Sausio pabaigoje Karina (vardas pakeistas – red.) elektroninėje parduotuvėje „Renlena“ užsisakė biuro kėdę. Pagal internetinės parduotuvės sąlygas ši jos namus turėjo pasiekti per 45 dienas. Moteris apsidžiaugė, kai laukta kėdė jai buvo pristatyta netgi anksčiau.

„Išpakavusi kėdės detales pastebėjau, kad komplektacijoje pateikti du vienos pusės porankiai, todėl toks baldas nėra tinkamas naudoti. Kreipiausi į pardavėją“, - pasakojo Karina.

Moteris teigė iš įmonės atstovų sulaukusi atviro pasityčiojimo: „Įmonė, atsiuntusi netinkamos komplektacijos prekę ne tik nesilaiko nustatytų teisės aktų reikalavimų, liečiančių trūkumų šalinimą bei prekių grąžinimą, bet ir neatsakinėja raštu į pateiktas pretenzijas“.

Karina piktinasi, kad nuo prekės pristatymo jau praėjo pora mėnesių, bet kol kas nei pašalintas trūkumas, nei suteikta galimybė grąžinti prekę ir atgauti pinigus.

Moteris su pardavėjais dėl kėdės susisiekė telefonu. Jos teigimu, buvo pranešta, kad reikia nufotografuoti kėdės detales, atsiųsti nuotraukas elektroniniu paštu ir laukti neapibrėžtą laiko tarpą, kol nauji porankiai bus pristatyti ir juos reikės vėl atsiimti.

„Labiausiai nustebino, kai buvau paklausta, ar be porankių negaliu sėdėti ant tos kėdės. Pagalvojau, jog šiaip sėdėti galiu ir ant dėžės, tai kam tuomet man ta kėdė išvis reikalinga?“, - sarkastiškai svarstė pašnekovė.

Internete paieškojusi informacijos apie savo, kaip vartotojos teises, Karina suprato, kad pardavėjo siūlomas sprendimas pažeidžia jos teises.

„Pasirodo, jog dideles ir sunkias (daugiau nei 10 kg svorio) netinkamos kokybės ne maisto prekes kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas, jeigu sutartyje nėra nustatyta kitaip. Taigi, šiuo atveju visa atsakomybė krenta ant pardavėjo pečių. Be to, pirkėjas turi teisę atsisakyti pirkimo-pardavimo ar paslaugų teikimo sutarties, sudarytos naudojant ryšio priemones, pranešdamas raštu apie tai pardavėjui ar paslaugos teikėjui per septynias darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos, kai daiktas parduodamas. Jeigu pirkėjui nebuvo nurodytos jo teisės atsisakyti sutarties, pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties per tris mėnesius nuo sudarymo dienos. Pardavėjas, gavęs pranešimą apie sutarties atsisakymą, privalo per penkiolika dienų atsiimti daiktą ir grąžinti pirkėjui už jį sumokėtus pinigus“, - savo teisės vardijo moteris.

Porankiai
Pasiskaičiusi apie savo, kaip pirkėjos, teises Karina vėl kreipėsi į pardavėją, reikalaudama pašalinti trūkumus arba grąžinti pinigus. Tačiau telefonu moteris buvo sujungta su neva meistru. Nepatikėjusi jo pažadais, kad klaida bus ištaisyta moteris išsiuntė pretenziją bendrovei raštu.

„Praėjus daugiau nei savaitei man paskambino darbuotoja vėl prašydama nuotraukų. Bet porankiai taigi jau turėjo būti užsakyti! Nusiunčiau nuotraukas ir paprašiau, jog būtų į pretenziją atsakyta raštu, tačiau atsakymo taip ir nesulaukiau. Nuo pretenzijos pateikimo praėjo beveik du mėnesiai“, - savo nusivylimą išsakė pirkėja.

Įmonė atsitvėrusi tylos siena

Internetinė parduotuvė „Renlena“ valdoma UAB „Meblorama“, kuri buvo įkurta 2006 m. Registrų centro duomenimis, anksčiau įmonė vadinosi UAB „Calamus Rotan Baltic“. Paskutiniais duomenimis įmonei vadovauja Renatas Žemaitis.

Iki 2008 m. vienintelė „Mebloramos“ akcininkė buvo UAB „Baldorama“. Žinoma, kad vėliau akcininkų skaičius pasikeitė, tačiau, Registrų centro teigimu, bendrovė piktybiškai ignoruoja įstatymų nustatytą prievolę deklaruoti esamus akcininkus. Registrų centre paskutinis įrašas apie „Mebloramą“ - pateikta 2008 m. finansinė ataskaita.

Su bendrovės vadovybe nepavyko susisiekti ir DELFI portalui.

„Čia, žinokit, administracija. Direktorius turi daug įmonių ir nieko negaliu pasakyti ir padėti“, - teigė bendruoju įmonės telefonu atsiliepusi moteris.

Paprašyta nukreipti į žmogų, kuris galėtų pakomentuoti internetinės parduotuvės ir klientų ryšius bei bendradarbiavimą, administracijos atstovė atsakė: „Deja, atsiprašau, negaliu niekuo padėti“.

Siūlo nepamiršti apžiūrėti prekės ją gavus

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė Snieguolė Šližytė aiškino, kad pardavėjas už daiktų trūkumus atsako tada, jei pirkėjas įrodo, kad jie atsirado iki daiktų perdavimo arba dėl priežasčių, atsiradusių iki daiktų perdavimo.

Pasak jos, gavęs prekę pirkėjas turėtų ją labai gerai apžiūrėti.

„Šios teisės nerealizavimo pasekmės – rizikos, susijusios su įsigyjamo daikto neatitikimu pirkėjo lūkesčiams, prisiėmimas, - aiškino specialistė. - Taigi, kiekvienas vartotojas, kaip būsima sutarties šalis, turi būti aktyvus, apdairus ir rūpestingas bei pasinaudoti daikto patikrinimo teise“.

Pirkėjai, įsigiję prekę internetu, jos atsisakyti gali per 7 darbo dienas pranešdami apie tai raštu pardavėjui.

„Tačiau daikto atsisakymo teise vartotojai gali pasinaudoti tik tuo atveju, jeigu prekė nebuvo naudota, yra nesugadinta ir nepraradusi prekinės išvaizdos. Jeigu prekė turi mechaninių pažeidimų, tokios prekės grąžinimas pardavėjui, geranoriškai nesusitarus, įmanomas tik pirkėjui įrodžius, jog prekės defektai atsirado iki prekės perdavimo pirkėjui momento“, - pridėjo S. Šližytė.

Specialistė taip pat ragina nepamiršti, kad pasirašius prekės priėmimo aktą neretai kartu sutinkama, kad prekė gauta tokia, kokią ir užsakė.

Pastebėjęs, kad pristatyta prekė turi defektų arba pristatyta ne ta prekė, vartotojas turėtų nedelsiant kreiptis į pardavėją raštu, nurodydamas prekės trūkumus ir pareikšdamas reikalavimą pardavėjo atžvilgiu. Pardavėjas atsakymą privalo pateikti per 10 dienų. Jeigu prekę pristatė kurjerių tarnyba, patartina raštišką pretenziją teikti ir kurjerių tarnybai.

Nepavykus kilusio ginčo dėl prekės kokybės išspręsti taikiai patariama kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, kuri išnagrinėjusi vartotojo pareiškimą surašo patikrinimo aktą, kuriame nurodo, ar vartotojo prašymas pagrįstas.

Jei jis pagrįstas, pasiūlo pardavėjui įvykdyti vartotojo reikalavimą.Pastarajam pasiūlymo neįvykdžius, visa informacija persiunčiama Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, kuri vykdo ginčų nagrinėjimą ne teismine tvarka ir priima sprendimą, kurį teikia pardavėjui, siūlydama per nustatytą terminą vykdyti vartotojo reikalavimą. Neišsprendus ginčo tokiu būdu siūloma kreiptis į teismą.

Nuo 2014 m. birželio 13 d. įsigalios nauja Europos Sąjungos Vartotojų teisių direktyva, pagal kurią internetu prekes perkantys vartotojai apsigalvoti ir atsisakyti kokybiško pirkinio galės per dvi savaites. Už prekę sumokėti pinigai turėtų būti grąžinti pirkėjui per dvi savaites nuo prekės atsisakymo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (69)