aA
Viešoje erdvėje jau pora savaičių netyla barniai – esą valstybės įmonės veikia ne taip efektyviai kaip privatus verslas, sudėtingesnis valdymas, ne visada orientuojamasi į rezultatą. Visa tai turi pagrindo, iš privataus sektoriaus į valstybines įmones atėję vadovai dažnai atsiduria lyg voratinklyje. Išregzti jį – sunki, bet įmanoma misija. Pasikeitė trečdalis iš 120 darbuotojų, tačiau kūrybinė ugnelė neužgeso, atvirkščiai – užsidegė ir naujokų akyse.
Rūta Klevėnė
© Asmeninio archyvo nuotr.

Išpainioti biurokratinį valstybinės įmonės mazgą sudėtinga, tai trunka ne vienerius metus, mat nepakanka pakeisti kelių punktų įmonės nuostatuose ir tikėtis, kad įstaiga veiks kaip šveicariškas laikrodis. Sugrupavau penketą patarimų kolegoms, kurie irgi gali atsidurti valstybinės įmonės voratinklyje.

Pirma, daug procesų susijęs su žmonių psichologija, darbo santykiais. Todėl reikės vienus žmonių įpročius pakeisti kitais – tokiais, kurie padėtų organizacijos darbą paspartinti, o pačių darbuotojų neapkrautų funkcijomis, kurios jiems nepriklauso.

Antra, ar tikrai valstybės įmonėje gerbiami klientai? Naujai komandai atėjus į VMC, pradėjome keisti klientų aptarnavimo sistemą – įdiegėme aptarnavimo standartą. Klientai jau po pusmečio naudojosi užsakymų priėmimo linija, buvo įdiegta skaitmeninė visų užsakymų valdymo programa.

Per drąsu būtų teigti, kad jau pavyko valstybinę įmonę pertvarkyti į modernią privačią įmonę. Šiuo metu nuosekliai mokomės dirbti pagal naujus standartus. Tačiau išryškėjo viena problema, kurios nesitikėjome – jeigu įmonė savo vidaus procesus sutvarkys žaibišku greičiu, tai nereiškia, kad paskui tuos pokyčius spės ir klientas – jis tiesiog buvo įpratęs, kad VMC visada dirbdavo iš lėto.

Įvedę klientų aptarnavimo standartą pastebėjome, kad klientai vis viena eina senai pramintu keliu, bando kažkam kažkokiu būdu prisiskambinti, surasti. Nors įdiegta aptarnavimo linija, tačiau daug kas vis dar beldžiasi tiesiai į konkretaus specialisto duris. „Asmeninių protekcijų“ principą bandome išgyvendinti.

Trečias gan keblus uždavinys – orientacija į rezultatą ir klientų pasitenkinimą. Jis keblokas, nes iš principo privačios ar valstybinės įmonės nemėgsta valstybinių institucijų patikros. Kita vertus, visi supranta, kad patikros turi egzistuoti. Todėl jas atliekame greičiau, ir, jeigu reikia, per kurjerius patikros objektus surenkame. Sukūrėme net specialias laukimo erdves klientams, įrengėme atskiras stovėjimo aikšteles. Drąsiai galime sakyti, kad minimalus klientų pasitenkinimo indeksas jau pasiektas.

Ketvirta, inovacijas stereotipiškai vyresnio amžiaus darbuotojai galėjo atmesti. Tačiau tai tik išankstinis, niekuo nepagrįstas požiūris. Kas gi įvyko? Per metus į 120 žmonių kolektyvą įsiliejo daug naujų žmonių, senbuviai „naujokus“ apipylė praktinėmis žiniomis, užsukome mentorystės programą, o „jaunikliai“ vyresnius kolegas pamokė kur kas spartesnių darbų procesų.

Penktas siūlymas kolegoms ateinantiems į valstybinį sektorių – gerbti profesiją. Senbuvius profesionalus privaloma tvarka reikia įtraukti į strateginių pokyčių planavimą, tada neliks laiko įvairioms spekuliacijoms, o bus susitelkta tik į darbą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mečislavas Atroškevičius. Kaip Rytai ir Vakarai ir vėl Lietuvą dalijo (7)

Lietuvos valstybė pastatė savo verslininkus į vietą. Į tą vietą, kurioje, valstybės vyrų...

Aušra Bytautienė. Lietuvos visuomenė sensta, bet tikroji problema ne amžiuje, o mąstyme (6)

Europos Komisija ištransliavo iškalbingą žinutę Lietuvai – prognozuojama, jog 2050 m....

Martins Berzins. Atvirosios bankininkystės era: kas pasikeitė praėjus trims mėnesiams? (4)

Europos Sąjungos įvesta antroji mokėjimo paslaugų direktyva įpareigojo bankus suteikti...

Agnė Jonaitytė-Karalienė. Karjeros kraštutinumų spąstai: ar visada turime tik du pasirinkimus?

Kai kalbame apie svarbius karjeros pasirinkimus, atrodo, kad dažnai atsiduriame tokiose situacijose,...

Jolanta Blažytė. „Visokeriopo“ išsilavinimo spindesys ir skurdas (133)

Su kone populiariausiu Lietuvoje pastaraisiais metais tapusiu šūkiu „duokit pinigų “, prie...

Top naujienos

Praėjo 3 metai, kol Kornelija išdrįso pasakyti, kas su ja vyksta: simptomai tokie baisūs, kad gyvenimui vietos nebelieka (9)

Dvigubas gyvenimas: vienas – išoriniame pasaulyje, kitas – kai lieki vienas su savimi. Daugybė...

Staigmena Vilniaus vairuotojams: greičio matuokliai Vakariniame aplinkkelyje ėmė veikti kitaip (82)

Prie Vilniaus Vakarinio aplinkkelio eismo tvarkos įpratę vairuotojai sulaukė staigmenos. Trys...

Slaptos policijos operacijos užkulisiai – kaip buvo sulaikytas ginkluotas narkotikų prekeivis (72)

Ką jaučia pareigūnai, kurie privalo sulaikyti ginkluotą ir nelabai ką prarasti turintį...

Po įspūdingo mūšio Adomaitis priekaištavo LKL: suprantu, tai verslas, bet kur tada prioritetai (35)

Vilniaus „Rytas“ (4/5) antradienį vakare ne tik įveikė Bursos „Tofaš“ komandą (4/5),...

Lietuvą pasiekė šaltesni orai – saulė švies, bet nešildys (2)

Ankstų trečiadienio rytą bus ne tik slidu, bet ir šaltoka, daugelyje rajonų temperatūra sieks...

Už borto – Amsterdamo auksiniai berniukai ir Milano vilkai (1)

Praėjusiame sezone UEFA Čempionų lygos pusfinalį pasiekęs ir Europą atakuojančiu futbolu...

Giedrius Drukteinis

29 Volstryto maklerio taisyklės (1)

„Tas, kas žino, nesako. Tas, kas sako, nežino“, – mėgo kartoti ilgametis legendinio Volstryto...

Dėl vieno įspūdingiausių gamtos objektų skambina pavojaus varpais: vaizdas graudus (13)

Viktorijos krioklys , kur Pietų Afrikos Zambezės upė 100 metrų krinta žemyn į plyšį...

5 kavinių ir restoranų gudrybės, kurios kenkia mūsų organizmui (9)

Absoliutus sąžiningumas verslo pasaulyje – reiškinys retesnis, nei norėtųsi. Dauguma...