„Užsienio valstybės daug solidariau žiūri savo nacionalinio verslo interesų, gina savo rinką ir lenkai elgiasi lygiai taip pat. Lenkų investicijos į Mažeikius, Būtingę – visos yra daromos dirbant lenkų statybininkams. Mūsų statybininkai daro labai mažus darbus ir mažomis apimtimis. Taip kad toje vietoje didelių lūkesčių neturime“, – BNS komentavo asociacijos prezidentas Dalius Gedvilas.

Anot jo, net ir nesant tiesioginių užsakymų iš užsienio investuotojų, Lietuva vis dėlto galėtų gauti naudos ir iš atvykstančių užsienio statybininkų.

„Statybininkų asociacija yra siūliusi, kad visi atvykę dirbti į Lietuvos rinką statybininkai galėtų dirbti tik su mūsų statybininko ID kortele ir mokesčius turėtų mokėti mūsų valstybei, bet mūsų niekas negirdi, o lenkai šitoje vietoje sprendžia kitaip. Jie kviečiasi savo statybininkus ir tie daro darbus netgi tokiuose strateginiuose objektuose“, – aiškino D. Gedvilas.

„Orlen Lietuvos“ vadovas Michalas Rudnickis interviu BNS antradienį sakė, kad gamyklos Mažeikiuose modernizavimą planuoja patikėti Lietuvos įmonėms.

„Šios investicijos (į gamyklą - BNS) įgyvendinimas užtruks mažiausiai iki 2024 metų. Kas statys tą investiciją? Lietuviai – mes specialiai norime, kad tai būtų darbas Lietuvos statybų įmonėms“, - interviu BNS sakė M. Rudnickis.

Pasak jo, šiuo metu baigtas pirmasis etapas, jau yra bazinis projektas ir parinkta vieta, baigiamos derybos su statybos rangovais.

Be to, pasak „Orlen Lietuvos“ vadovo, tai bus didelis iššūkis ir kelininkams – teks paruošti kelius ir tiltus daugiau nei 80 metrų ilgio reaktoriaus pervežimui iš Klaipėdos uosto į Mažeikius.

„Tai yra labai didelė investicija, kadangi vien reaktoriaus ilgis yra virš 80 metrų. Yra labai didelis iššūkis vien pats transportavimas iš Klaipėdos uosto į Mažeikius“, – sakė M. Rudnickis.

„Pati logistikos dalis reikalauja glaudaus bendradarbiavimo su Susisiekimo ministerija, kadangi reikia praplatinti kelius, pastiprinti tiltus, nes svoris labai didelis. Nežinau, ar Lietuvoj apskritai buvo toks įvykis (...) Bus sujungtos specialios priekabos prie vilkikų. (...) Greitis bus apie 7-8 kilometrus per valandą“, – pasakojo jis.

Anot jo, viena darbo vieta naftos perdirbimo sektoriuje sukuria papildomas tris darbo vietas jį aptarnaujančiose bendrovėse. Negalutiniais skaičiavimais, vien Mažeikių gamykloje bus sukurta dešimtys naujų darbo vietų.

„Tai yra kaip visa grandinė. Pirma jos dalis yra „bottom of the barrel“ investicija. Yra labai daug investicinių projektų. Dalis jų pareikalaus, kad būtų sukurta dukterinė įmonė, pavyzdžiui, kuri specializuosis tam tikroje srityje, o ta sritis bus naujos veiklos segmentas“, – sakė M. Rudnickis

„Orlen Lietuvos“ vadovas, be kita ko, pranešė, kad investicija į gamyklos Mažeikiuose modernizavimą sieks per 1 mlrd. zlotų (apie 220 mln. eurų). Pasak M. Rudnickio, naftos perdirbimo efektyvumą „Orlen Lietuva“ didins pasitelkusi naujausias technologijas, kokių pasaulyje beveik nėra.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)