aA
Pernai Pietų Korėjos sostinės Seulo skelbtame tilto architektūrinės vizijos konkurse triumfavusi ir pasaulyje išgarsėjusi lietuvių architektų komanda KILD savo pėdsaką paliks ir Kaune. Jų darbas laimėjo Nemuno salą su Aleksotu ir centrine miesto dalimi sujungsiančių pėsčiųjų tiltų vizijos konkursą, rašoma Kauno savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
Nemuno salos tiltas
© Kauno miesto savivaldybė

57 ir 320 metrų ilgio tiltus projektuos KILD atstovaujantys architektai Ivanas Ksnelašvilis, Petras Išora ir Dominykas Daunys. Praėjusiais metais ši komanda nuskynė laurus Pietų Korėjos sostinės Seulo ekologiško tilto statybų projekte. 60 metrų ilgio pėsčiųjų tiltas pietinėje Seulo dalyje kabos virš 11 juostų greitkelio. Architektai šiam konkursui pateikė Korėjos gamtos įkvėptą tilto viziją.

Pasak tarptautiniame konkurse sužibėjusių lietuvių, abiejų Nemuno salą jungiančių tiltų architektūriniai ir konstrukciniai sprendiniai parinkti tokie, kad kuo mažiau paveiktų miesto panoramą ir kraštovaizdį. Architektų teigimu, arkinio tilto charakteris leidžia išgauti minimalius gabaritus upės erdvėse bei sukurti kelių lygių panoramines viešąsias erdves. Vienas esminių naujųjų Kauno tiltų projekto akcentų – 360 laipsnių panoraminė apžvalga.

„Miestiečiai galės grožėtis atsiveriančia panorama einant link vidurio aukštėjančia tilto kreive bei iš abiejų jo pusių prieigose suformuotais amfiteatrais. Laiptuotos terasos suteikia galimybę prisėsti ties parkų minkštąja krantine ir žemosiose terasose“, – teigė architektai.

Nemuno salos tiltas
Nemuno salos tiltas
© Kauno miesto savivaldybė

Įrengs amfiteatrus

KILD komandos narių teigimu, tiltų ir prieigų kompozicija kuria optimalų susisiekimą tarp krantinių. Dešiniajame krante pabrėžiama jungtis tiek su Senamiesčiu, tiek su Naujamiesčiu. Kairiajame krante pabrėžiamos jungtys su M. K. Čiurlionio koncertų centro aplinkos ašimis, aukštutine ir žemutine krantinės terasomis bei formuojama prieigų aikštė ties H. O. Minkovskių gatve.

Tiltai bus pritaikyti ir dviračių mylėtojams. Naujasis tiltas sujungs du svarbius miesto dviračių takus – Nemuno krantinės ir projektuojamą H. O. Minkovskių gatvės dviračių taką. Erdvė dviratininkams numatyta tiltų vidurinėje dalyje. Žmonių judėjimas tiltais vyks palei turėklus. Saloje pėsčiųjų zona prasiplės į laiptuotą amfiteatrą link „Žalgirio“ arenos bei mokslo populiarinimo centro „Mokslo sala“, o Aleksoto krantinėje – į vakarus link M. K. Čiurlionio koncertų centro.

Nemuno salos tiltas
Nemuno salos tiltas
© Kauno miesto savivaldybė

Išskirtinė vieta

„Vystydami mokslo populiarinimo centro Nemuno saloje ir M. K. Čiurlionio koncertų centro kitame upės krante projektus iš anksto galvojame apie patogų žmonių judėjimą. Tai padės užtikrinti du nauji pėsčiųjų tiltai – vienas iš Karaliaus Mindaugo prospekto į salą ir kitas iš salos į kitą Nemuno pusę. Tai yra išskirtinė ir labai svarbi miesto vieta“, – pabrėžė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Artimiausios kelios savaitės bus skirtos dokumentacijos tikrinimui ir kitoms būtinoms procedūroms. Vėliau su konkurso nugalėtojais bus pasirašyta techninio projekto rengimo sutartis. Architektų komandai užbaigus šį darbą, Kauno miesto savivaldybė skelbs statybos darbų konkursą. Jei niekas nesutrukdys, realius naujų tiltų statybos darbus bus galima pradėti kitų metų pabaigoje.

Nustatė kainos lubas

Pėsčiųjų tiltų architektūrinės vizijos konkurse antrą vietą užėmė projektas TEKA (autoriai – architektai Algimantas Neniškis, Andrė Baldišiūtė, konstruktoriai – Justas Petkevičius, Justina Umbrasienė, „Inhus Engineering“). Trečią vietą užėmė projektas „AnapusYraŠiapus“ (autoriai – architektai Tomas Petreikis, Gustė Kančaitė, Kęstutis Kajokas, „Kančo studija“). Ketvirtoje vietoje liko projektas NB-KBC (autoriai – Toby Maclean, „Entuitive Group“ iš Londono).

Konkurso laureatams bus išmokėtos premijos. Pirmos vietos laimėtojui – 8 tūkst. eurų, o 2–5 vietas užėmusių darbų autoriams bus skirta atitinkamai nuo 6 iki 1 tūkst. eurų. Kauno savivaldybė konkurso sąlygose buvo numačiusi, kad projektavimo paslaugų kaina, įskaitant statinio projekto priežiūrą, negali viršyti 400 tūkst. eurų, o bendras abiejų tiltų ir jiems skirtų takų per Nemuno salą projektavimo ir statybos biudžetas turi tilpti į 8 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno paveldosaugininkai nerimauja dėl planų statyti namus ant kapinyno (7)

Kauno paveldosaugosaugos specialistai nerimauja dėl grąžinamų žemės sklypų ir planuojamų...

Panevėžio policijos komisariatą statys buvusi „MG Valda“ (1)

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato viešosios ir privačios partnerystės...

„Lietuvos energija“ ieško naujo biuro, pasirašytų 10 metų nuomos sutartį (9)

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“ skelbia viešąjį pirkimą biuro nuomai. Kaip...

Statybos darbų trečią ketvirtį atlikta už beveik 1 mlrd. eurų (1)

Šiemet trečią ketvirtį šalyje atlikta statybos darbų už 904 mln. eurų to meto kainomis.

Sumažėjo išduotų statybos leidimų (11)

Šių metų trečią ketvirtį, palyginti su 2017 m. trečiu ketvirčiu, iš viso išduotų pastatų...

Top naujienos

Padėtis virsta nekontroliuojama: kasmet dėl antibiotikų miršta dešimtys tūkstančių pasveikti turėjusių žmonių (9)

Kiekvienais metais Europoje miršta 33 tūkstančiai žmonių dėl bakterinių infekcijų, kurių...

Lietuva – demografinėje duobėje: išgelbės tik darbo imigrantai? (86)

Mažėjantis Lietuvos gyventojų skaičius ir nesustojanti emigracija kelia vis daugiau klausimų,...

Nobelio premijos laureatas: jau dabar pajutome skonį to, kas mūsų laukia. Gali tapti gerokai blogiau „kyla pavojus JAV demokratijai“ (123)

Garsusis ekonomistas Josephas Stiglitzas atkreipia dėmesį į tris realiausią grėsmę keliančius...

Praėjus metams po dingimo Argentinoje aptiktas povandeninis laivas

Argentiniečių povandeninis laivas, prieš metus sprogęs ir dingęs su 44 žmonių įgula,...

Lemiamos „Žalgirio“ atakos rebusas: kodėl viskas baigėsi plyta, o ne laisvutėlio Milaknio šūviu? pažymiai žaidėjams (107)

„Mes esame tikrai toli nuo savo potencialo, bet žaidžiame dėl pergalių su „Barcelona“,...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Vaikamušių judėjimo aktyvistams: gavote tai, ko nusipelnėte (73)

Dar savaitė, kita ir Lietuvos miestai bei miesteliai pradės varžytuves, kieno įžiebta Kalėdų...

Neįtikėtinas rašytojos Colette gyvenimas: vyras vogė jos talentą, o ši keršijo romanais su jo 16-mečiu posūniu ir kitomis moterimis

Netrukus kelionę po Lietuvos kino teatrus pradės juosta „Koletė“ – dar vienas svarbus...

Jauni Lietuvos gyventojai trykšta optimizmu – atlyginimus tikisi augsiant keleriopai (98)

Lietuvos jaunimas savo ateitį vertina optimistiškai: SEB banko atliktas 18–25 metų gyventojų...

Šeimos tradicija, virtusi spontanišku nuotykiu – kaip keliauti su vaikais ir neišprotėti? (5)

Vieniems šeimos tradicijos yra bendros šventės ar aktyvios veiklos, kitiems jos neatsiejamos nuo...

Suvalgę kažko saldaus patiriate nemalonius simptomus? Mitybos ekspertai aiškina, kokiais atvejais gali tekti atsisakyti cukraus

Daugumos mūsų santykis su cukrumi svyruoja nuo meilės iki neapykantos. Mums patinka saldumynai, jie...