Į redakciją paskambinę senyvo amžiaus panevėžiečiai guodėsi laidinio radijo taškais. Pasak vieno Projektuotojų gatvės gyventojo, neužtenka, kad už radijo tašką reikės beveik 2 litais mokėti daugiau nei pernai, bet dar laidinis radijas tyli.

„Gavome sąskaitą, kurioje įrašytas mokestis už laidinį radijo tašką. Mokestis nustebino. Vietoj 3 litų mokėti reikės 4 litus 95 centus. Jokio pranešimo, kad keisis mokesti už radijo tašką, nebuvo. Tik gavę sąskaitą sužinojome apie pasikeitusį mokestį“, – guodėsi panevėžietis.

Be to, nuostabą kelia ne tik didesnis mokestis.

„Mokestis padidėjo, – stebėjosi vyras, – bet už ką mokėti, jeigu radijo taškas tyli? Prisiskambinti į radijo taškus prižiūrinčią teleradijo kompaniją „Hansa“ neįmanoma. Skambinau nurodytu trumpuoju telefono numeriu, bet niekas neatsiliepia arba numeris užimtas. Manau, kad reikia atsisakyti laidinio radijo, nes netenkina kompanijos teikiama paslauga. Tačiau norint atsisakyti irgi reiks nemažai kantrybės, nes teks rašyti laišką į Vilnių ir laukti, kada bus išjungtas radijo taškas.“

Sudėtinga prisišaukti

Norint prisiskambinti trumpuoju numeriu 1577 ir išsakyti bėdas dėl neveikiančio radijo taško, dėl didesnio mokesčio ir kitų dalykų, teks pavargti. Tuo įsitikino ir „Panevėžio balso“ korespondentė. Numeris buvo arba užimtas, arba niekas neatsiliepė. Kai po poros dienų bandymų galų gale atsiliepė malonus moters balsas, buvo paaiškinta, kaip galima atsisakyti tylinčio laidinio radijo:

„Procedūra paprasta: ne Vilniuje gyvenantiems žmonėms tereikia parašyti prašymą (jo forma laisva, tačiau būtina nurodyti tikslų savo adresą), taip pat pervesti 15 litų mokestį už meistro paslaugas ir gautą kvitą su prašymu atsiųsti į teleradijo kompaniją „Hansa“. Sutartu laiku atvykęs technikas panaikins radijo taško prieigą. Beje, atsiuntus prašymą iki 15-tos einamojo mėnesio dienos, už kitą mėnesį radijo taško mokestis nebebus skaičiuojamas.“

Viešosios įstaigos teleradijo kompanijos „Hansa“ Panevėžyje technikas Arūnas Stirneckas paaiškino, kad įstaigos skyriaus mieste nėra.

„Rūpinuosi tik gedimais ir radijo taškų atjungimu, – sakė technikas, – o už visus kitus nusiskundimus atsakyti negaliu. Visais kitais klausimais panevėžiečiams reikia skambinti į Vilnių. Beje, šių metų pradžioje laidiniai radijo taškai neveikė. Buvo prastos ne tik oro sąlygos, bet ir sugedęs retransliatorius. Gedimai šalinami. Tereikia paskambinti trumpuoju numeriu 1577 ir pranešti apie juos. Pranešus apie gedimą, mokėti už tą laikotarpį nereikės.“

Apie mokesčius informavo

Viešosios įstaigos teleradijo kompanijos „Hansa“ vadovas Mindaugas Antanaitis stebėjosi, kodėl panevėžiečiai nežino apie padidintą abonentinį mokestį už laidinį radiją.

„Kadangi atskirų sutarčių su laidinio radijo savininkais neturime, jos sudarytos su bendrijomis arba su daugiabučius namus administruojančiomis įmonėmis, apie pasikeitusius mokesčius juos ir informavome. Apie tai, kad mokesčiai keisis, pranešėme dar pernai lapkričio mėnesį. Be to, informacija buvo platinama ir per radiją. Mokestį didinti reikėjo, nes esame ne pelno siekianti organizacija, jos valstybė nedotuoja. Turime išsilaikyti patys, todėl ir didinami mokesčiai už teikiamas paslaugas.“

M. Antanaitis patvirtino, kad Panevėžyje metų pradžioje galėjo neveikti radijo taškai.
„Buvo sugedusi transliavimo stotis, todėl radijo taškų savininkai galėjo ir negirdėti transliacijų. Tačiau gedimai šalinami. Panevėžyje dirba technikas, prižiūrintis, kad laidiniai radijo taškai veiktų normaliai“, – aiškino kompanijos vadovas.

Paklausus, kodėl taip sudėtinga prisiskambinti trumpuoju numeriu ir pranešti apie gedimus, kompanijos vadovas gynėsi: „Tikrai neteko girdėti, kad kas nors skustųsi dėl to. Yra trumpasis numeris. Taip pat galima skambinti ir į Klientų aptarnavimo skyrių. Paskambinus telefono numeriu (8-5) 2122202, taip pat bus suteikta informacija apie pasikeitimus. Galima pranešti ir apie gedimus.“

Pasiteiravus, kiek klientų Panevėžyje priklauso teleradijo kampanijai „Hansa“, M. Antanaitis skaičiavo: „Tiksliai dabar pasakyti negaliu. Tačiau, mano duomenimis, jų gali būti nuo 7 iki 8 tūkstančių.“ (2009 metų vasarą, rašant straipsnį apie neveikiančius laidinius radijo taškus, bendrovės Panevėžio butų ūkio specialistai aiškino, kad Panevėžyje laidinio radijo klausosi ir mokesčius moka 3029 panevėžiečiai – autorės pastaba).

Ryšių reguliavimo tarnybos komentaras

„Pagal šalies Civilinį kodeksą paslaugos paprastai teikiamos sudarius atitinkamą sutartį dėl paslaugų teikimo. Iš pateiktos informacijos nėra aišku, ar vartotojai sudarė paslaugų sutartis su paslaugų tiekėju (šiuo atveju su VšĮ teleradijo kompanija „Hansa“). Sudarytose atitinkamose sutartyse turi būti numatytos paslaugų teikimo sąlygos bei paslaugų kainos. Jei gyventojai nėra sudarę sutarčių dėl paslaugų teikimo, tuomet kyla natūralus klausimas: kokiu pagrindu jie moka mokesčius už laidinio radijo paslaugas. RRT žiniomis, laidinio radijo paslaugos teikėjas atskirai su kiekvienu laidinio radijo paslaugos naudotoju paslaugų teikimo sutarties nesudarinėja. Sutartys dėl mokesčių už suteiktas laidinio radijo paslaugas surinkimo sudarytos su butų ir kitų patalpų savininkų bendrijomis arba gyvenamųjų namų administratoriais. Todėl gyventojai turėtų kreiptis į savo namo bendriją ar administratorių dėl laidinio radijo paslaugos.

Vadovaujantis Lietuvos visuomenės informavimo įstatymu, kaip transliuotojai ir retransliuotojai laikosi įstatymo reikalavimų, prisiimtų įsipareigojimų, licencijų sąlygų bei Lietuvos radijo ir televizijos komisijos priimtų sprendimų, kontroliuoja Lietuvos radijo ir televizijos komisija.“