„Pagal su Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentu suderintą aplinkos tvarkymo projektą šiuo metu „Velgos“ teritorijoje vyksta valymo darbai. Tvarkomos statybinės atliekos, likusios po dalies pastatų demontavimo ir šalinama dalis grunto, kuris, kaip parodė tyrimai, buvo užterštas suvirinimo aparatų gamyklos veiklos metais ir jį reikia utilizuoti“, - DELFI sakė bendrovės „Akropolis group“ plėtros departamento vadovas Arvydas Tyla.

Pasak jo, kol kas yra plėtojama gamyklos teritorijos vystymo koncepcija.

„Tik po to, kai ją patvirtinsime, bus priimti sprendimai dėl konkrečių statybos darbų terminų, - sakė A. Tyla. - „Velgos“ teritorijoje planuojama vystyti daugiafunkcinį kvartalą, kuriame būtų ir gyvenamieji bei biurų pastatai, ir prekybos bei pramogų centras, kita reikalinga infrastruktūra.

Pasikeitusi ekonominė situacija, konkurencinė aplinka taip pat paskatino mus peržiūrėti „Velgos“ projekto apimtis. Iš naujo vertiname, kokio dydžio prekybos ir pramogų centras čia galėtų įsikurti, kokie dar nekilnojamojo turto vystymo projektai galėtų būti įgyvendinami buvusios gamyklos teritorijoje.“

DELFI skelbė, jog į antrąjį „Akropolį” vilniečiai galėtų važiuoti ir nauju tiltu per Nerį, nes Vilniaus savivaldybėje yra sudaryta darbo grupė, kuri turėtų pateikti pasiūlymus dėl vystomo projekto infrastruktūros.

„Darbo grupės pasitarimas numatytas rudenį, kol kas galutinio sprendimo nėra. Kalba eina apie kompleksinį sprendimą“, - sakė darbo grupės vadovas yra sostinės vicemeras Jonas Pinskus.

Pasak jo, naujas tiltas per Nerį būtų transporto mazgo dalis, kuri padėtų nuo sostinės aplinkkelių nukreipti viešąjį transportą.

„Mes ruošiame techninį projektą, kadangi privalome nuo aplinkkelių nukreipti viešąjį transportą. Tikimės tam gauti Europos Sąjungos fondų finansavimą. Šis transporto mazgas aptarnautų ir Vingio parką, ir „Litexpo“, ir „Velgos“ teritoriją. Būtų išspręsta ir visuomeninio transporto, ir pėsčiųjų problema“, - mano jis.

Skaičiuojama, kad transporto mazgo projektas – su tiltu ir keliu nuo Lazdynų žiedo iki Gerosios vilties gatvės - kainuotų apie 280 mln. litų.

„Savivaldybei šis projektas būtų nepakeliamas, bet jį pavyktų įgyvendinti gavus Europos Sąjungos fondų finansavimą“, - dėstė J. Pinskus.

Dalį lėšų į infrastruktūrą turėtų investuoti ir verslininkai, prisiėmę įsipareigojimus pirkdami žemę prie Vingio parko.

Primename, kad pagal pirminį sumanymą naujasis prekybos centras buvusios gamyklos „Velga“ teritorijoje turėjo iškilti iki 2015 m., tačiau pasikeitus ekonominei situacijai projekto vystymas buvo įšaldytas.

Teritoriją sudaro 13 ha, bendrovė „Akropolis” sklypą iš valstybės įsigijo už 40,478 mln. Lt, vėliau norėjo užginčyti pusės sumos mokėjimą ir laimėjo ginčą pirmos instancijos teisme. Vėliau šis teismo sprendimas buvo apskųstas, o „Akropolio“ statytojai atsisakė savo pretenzijų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (328)