Kitas žingsnis jau būna didesnės investicijos į įrengimus, leidžiančius realizuoti plėtros planus. Kalbant apie dabartinę situaciją, itin spartus naujų sutarčių sudarymas per pastaruosius dvejus metus lizingo portfelį išaugino rekordiniu tempu. Nors įmonės investicijoms ryžosi, tačiau savo potencialo neišnaudojo.

Įmonės susitvarkė „kiemus“, bet laukiama kito žingsnio – plėtros

Įmonėms praėjusieji metai finansiškai buvo sėkmingi. Tiesa, nepaisant pelningos veiklos, jos pernai investavo nuosaikiau nei galėjo – atnaujino automobilių parkus, tačiau rimtesnes investicijas dauguma verslų atidėjo.

2015 m. naujų lengvųjų automobilių pardavimai lizingu augo 19 proc. – tai sparčiausias pardavimų augimas per pastaruosius septynerius metus. Įprasta, jog pjūvyje pagal naujų automobilių pirkėjus dominuoja įmonės, kadangi tai lengvas ir dažniausiai prioritetinis finansinis sprendimas tvirtą pagrindą po kojomis juntančioms bendrovėms, suteikiantis galimybę mažinti sąnaudas.

Verslo investicijos šiemet bus orientuotos į našumo didinimą ir plėtros planų įgyvendinimą. Visgi, vertinant įmonių išmoktas pamokas po krizės, taip pat geopolitinės situacijos aplinkybes, įmonių atsargumas lems, jog dėl savo liberalumo vis dažniau pagrindiniu finansavimo šaltiniu joms gali tapti lizingas.

Ši tendencija jau kelerius metus ryškėja Vakarų Europoje, kadangi lizingas, kaip finansavimo produktas, yra priimtiniausias susiklosčius scenarijui „B“ ir „C“, t. y. investiciniam projektui netapus išskirtinai pelningu, lizingo atveju visada galima rasti papildomų, įmonėms mažiau problemų keliančių išeičių.
Verslo investicijos šiemet bus orientuotos į našumo didinimą ir plėtros planų įgyvendinimą. Visgi, vertinant įmonių išmoktas pamokas po krizės, taip pat geopolitinės situacijos aplinkybes, įmonių atsargumas lems, jog dėl savo liberalumo vis dažniau pagrindiniu finansavimo šaltiniu joms gali tapti lizingas.
Laimonas Belickas

Kalbant apie verslo investicijas ir plėtrą, reikėtų išskirtinai paminėti smulkųjį ir vidutinį verslą, kuris yra kiekvienos šalies ekonomikos variklis. Dažniausiai rinkoje finansavimą nesudėtinga gauti išskirtinai sėkmingiems verslams, tuo tarpu, šeimos verslui, kurio finansiniai rezultatai nėra įspūdingi, finansinių institucijų durys ne visuomet būna atviros, nors laiku ir vietoje investavus šis verslas turi potencialo sėkmingai išaugti.

Šiemet lizingo rinkoje ryškės orientacija į verslo augimo kultūros skatinimą. Bus didindamas ne tik finansavimo prieinamumas, lankstumas, bet ir teikiamos konsultacijos dėl investicijų smulkiajam ir vidutiniam verslui.

Taip pat ir valstybinės institucijos pagaliau atkreipė dėmesį, jog būtinas aktyvesnis smulkaus ir vidutinio verslo vystymas, todėl šio verslo atstovai gali tikėtis daugiau įvairių ES lėšomis finansuojamų priemonių, pvz., portfelinių garantijų, kurios suteikia galimybę lankstesnėmis sąlygomis įsigyti nestandartinį turtą, tokį kaip gamybinė įranga ar techniką.

Vežėjai keičia strategiją

Lietuva yra reikšminga krovinių pervežimo žaidėja Europos mastu. Šis sektorius turi itin didelę įtaką lizingo rinkos vystymuisi, todėl vertas atskiro aptarimo.

Žvelgiant į skaičius, pernai Lietuvoje vežėjai įsigijo apie 3,5 tūkst. naujų sunkvežimių. 7 iš 10 sunkvežimių Lietuvoje įsigyjami lizingo būdu, o pernai lizingu įsigyjamų sunkvežimių skaičius išaugo net 71 proc. Palyginimui, tai beveik dukart daugiau nei Latvijoje ir daugiau nei dvigubai, lyginant su Estija.
Pastebima, kad besiplečiantys vežėjai perdėlioja strategiją turto įsigijimo ir valdymo klausimu. Vis dažniau pasirenkamas veiklos nuomos modelis, t. y. kuomet už pasirinktą sunkvežimį mokamos mažesnės įmokos, o sutarčiai pasibaigus transporto priemonė grąžinama lizingo bendrovei ir jos likutinė vertė skiriama padengti dalį naujo lizingu perkamo sunkvežimio kainos.
Laimonas Belickas

Kas lėmė augimą?

Visų pirma, vežėjai jautė natūralų poreikį atnaujinti senstantį parką. Antra, poreikį atsinaujinti papildomai paskatino sėkmingas persiorientavimas iš Rusijos į naujas, taip vadinamas, europines pervežimų kryptis.

Pastaroji aplinkybė iš esmės ir nulėmė spartų naujų, modernių ir ekonomiškų sunkvežimių poreikį. Jeigu lygintume vežėjus su kito sektoriaus įmonėmis, jų poreikis investicijoms yra gan dažnas ir sprendimai priimami greičiau bei ryžtingiau. Tad kalbant ir apie šiuos metus, palankios eksporto augimo prognozės leidžia tikėtis, kad net po tokio pardavimų šuolio pernai, sunkvežimių paklausa augs ir šiemet.

Tiesa, pastebima, kad besiplečiantys vežėjai perdėlioja strategiją turto įsigijimo ir valdymo klausimu. Vis dažniau pasirenkamas veiklos nuomos modelis, t. y. kuomet už pasirinktą sunkvežimį mokamos mažesnės įmokos, o sutarčiai pasibaigus transporto priemonė grąžinama lizingo bendrovei ir jos likutinė vertė skiriama padengti dalį naujo lizingu perkamo sunkvežimio kainos.

Europoje tai įprasta praktika, tuo tarpu Lietuvoje vežėjai verslą buvo įpratę vystyti dviem kryptimis: uždirbti tiek iš pervežimo paslaugų, tiek iš panaudotų sunkvežimių pardavimų. Didesnė koncentracija į pagrindinių paslaugų vystymą – brandos ženklas, ji leidžia maksimizuoti pastangas Europos rinkoje būti dar konkurencingesniais paslaugų kainomis.

Apibendrinant, galima paskaičiuoti, kad tvari lizingo rinka gali sudaryti 4 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto, o tai reiškia, kad pernai ji turėjo papildomai apie 300–400 mln. eurų potencialo.
Laimonas Belickas

Apibendrinant, galima paskaičiuoti, kad tvari lizingo rinka gali sudaryti 4 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto, o tai reiškia, kad pernai ji turėjo papildomai apie 300–400 mln. eurų potencialo.

Vartotojų teigiami lūkesčiai ir augantis vartojimas, didėjančios eksporto apimtys, taip pat vis dar rekordinėse žemumose esančios finansavimo kainos bei paties finansavimo prieinamumas ir lankstumas leis verslui šiemet lengviau priimti sprendimus dėl investicijų ir drąsiau keisti išaugtus marškinėlius į didesnius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją