1 tendencija. Naujos draudimo rūšys ir rizikos

Spartūs teisinės, technologinės ir finansinės aplinkos pokyčiai duoda impulsą ir naujų draudimo rūšių kūrimui. Pavyzdžiui, vis dažniau teiraujamasi dėl vadovo civilinės atsakomybės, kibernetinių rizikų, įvairių profesinių civilinių atsakomybių draudimo. Kartu su naujais apsaugos poreikiais, draudimo rinkos neaplenkia ir alternatyvių mokėjimo būdų paieškos. Šiandien rinkoje klientai vis dažniau teiraujasi dėl galimybių už draudimą susimokėti kitaip, pavyzdžiui, kriptovaliutomis.

Reikia nepamiršti ir gyventojų technologinių įpročių, verslui kartais tampančių ir iššūkiu, kurį reikia įveikti. Klientai vis dažniau renkasi elektra varomus automobilius, namuose atsiranda robotai siurbliai, žoliapjovės, kiti išmanūs įrenginiai.

Inovatyvūs prietaisai gali ne tik sugesti, bet ir kelti grėsmę aplinkiniams bei jų turtui, todėl tai reikalauja ir naujų draudimo sprendimų, rizikų įvertinimo. Čia draudimo kompanijos žengia koja kojon su klientais ir vis dažniau konsultacijoms pasitelkia specialiai kurtas sistemas.

Pavyzdžiui, „Compensa Vienna Insurance Group“ netrukus startuos nauja klientų poreikių analizės sistema – draudimo specialisto ir kliento pagalbininkė. Vykstant konsultacijai, kalbantis ir klientui arba draudimo ekspertui pildant tam tikrą anketą, inovatyvi sistema geba susidaryti konkretaus žmogaus gyvenimo būdo ir įpročių paveikslą. Atsižvelgdama į tai, sistema įvertina galimas rizikas, supažindina su jomis klientą ir pasiūlo labiausiai jam tinkamus draudimo sprendimus.

2 tendencija. Plati apsauga – baimių prevencija ir saugumo jausmas

Apžvelgdami tendencijas, išryškėjusias per paskutiniuosius metus, pastebime klientų poreikį apsidrausti kuo plačiau, bet tuo pačiu ir kuo paprasčiau. Daugybė skirtingų sutarčių, mokėjimų ir parašų šiandieniam žmogui nebetinka – verčiau viskas viename liudijime nei išmėtyta per kelis.
Būtent todėl draudimo bendrovėms tenka plėsti ir jungti įvairias draudimo rūšis. Pavyzdžiui, draudžiantis kelionių draudimu, žmonės tikisi ir teiraujasi ne tik medicininių išlaidų draudimo, bet ir bagažo, neįvykusios kelionės ar civilinės atsakomybės draudimo.

Plečiasi ne tik kelionių, bet ir būsto draudimo paslauga. Tik visai neseniai tapo įprasta prie šios apsaugos pridėti ir civilinės atsakomybės draudimą prieš kaimynus dėl užliejimo ar kitokios žalos. Draudimo rinkoje taip pat vis svarbesnę dalį užima ir platesnė asmeninės atsakomybės apsauga. Šiandien galimos rizikos yra gerokai atidžiau įvertinamos pačių klientų. Įsitvirtina supratimas, kartais ir baimė, kad nelaimingo atsitikimo atveju nuostoliai kitam žmogui gali gerokai viršyti paties patirtą žalą. Panašu, kad žmonės nori tiesiog jaustis saugiai ir nesibaiminti dėl galimų finansinių nuostolių.

3 tendencija. Draudimo bendroves keičiantys klientai

Informacijos kupiname pasaulyje įprasta duomenų ieškotis iš anksto – internete, socialiniuose tinkluose ar teirautis draugų. Dėl šios priežasties ieškantys sau tinkamų draudimo sprendimų tapo sąmoningesni, turi daugiau patirties ir yra iš anksto susirinkę informacijos apie konkrečią, dominančią draudimo rūšį. Į bendrovių skyrius klientai ateina pasiruošę – pasidomėję visų kompanijų pasiūlymais, juos palyginę ir jau kartu su draudimo ekspertu, netrukus ir su išmaniomis sistemomis, ieško labiausiai tinkamo sprendimo.

Tiesa, tų sprendimų ir pasiūlymų klientai laukia čia, dabar ir iki detalių pritaikytų būtent jų poreikiams. Todėl vienas svarbiausių pokyčių, prie kurių draudimo bendrovės turi prisitaikyti – tai greitis. Šiandien klientai sau aktualaus draudimo ieško vėlyvais vakarais, savaitgaliais ar per šventines dienas – tuomet, kai jo prireikia. Klientams tampant reiklesniais bei greitesniais, draudimo kompanijos turi skubėti kartu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)