valdančiajai „valstiečių“ partijai, tačiau...

Starkevičius: į Lietuvą grįžta baudžiava – žemė atimama, bet savininkas paliekamas ją dirbti (133)

Kazimieras Starkevičius , buvęs žemės ūkio ministras, ūkininkas, dabar Seimo narys ir...

Paviešintas ilgai slėptas Michaelio Schumacherio žmonos laiškas (2)

Michaelo Schumacherio žmona prakalbo apie lenktynininko sveikatos būklę anksčiau nematytame...

„Apple“ ruošiasi blogesniems laikams, tačiau daugeliui šis planas nepatiks (36)

Pasaulyje, kuriame išmaniųjų telefonų „iPhone“ paklausa ims mažėti, JAV korporacija „...

Apokaliptinės užuominos: Maskva turi planų prie pat JAV sienų? (40)

Panašu, kad Vladimiras Putinas ketina atkurti sovietmečio laikų radioelektroninės žvalgybos...

Gražiausiais pasaulio vaikais vadinamos mergaitės užaugo: kaip jos atrodo dabar ir kaip susiklostė jų likimai? (10)

Netrūksta pasakų apie nuostabaus grožio vaikus – kai kuriems ir vardai duoti remiantis jų...

Profesorius Stukas: bulves valgyti turime kasdien, tačiau reikia žinoti kelis dalykus (4)

Vilniaus universiteto profesorius Rimantas Stukas sako, kad dar XIX amžiuje Lietuvoje pagrindinė...

Antibiotikus priverstas gerti „Ryto“ naujokas graužėsi dėl pralaimėjimą lėmusių detalių (5)

Europos taurėje debiutavęs naujausias Vilniaus „Ryto“ pirkinys Rokas Stipčevičius ruošdamasis...

Europos oro uostuose pradedami naudoti melo detektoriai (18)

Kai kurių Europos šalių oro uostuose jau visiškai pasirengta pradėti ypač išmanių melo...

Dešimtmetį stūksojęs ir gyventojus šiurpinęs apleistas pastatas bus nugriautas (16)

Ilgiau kaip dešimtmetį sostinėje stūksantis nebaigtas statyti pastatas „vaiduoklis“...