aA
Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) trečiadienį nusprendė dėl karo, nesantaikos ir tautinės neapykantos kurstymo trims mėnesiams sustabdyti rusiško kanalo „RTR Planeta“ retransliavimą Lietuvoje.
Už V. Žirinovskio žodžius stabdo „RTR Planeta“ transliavimą Lietuvoje
© RIA/Scanpix

Tokią sankciją LRTK taiko, nes pažeidimus teigia užfiksavusi jau trečią kartą per metus. Šis sprendimas įsigalios pirmadienį ir galios iki vasario 21 dienos.

Paskutinį pažeidimą komisija fiksavo spalio 6 dienos laidoje „Dvikova. Vladimiro Solovjovo programa“.

LRTK cituoja šioje laidoje transliuotą V. Žirinovskio pasisakymą: „Mūsų atsakymas – apraminti tuos, kurie planuoja mūsų šalies užpuolimą. Tokie planai yra, raštiški, su parašais ir antspaudais, ir garsiai įvardinti visų JAV prezidentų. Asmeniškai aš nesu mūsų šalies prezidentas, bet sakau, jūs, na ne jūs, nes jūs iš Rumunijos ir jums ten taip pat blogai, bet jei jūs (...), iš Rumunijos taip pat nieko neliks. Ir Čekijoje, jei bus (...) ir Lenkijos ir Baltijos šalyse, jei amerikiečių tankai prieis prie mūsų sienų, jie daugiau niekur nepasitrauks, atgal jie nenueis. Sudegs su visu ekipažu“.

Komisija šį pareiškimą įvertino kaip karo, tautinės neapykantos kurstymą, niekinimą, skatinimą smurtauti ir fiziškai susidoroti su JAV, Rumunija, Čekija, Lenkija ir Baltijos šalimis.

Anot jos, laidoje taip pat yra skleidžiama dezinformacija, kurstoma nesantaika ir neapykanta tarp tautų, stengiamasi įtikinti auditorijas, kad tik vienintelė Rusija yra teisi bei siekia formuoti nuomonę apie esamą „tikrąją padėtį“ tik taip, kaip tai naudinga Rusijai.

LRTK teigia, kad „RTR Planeta“ laidoje JAV kariniai veiksmai prilyginami teroristiniams veiksmams, o tai yra neapykantos kurstymas, valstybės, šmeižimas ir žiūrovų dezinformavimas.

„Panaudojant „Etikečių klijavimo“, „Melo ir apgavystės“ propagandos technikas, kryptingai siekiama paveikti ir įtikinti mases, kad JAV yra teroristinė valstybė“, - nurodo komisija, anot kurios, laidoje yra pateikiama šališka nuomonė.

„Propagandos televizijos programose daugėja“, - žurnalistams sakė komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

„Po tų trijų mėnesių bent jau metus laiko būna ramus eteris ir galbūt taip pavyksta padaryti tam tikrą poveikį“, - pridūrė jis.

Pasak LRTK pirmininko E. Vaitekūno, šiuos pažeidimus patvirtino ir Krašto apsaugos ministerijos Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamentas.

„RTR Planeta“ atstovai taip pat buvo kviesti į komisijos posėdį, tačiau jie neatvyko.

„RTR Planeta“ jau pernai buvo taikytos sankcijos dėl karo ir neapykantos kurstymo – Lietuvos transliuotojai įpareigoti perkelti šį kanalą į mokamų programų paketą. Analogiškas sprendimas šiemet gegužę priimtas dėl „NTV Mir Lithuania“, tačiau po Europos Komisijos (EK) signalų, jog procedūrose gali būti pažeista ES teisė, komisija ribojimą abiem kanalams atšaukė.

Švedijoje registruotą kanalą „RTR Planeta“ LRTK pernai dėl karo ir neapykantos kurstymo taip pat buvo visiškai uždraudusi trims mėnesiams retransliuoti Lietuvoje – tai buvo pirmoji procedūra ES, kai buvo visiškai uždraustos ES registruoto kanalo retransliacijos.

Kritikai teigia, kad su Rusijos propaganda negalima kovoti draudimais ar cenzūra, nes propagandą apibrėžti sudėtinga, ir tai gali kirstis su vakarietiška žodžio laisvės samprata. Draudimus palaikantys analitikai sako, kad Maskva yra daug investavusi į propagandą, ji yra paveiki ir gali mobilizuoti valstybe nepasitikinčias, nostalgiją sovietmečiui jaučiančias tautines mažumas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prancūzija „Google“ skyrė 1,1 mln. eurų baudą (3)

„ Google Ireland“ ir „Google France“ sutiko sumokėti 1,1 mln. eurų baudą Prancūzijai po...

Lenkijoje privatūs TV kanalai išjungė parai transliacijas

Trečiadienį daugybė lenkų nepamatė ar neišgirdo savo pamėgtų programų, transliuojamų kai...

„Euronews“ dėl pandemijos atleis darbuotojų

Naujienų kanalas „Euronews“ trečiadienį paskelbė apie planus dėl COVID-19 krizės ir jos...

„Google“ atlyginimų ir darbuotojų samdymo diskriminacijos byloje sumokės 2,6 mln. dolerių

JAV technologijų milžinė „ Google “ sutiko sumokėti 2,6 mln. dolerių (apie 2,15 mln. eurų)...

„Google“ skirs 150 mln. JAV dolerių vakcinavimo nuo COVID-19 kampanijai (3)

JAV interneto milžinė „ Google “ pirmadienį pranešė planuojanti suteikti savo patalpas...

Top naujienos

Prieš ypatingą dieną pildosi Kremliaus košmarai: JAV Baltijos šalyse parodė, kokio atkirčio sulauktų Rusija (439)

Gegužės 9-ąją Rusijoje gatvėmis rieda šarvuotoji technika, dangų raižo dešimtys įvairiausių...

Po akistatos su mirtimi kryžius gaminti pradėjęs Algimantas pandemiją vadina pasaulio pabaiga: aš šito laukiau (18)

Algimantui Sakalauskui – 62-ji. Kone pusę savo gyvenimo jis užsiima menine drožyba, puoselėja...

Lietuvoje – 883 nauji COVID-19 atvejai ir 8 mirtys papildyta (126)

Sekmadienį Statistikos departamentas pranešė, kad per praėjusią parą Lietuvoje nustatyti 883...

Kardiologė išvardijo, kuriems žmonėms labiausiai gresia kraujo krešuliai ir patarė, kaip nuo to apsisaugoti

Yra daug žmonių, svajojančių sulieknėti, keisti gyvenimo būdą, bet mažai kas sugeba išsaugoti...

Koronavirusas moterų nepagailėjo: tokio staigaus kritimo žemyn dar nėra buvę (11)

Užimate tokias pačias pareigas kaip kolega vyras, dirbate analogišką darbą, bet uždirbate...

Modesta Meškė | D+

Plaukų specialistė pasakė, kas geriau – sausas ar įprastas šampūnas?

Sausas šampūnas – puikus pagalbininkas paslėpti mūsų nešvarius plaukus ir riebaluotas...

Turizmas pamažu atsigauna – į kai kurias šalis iš Lietuvos kyla pilni lėktuvai stebi neįprastą tendenciją (148)

Artėjant vasaros sezonui ir atostogų paklausai vis didėjant, užsienio keliones rengiantys...

Reikšmingą žingsnį dėl COVID-19 žengusi Ispanija švenčia: tai tarsi Naujieji Metai

Ispanija atšaukė nuo spalio dėl koronaviruso pandemijos galiojusią nepaprastąją padėtį,...

Vokietija skambina pavojaus varpais dėl žmonių, kurių visai nepasiekia COVID-19 perspėjimai: užsimenama ir apie rytų europiečius skubiai pradėtas bandomasis projektas (470)

Kai vasario viduryje didžiausias Vokietijos laikraštis „Bild“ paskelbė informaciją, jog tarp...

Ši pora – pirmoji pasaulyje, kuri ryžosi apsigyventi tokiame būste: namas išdygo per 5 dienas (48)

Viena olandų pora tapo pirmaisiais gyventojais Europoje, apsigyvenusiais vien tik trimačiu...