aA
Pirmą rugsėjo dešimtadienį Vilnių užplūsta iš anksto numatyta jau keliolika metų besikartojanti stichinė nelaimė – neišvažiuojamos ir nepravažiuojamos gatvės.
Andrius Jaržemskis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Daug strategų svarsto, kad gatvės išlaisvės per Kalėdas jau atidarius Vakarinį aplinkkelį, bet tai bus tik dalinis sprendimas, o kartais sprendimai gali būti ir gerokai paprastesni.

Asmenine patirtimi, pokalbiais su kitais daugiavaikiais tėvais ir moksline intuicija galiu paliudyti, kad spūsčių susidarymo priežastis – besaikis vaikų vežiojimas iš vieno miesto galo į kitą – mokyklas, būrelius ar darželius, taip pat studentų antplūdis.

Kaip kitaip paaiškinti paradoksą, kad tuomet kai prasideda moksleivių ar studentų atostogos – gatvės apytuštės.

Štai keletas sprendimų variantų. Ir darželinukai, ir progimnazijų mokiniai į ugdymo įstaigas turėtų kulniuoti patys ar būti nuvežti kuo arčiau namų.

Antra, gimnazistai gali nuvažiuoti patys arba minti dviračius. Kur kas atšiauresnėje Suomijoje tai daroma ištisus metus.

Masę įvairiausio rango mokių valdininkų persodinus į autobusus ir troleibusus, kaip kad yra Stokholme, Briuselyje ar Berlyne – spūstys nyktų, gyvenimas palengvėtų.

Be abejo, tam reikalingi ir saugūs dviračių takai, kurių stinga. Beje, visose Vilniaus kampuose yra tikrai po stiprią gimnaziją, į kurią galima bandyti įstoti ir iš kurios šansai patekti į nemokamą vietą aukštojoje mokykloje yra dideli. Tuomet ankstyvo ryto kėlimosi ir spūsčių košmarai atkristų.

Trečia, kritiniu atveju tėvai turėtų kooperuotis vežti vaikus į gimnazijas. Tam viešojo eismo juostos 4+ jau yra pritaikytos.

Ketvirta, projektuojant eismo judėjimą kategoriškai piko metu neleisti jokių posūkių į kairę.

Tai dalinai jau padaryta važiuojant į oro uostą, bet geometrine progresija stabdančių eismą šviesoforų daugėja Ukmergės gatvėje, Laisvės ar Konstitucijos prospekte, kur kuriasi nauji prekybos centrai ar biurai. Net sovietiniais laikais greituminėse gatvėse buvo įrengiami požeminiai tuneliai ar pėsčiųjų tiltai.

Penkta, valstybės įstaigų, o taip pat (pro)gimnazijų pradžios darbo laikas turėtų būti išskaidytas. Jei mieste dalis įstaigų pradėtų dirbti nuo 7, dalis nuo – 9 ryto spūstys automatiškai mažėtų. Tai privalėtų galioti ir gimnazijoms.

Prieš keletą metų jau galiojusi tvarka buvo nepagrįstai išnaikinta.

Šešta, miesto vadovai turėtų pasitelkti praktikus kelių sektoriaus rangovus. Jie drąsiai papaišytų schemas, kur ir kiek papildomų juostų įrengti ar leisti su papildoma uosta sukti į dešinę, kad eismas neužsikimštų.

Kartais maži sprendimai irgi daro stebuklus.

Išlaisvinus juostas ir atvėrus tik pirmąsias duris įlipantiems į troleibusus ar autobusus – sugrįžtų pasitikėjimas keleiviniu transportu. Masę įvairiausio rango mokių valdininkų persodinus į autobusus ir troleibusus, kaip kad yra Stokholme, Briuselyje ar Berlyne – spūstys nyktų, gyvenimas palengvėtų.

Tą patį liudija statistika - kelionės kilometras privačiu automobiliu bene 2,5 karto brangesnis nei viešuoju transportu.

Vilniaus mieste iš papildomai atsiradusių keleivių surinkus pajamas, būtų nupirkti nauji autobusai, paspartėtų kelionė ir rugsėjo pirmas dešimtadienis nušvistų kitaip.

Galbūt tuomet visas šis pražūtingas rugsėjo pirmojo dešimtadienio išgyvenimo skausmas tiesiog išgaruotų iš atminties.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Martynas Miknaitis. Ką reikia žinoti, jei dirbate savarankiškai ir galvojate apie paskolą?

Šiuo metu kas dešimtas Lietuvos gyventojas dirba savarankiškai, t. y. ne pagal darbo sutartį....

Tadas Vilčinskas. Nemokamas ikiteisminis darbo ginčų nagrinėjimas: ar tikrai naudingiau abiem šalims?

2018 m. spalio 24 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas , nagrinėdamas bylą Nr. 3K-3-378-701/2018,...

Mantas Vilniškis. Šių metų eksportas banguoja – kas laukia toliau?

Eksportas ir toliau yra reikšmingas šalies ekonomikos variklis, tačiau prognozuojama, kad 2019 m....

Brukas: Apie miškų (ne)naudojimą ir totalinį melą (10)

Ankščiau Labanoro kraštas garsėjo gražia gamta, Labanoro dūda ir stipria samane. Dabar garsėja...

Martynas Nagevičius. „Greenwashing'as“ - žaliasis smegenų plovimas yra blogiau, nei nesirūpinti ekologija iš viso (7)

Pasaulyje, tame tarpe ir Lietuvoje, labai auga sąmoningų, atsakingai į aplinką žiūrinčių...

Top naujienos

Apkartusi „svajonių Australija“: tolimą šalį pasiekia jau gerokai papurtę piniginę, bet tai būna dar tikrai ne pabaiga (1)

„Svajonių Australija “ – taip vadinasi tinklapis, kurį atsiverčia dažnas, svajojantis apie...

Indrė Makaraitytė. Vaizdas pro Paryžiaus taikos forumo langą: Kremliaus troliai ir nesulijęs Putinas (49)

„Kodėl Macronas neįsakė išsklaidyti lietaus debesų ? Susikvietė viso pasaulio lyderius ir...

Gudelis paliko „Ryto“ direktoriaus postą (1)

Krepšinio klubas „Rytas“ praneša, kad iš generalinio direktoriaus pareigų traukiasi klubo...

Šalia verslo centro nenorintys gyventi vilniečiai liko it musę kandę: į jokius pasiūlymus atsižvelgta nebus (44)

Sėlių g. 29 namo gyventojai su nerimu laukia priešais juos esančio sklypo likimo. Šiuo metu ten...

Nufilmavo įžūlų „Opel“ vairuotojo manevrą: pėstieji vos spėjo pasitraukti iš po ratų (15)

Raudonas šviesoforo signalas – nė motais. Panašu, tokiu devizu vadovavosi melsvo „ Opel “...

Sukrečianti byla: moteris dvejus metus slėpė vaiką automobilio bagažinėje (9)

Prancūzijoje, Tiulio mieste teisiama 50 m. Rosa Maria Da Cruz. Ji kaltinama slėpusi kūdikio...

Netikėtą patikrinimą surengusią policiją sugebėjo nustebinti du vairuotojai (2)

Ketvirtadienio rytą Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje Lietuvos kelių policijos tarnyba vykdė...

Į išskirtinį Lietuvos miestą plūsta nostalgijos išsiilgę turistai: vienas žmogus palieka po maždaug 40 eurų (2)

Vasaromis Klaipėdos senamiestyje dažnai išgirsi užsienio kalba įspūdžiais besidalijančius...

Theresai May – skaudūs smūgiai: pasitraukė jau penki ministrai atnaujinta 14.15 (75)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May ketvirtadienį patyrė itin skaudų smūgį,...

Užmigę vagys Jonavoje buvo sulaikyti greičiau, nei pastebėta pati vagystė

Antradienį, lapkričio 13 d., apie 9 val. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (Kauno...