aA
Neseniai pradėjau dirbti Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linavoje“ sekretoriumi paslaugų plėtrai ir inovacijoms. Mano darbotvarkėje du esminiai klausimai – paslaugų vežėjams skaitmenizavimas ir vertės kūrimas asociacijos nariams, sudarant jiems išskirtines sąlygas įsigyti prekes ir paslaugas. Pašnekovo teigimu, tai ypač aktualu smulkiesiems vežėjams, kurie pavieniui neturi daug svertų derėtis su tiekėjais.
Zenonas Buivydas
© Asmeninio albumo nuotr.

Mūsų tikslas – vežėjams sukurti vieną patogią skaitmeninę platformą, kurioje būtų teikiamos visos reikiamos paslaugos, o taip pat lengvai prieinama informacija, pradedant autoservisais, detalių tiekėjais, degalinėmis ir baigiant sekimo sistemomis. Viskas, kas aktualu, vienoje vietoje.

Labai aktyviai dirbame, kad nuo „popieriaus“ pereitume į elektroninę erdvę. E – TIR, E - CRM kai kuriose ES šalyse jau sėkmingai veikia. Analizuojame tų valstybių patirtį, kontaktuojame su kompanijomis, kūrusiomis IT sprendimus, ieškome būdų, kaip integruotis. Privalome žengti šį žingsnį, nes elektroninės paslaugos, tai ne tik mada. Tai labai apčiuopiamas kaštų mažinimas – optimizuojami procesai, taupomi administraciniai resursai. Svarbu pažymėti, kad ši „Linavos“ iniciatyva itin svarbi smulkiam ir vidutiniam verslui – jei didieji rinkos žaidėjai patys sėkmingai skaitmenizuojasi, tai likę tam neturi pakankamai investicijų.

Didieji verslai tampa dar efektyvesni, o smulkūs vežėjai krenta iš žaidimo, nes praranda konkurencingumą. Štai kodėl mūsų kuriama platforma taps puikiu įrankiu visiems be išimties asociacijos nariams veikti efektyviau, greičiau, lanksčiau. Kad tai netušti žodžiai, rodo Beneliukso šalių patirtis. Įgyvendinus pilotinį E – CRM projektą, šių šalių vežėjai skaičiuoja kasmet sutaupantys šimtus milijonų eurų. Taigi transportas „be popieriaus“ reškia ne tik išsaugotus medžius, tai labai realią finansinę naudą kiekvienam vežėjui. Jeigu nežengsime šių žingsnių laiku, paprasčiausiai iškrisime iš konkurencinės kovos.

Rimtas iššūkis – ne įdiegti sistemą, bet ją integruoti kartu su kitomis ES šalimis, kad ji sklandžiai veiktų visoje vieningoje rinkoje. Tarkim, ir Lietuvoje Valstybinė mokesčių inspekcija yra įdiegusi elektroninį važtaražtį, bet klausimas, kaip nacionalines atskirų šalių patirtis pritaikyti visoje ES, kaip jas standartizuoti.

Suprantama, tam vien asociacijos veiksmų nepakaks, reikalingi ir politiniai sprendimai. Aktyviai dirbame, kad atkreiptume valdžios dėmesį ir bendromis pastangomis siektume realizuoti transporto be popierizmo idėją visoje ES.

IT sprendimų įgyvendinimas, natūralu, reikalauja nemažai investicijų. Mūsų prioritetas – Europos Sąjungos lėšos. Nors jau baigiasi 2018 metai, dar labai daug ES investicijų nepanaudota iš 2014 – 2020 metų finansinio laikotarpio, tame tarpe ir skirtų inovacijoms, skaitmeninių paslaugų plėtrai. Matome potencialą pritraukti ES investicijas, juolab mano asmeninė patirtis dirbant Nacionalinės mokėjimų agentūros direktoriaus pavaduotoju, tikiuosi, bus naudinga rengiant paraišką ir ją administruojant. Vežėjai šiandien sukuria 8 proc. Lietuvos BVP, todėl labai logiška, kad į tokį sektorių investuotų ir valstybė, tai vienas mūsų ekonomikos variklių.

Kitas svarbus aspektas – „Linava“ šiandien stipriai pasikeitusi: visos prekės ir paslaugos perkamos skaidriai, racionaliai, siekiant paties palankiausio kainos ir kokybės santykio. Taigi padarysime viską, kad skaitmenizacijos procesų kaštai neužgultų vežėjų pečių.

Akivaizdu, kad sėkminga elektroninių paslaugų plėtra sumažins vežėjų kaštus. Tačiau imatės ir kitų priemonių kuriant pridėtinę vertę asociacijos nariams. Kartu su Prezidiumo nariais Vytu Bučinsku ir Oleg Tarasov labai aktyviai dirbame, kad asociacijos nariams suformuotume prekių ir paslaugų krepšelį su maksimaliomis nuolaidomis. Siekiame, kad visi be išimties „Linavos“ nariai turėtų galimybę pirkti ne tik kurą, bet ir atsargines dalis, sekimo sistemas, telekomunikacijų, servisų paslaugas ir kt. tokiomis kainomis, apie kurias įsigijant pavieniui būtų galima tik pasvajoti.

Mūsų tikslas, kad kainodara, kurią tiekėjai šiandien taiko tik didiesiems žaidėjams, būtų prieinama visiems asociacijos nariams. Kad tokie mūsų tikslai nėra tik deklaratyvūs lozungai, patvirtina sėkminga derybų baigtis su bendrove „Fleet union“. Daug nesiplėsdamas pasakysiu, kad galimybės įsigyti kuro tokiomis kainomis dar nesame turėję.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Brukas: Apie miškų (ne)naudojimą ir totalinį melą (1)

Ankščiau Labanoro kraštas garsėjo gražia gamta, Labanoro dūda ir stipria samane. Dabar garsėja...

Martynas Nagevičius. „Greenwashing'as“ - žaliasis smegenų plovimas yra blogiau, nei nesirūpinti ekologija iš viso (5)

Pasaulyje, tame tarpe ir Lietuvoje, labai auga sąmoningų, atsakingai į aplinką žiūrinčių...

Mantas Vilkas. Pramonė 4.0 revoliucija įsibėgėja: galimybė sustiprinti pozicijas ir vis dar lūkuriuojanti Lietuva

Lietuvos gamybos sektorius yra svarbus ekonomikos ramstis. Gamybos įmonių investicijos į...

Rūtenis Paukštė. Kodėl taip sunku pabėgti iš bankų gniaužtų?

Lietuvos gyvybės draudimo rinka yra viena mažiausiai išvystytų Europoje . Tik 1 iš 10 šalies...

Agnė Jasinskaitė. 2019-ųjų permainoms – masinis pasiruošimas (1)

2019-ųjų pradžia, kuomet įsigalios sulig mokesčių reforma priimti pakeitimai, taps tikru lūžio...

Top naujienos

Aistros dėl vaikų paėmimų nerimsta: tėvų forumas reikalauja atšaukti įstatymą (100)

Seime ir toliau narstoma vaiko teisių apsaugos reforma. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija...

Cukriniu diabetu suserga ne tik nutukę ir pasyvūs žmonės: Aistė papasakojo, kaip 18 metų gyvena su šia liga

Kas antras pasaulyje diabetu sergančiųjų žmonių nežino, kad turi šią ligą. Lietuvoje...

„Mirusios“ trenerių draugystės fone Valančiūnas pažvelgė į skaudžiąją NBA realybės pusę

Kyle‘as Lowry ir Jonas Valančiūnas kartu sudėjus praleido net dvylika metų tobulėdami savo...

Ekstremali situacija kelyje: greitosios pagalbos dispečerių konsultacija priminė siaubą

Noriu pasidalinti nutikimu, įvykusiu pirmadienį kelyje Kaunas – Vilnius . Sakyčiau, liūdni dėl...

Didžioji Lietuvos nelaimė: ar demografinę duobę padės užpilti statybininkai iš Ukrainos? (270)

Lietuvoje nebeliko ir 2,8 mln. gyventojų – liūdnai skelbia statistikos duomenys. Kiti...

Užkalnis. Kaip apsupti save protingais žmonėmis (111)

Kodėl reikėtų taip elgtis? Su kvailiais artimoje aplinkoje juk lengviau? Jie mažiau kritiški,...

Guogos pastaba „Žalgiriui“: pirmoje vietoje turi būti rinktinė (70)

Vilniaus „Ryto“ klubo oficialiai svetainei interviu davęs klubo prezidentas Antanas Guoga...

Namas – tarsi įgyvendinta svajonė: užburiantys pakrantės vaizdai leidžia jaustis kaip amžinose atostogose (1)

Yra labai nedaug vietovių, kurios turi didelei aglomeracijai būdingą tankumo, aukštos kokybės...

Naglis Šulija pažvelgė į planetų išsidėstymą: krizė gali būti ne už kalnų (36)

Finansų krizė jau ne už kalnų, tačiau dar turime laiko jai pasiruošti, sako astrologas Naglis...