Kontroliuojančios institucijos sudarė sąrašą nepageidautinų vyrų bruožų, į kuriuos reklamos kūrėjai turi atsižvelgti, samdydami aktorius, kad nepažeistų naujų, griežtesnių taisyklių, turinčių atriboti viena nuo kitos sampratas "alkoholis" ir "sėkmingas seksas".

"Lambrini", populiarus putojantis vyras, - tapo pirmąja auka. Jo gamintojai padavė skundą, kai kontrolieriai uždraudė naują produkcijos reklamą, kurioje pavaizduotas moterų flirtas su "pernelyg patraukliu "vyru.

"Įžeidžiamame" plakate trys moterys juokais koketuoja su gražiai nuaugusiu jaunu vyru. Nekaltas humoras turi būti pagrindinis vasaros kampanijos akcentas, primygtinai teigia "Lambrini".

Tačiau Reklamos praktikos komitetas atsikirto: "Mes rekomenduojame pakeisti vyrą į mažiau patrauklų - su pilvuku, vidutinio amžiaus, plinkantį, ką nors panašaus į tai".

"Mes manome, jog ši reklama gali formuoti įsitikinimą, jog tam tikras gėrimas užtikrina seksualinę ar socialinę sėkmę, nes šis vyras merginoms atrodo gana patrauklus ir geidžiamas. Jeigu vyras bus atvirai nepatrauklus, mes manome, kad tokios potekstės nebeliks", - sakoma nutarime, kuris buvo priimtas po įspėjimo svaigiųjų gėrimų gamintojams, kad būtina imtis priemonių girtavimui sustabdyti, - priešingu atveju jie bus baudžiami.

Naujas Britanijos reklamos kodeksas, kurį parengė Reklamos praktikos komitetas, skelbia: "Nereikia gretinti alkoholio vartojimo su socialine sėkme, seksualiniu aktyvumu ir seksualiniu pasisekimu".

Romantika ir koketavimas kol kas neuždrausti, bet reklama neturi būti orientuojama į asmenis, jaunesnius negu 18 metų, o įvairios garsenybės joje neturi būti vaizduojamos kaip itin seksualiai patrauklios.

Reklama "Bacardi", kurioje Vinnie Jonesas yra vaizduojamas kaip nuolatinis vakarėlių dalyvis, dabar bus uždrausta. Be to, ši priemonė gali turėti įtakos G.Clooney 2,5 mln. svarų sutarčiai su "Martini".

Toks pat patrauklus Bradas Pittas, kiek žinoma, uždirbo 4 mln. svarų sterlingų už dalyvavimą "Heineken" reklamoje, kuri buvo platinama daugiausia Amerikoje. Užtat "apvailaino veido" Peteris Kay tikriausiai išsaugos savo darbo sutartį su "John Smith".

Johnas Halewoodas, "Lambrini" šeimininkas, teigia, jog kontroliuojančios institucijos priima visiškai suprantamus nutarimus, skatinančius protingai vartoti alkoholį, bet "mes nesame tikri, kad jos įgaliotos už visą šalį spręsti, kas seksualus, o kas ne".

"Galiausiai - kiek žmonių, tiek skonių", - pabrėžė jis.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją