Kainos – ir pagal pajamų lygį

Pricer.lt maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas aiškino, kad prekių kainų skirtumai tame pačiame prekybos tinkle, tik skirtingose vietose esančiose parduotuvėse, išties galimi.

„Viskas priklauso nuo prekybos tinklo politikos, o kai kurie tą politiką nuolatos keičia.

Dažniausiai prekės brangesnės mažesnėse parduotuvėse, kurios yra įsikūrusios miesto centruose, kur yra brangesnė parduotuvių patalpų nuoma“, – išskyrė jis.

Ekspertas pastebėjo, kad tokiais atvejais kai kurie prekybininkai nebūtinai imasi skirtingų kainų politikos pagal parduotuvės lokaciją, tačiau kainas valdo ir per tam tikrą prekių asortimentą.

„Jie išima dalį asortimento ir, tarkime, centre, mažose parduotuvėse, gali nebūti pačių pigiausių prekių. Paliekamos brangesnės prekės ir taip prekybininkas gali susirinkti daugiau pinigų“, – aiškino P. Čepkauskas.

Visgi, kaip tikino, kad Nidoje tas pats sviestas gali kainuoti daugiau nei Rokiškyje, nėra naujiena.

„Įtakos gali turėti ir transportavimas, nuvažiuoti atstumai, gyventojų pajamų lygis tam tikrame regione, kai, tarkime, Nidoje jis vienoks, o kokioje Šeduvoje – kitoks, kur žmonės gal turi mažiau pinigų.

Anksčiau kurortiniuose miestuose net būdavo tam tikros sezoninės kainos, kurios būdavo didesnės, nei parduotuvėse kitur. Omenyje čia turiu tokius kurortus, kaip Palangą, Šventąją.

Vidutiniškai kainų skirtumas, kurį ir šiandien pirkėjas „suvalgo“ dėl parduotuvės lokacijos, yra kažkur apie 10 proc.“, – skaičiavo jis ir tikino, kad jei kainas lygintume prekybos tinklui imantis asortimento išėmimo strategijos ir vėliau, tarkime, pieną vienur lygintume su pienu kitur tame pačiame prekybos tinkle, nežiūrint į prekės ženklą, kaina gali skirtis ir kartais.

P. Čepkaukas bendrai tikino, kad prekyboje tokie dalykai jo nestebina, o daugiausia dėmesio iš paties kliento yra kreipiama į prekybos tinklo įsikūrimą pirkėjui patogioje vietoje.

„Patogumas dažnai svarbiau už kainą. Tarkime, kaip pavyzdį, turime „Narvesen“, „Circle K“. Ar labai svarbu, kokia ta šokolado kaina, kai atvykai į degalinę?“, – klausė jis.

Tokios tendencijos prekybos sektoriuje, kaip tikino, yra ne tik Lietuvoje, tačiau ir kitose šalyse.

Taiko skirtingą kainodarą

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pasakojo, kad jų tinkle, priklausomai nuo parduotuvės vietos, tų pačių produktų kaina išties skiriasi.

Kaip tikino, šis skirtumas, nežymus ir sudaro centą ar kelis.

„Tokia kainodara“, – sakė atstovas.

Kas gali lemti skirtumus, jis nepaaiškino, tačiau tikino, kad tam įtakos gali turėti ne vienas faktorius.

Apie besiskiriančias kainas, priklausomai nuo parduotuvėse vietos ir formato, kalbėjo ir „Rimi Lietuva“ atstovė Gabrielė Šerėnienė.

„Reguliarios kainos daugumoje mūsų tinklo parduotuvių nesiskiria, tačiau kitokia kainodara taikoma „Express“ formato parduotuvėse“, – tikino ji.

Taip pat atstovė pastebėjo, kad prekių kainos skirtingose parduotuvėse gali skirtis ir dėl kitų priežasčių, tarkime, tam tikrose parduotuvėse vykstančių išpardavimų ar esamų specialių nuolaidų.

„Taip pat specialias kainas galime taikyti naujų parduotuvių atidarymo metu, kai norime pirkėjus supažindinti su mūsų produktais ir paslaugomis.

Atidarant naują parduotuvę dažnai turime specialią nuolaidą „Rimi“ privačių ženklų prekėms arba specialius pasiūlymus atidarymo dienomis“, – aiškino ji.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė taip pat teigė, kad kainos nežymiai gali skirtis skirtingo formato parduotuvėse.

„Mažesnio formato parduotuvės „IKI Express“ įsikūrusios miestų centruose, turi išskirtinį asortimentą ir sukurtos patogiam bei greitam apsipirkimui“, – teigė ji.

Išskyrus šiuos atvejus, kaip buvo teigta, prekybos tinklas „Iki“ visur kitur taiko vienodą kainodarą.

„Prekių kainos nesiskiria dėl regiono, t.y. tam tikra prekė tiek pat kainuoja tiek Kaune, tiek Mažeikiuose“, – teigė atstovė.

Kaina visur tokia pati

„Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė aiškino, kad jų prekybos tinklo parduotuvėse taikoma kainodara yra nacionalinė.

„Tai reiškia, kad visose parduotuvėse, nepriklausomai nuo lokacijos, reguliarios prekių kainos yra tokios pačios.

Išimtis taikoma tik nukainotoms prekėms ir prekėms per išpardavimus, kai atskiros parduotuvės priima sprendimus, atsižvelgiant į turimus prekių kiekius“, – sakė ji.

Kad visur kainos tokios pat, sakė ir „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.

„Standartiniam asortimentui visose „Lidl“ parduotuvėse yra taikoma vienoda kainodara nepriklausomai nuo lokacijos ar miesto.

Kartais kainų skirtumai gali atsirasti nebent dėl tam tikrų akcijų taikymo ar išparduodant prekių likučius, taip pat naujos parduotuvės atidarymo proga, kuomet šia proga tam tikroms prekėms taikomos specialios nuolaidos“, – sakė atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją