Po premijų išmokėjimo palikti įmonę darbuotojams – lengviau

Kadangi metų pabaiga daugeliui tampa priedų laukimo metu, įmonėms šiuo laikotarpiu taip pat gali padaugėti sunkumų ieškant darbuotojų – juk niekas nenori palikti esamo darbo, nesulaukęs visų sau priklausančių premijų ir priedų. Tuo metu naujų metų pradžią įmonėse gali lydėti suintensyvėjęs darbuotojų pasitraukimas, nes gavus savuosius bonusus priimti sprendimą pasitraukti yra daug lengviau.

Tokios problemos kartais gali būti itin ryškios įmonėse, kurioms reikia daug pardavimo specialistų, nes dažniausiai būtent jų darbas ir už jį gaunamas atlygis yra didele dalimi susietas su premijomis ir įvairiais priedais. Pardavimo specialistai paprastai gauna bene didžiausias finansines paskatas, kurios kartais netgi būna didesnės už jų fiksuotus atlyginimus. Norint metų sandūroje išvengti didesnės darbuotojų kaitos, įmonėms, kurioms reikia didelių pardavimo pajėgumų, verta pagalvoti apie tolygiai per visus metus paskirstytą priedų mokėjimo sistemą vietoje vienos didelės premijos skyrimo metų pabaigoje.

Netinkamos premijų sistemos kaina – sugadinta darbdavio reputacija

Dėmesys, paskatinimas ir atsidėkojimas už pastangas bei pasiektus rezultatus visuomet svarbus ir malonus kiekvienam darbuotojui, nežiūrint į tai, kokią poziciją jis užima.
Prieš metų pabaigą, kuomet visi gyvena švenčių nuotaikomis toks paskatinimas tampa tik dar aktualesniu. Dažnai net ir simboliška paskata darbuotojui parodo, kad jis yra vertinamas ir reikalingas, todėl darbdaviai turėtų rasti galimybių nudžiuginti gerai dirbančius savo specialistus.
L. Duksaitė-Iškauskienė
Metinės premijos daugeliu atvejų yra labai svarbi priemonė darbuotojams motyvuoti, o įvairių priedų mokėjimo tradicijos ir jų dydis gali labai daug pasakyti ir apie juos mokančią įmonę. Tai yra įmonės veiklos rezultatų atspindys ir galimybė leisti darbuotojams pajusti, kad jie prisidėjo prie įmonės augimo ir sėkmės. Taigi darbdaviai turėtų labai atsakingai žiūrėti į metinių premijų mokėjimą ir nedaryti kai kurių pasitaikančių klaidų.

Visų pirma, priedų ir premijų mokėjimo sistema turi būti skaidri ir sąžininga. Kitu atveju vietoje skatinamo siekti kuo geresnių rezultatų gali būti sukurta nepasitikėjimo atmosfera darbe, o darbuotojai tapti nemotyvuotais stengtis ir dėti daugiau pastangų. Tai, be abejo, nereiškia, kad kasmet turi būti mokamos itin didelės premijos, o visi darbuotojai jas gauti vienodas. Suprantama, kad, kai įmonės finansinė situacija nėra pati geriausia, nereikėtų išlaidauti. Tačiau dar blogiau, kai tokioje situacijoje, pavyzdžiui, tik aukščiausio lygmens vadovams išmokamos didelės premijos. Tokiu atveju darbdavio reputacijai gali būti padaryta didelė žala.

Darbuotojams svarbu žinoti, kaip ir už ką jie skatinami

Taip pat labai svarbu, kad mokamos premijos būtų proporcingos bei būtų aiškiai komunikuojama, už kokius nuopelnus darbuotojai gali tikėtis vienokios ar kitokios finansinės paskatos. Priešingu atveju tarp darbuotojų sklindančios kalbos ir gandai apie išskirtinį darbdavio dosnumą kai kuriems kolektyvo nariams gali stipriai pakenkti bendrai darbo atmosferai įmonėje ar netgi supriešinti darbuotojus.

Toks scenarijus, žinoma, visai nedera su nei vienos įmonės interesais ir tikslu suburti stiprią į rezultatus orientuotą komandą. Jei premijos ir priedai mokami ne pagal aiškias iš anksto numatytas taisykles, o pagal vadovo ar akcininko nuotaiką, tai tokia tvarka, be abejo, neigiamai atsilieps darbuotojų motyvacijai.

Talentai nori būti vertinami

Kita svarbi priežastis pasistengti dėl patrauklios motyvacinės sistemos įmonėje – aukštos klasės darbuotojų pritraukimas. Aiški ir motyvuojanti darbuotojų skatinimo sistema tikrai gali padėti įmonei pritraukti talentingų specialistų. Tuo metu tokios sistemos nebuvimas gali užkirsti kelią kompetetingų ir paklausių darbuotojų įdarbinimui.

Ypatingai motyvacine sistema darbindamiesi domisi į vadovaujančias pozicijas taikantys specialistai, taip pat pardavimo profesionalai. Dažnai nepasiūlius patrauklios priedų ir premijų sistemos apskritai nėra įmanoma tokių darbuotojų privilioti dirbti, o galimybė specialistams tiesiogiai pajusti, kaip jų darbo rezultatai atsiliepia gaunamam atlygiui šiandien daugeliui tampa vis svarbesne.

Pastaruoju metu taip pat vis populiaresniais tampa vadovaujantiems specialistams vietoje piniginių premijų siūlomi opcionai – sandoriai, suteikiantys galimybę samdomam darbuotojui įsigyti tam tikrą dalį įmonės akcijų. Šis būdas dar labiau skatina darbuotojus stengtis dėl bendrų įmonės rezultatų, nes tokiu būdu jie tampa ir jos savininkais.

Dėmesys, paskatinimas ir atsidėkojimas už pastangas bei pasiektus rezultatus visuomet svarbus ir malonus kiekvienam darbuotojui, nežiūrint į tai, kokią poziciją jis užima.

Prieš metų pabaigą, kuomet visi gyvena švenčių nuotaikomis toks paskatinimas tampa tik dar aktualesniu. Dažnai net ir simboliška paskata darbuotojui parodo, kad jis yra vertinamas ir reikalingas, todėl darbdaviai turėtų rasti galimybių nudžiuginti gerai dirbančius savo specialistus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)