Startuolis „Pricer.lt“ seka didžiųjų prekybų tinklų („Maxima“, „Rimi“, „Norfa“, „Lidl“, „Iki“, „Aibė“, „Prisma“, internetinė parduotuvė „Barbora“) prekių krepšelių kainas. Žiūrima, kaip kas mėnesį keičiasi pigiausių tam tikrų prekių krepšelio kainos bei populiarių prekių ženklų prekių kainos.

„Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas pasakojo, kad palyginus kovo 16 d. parduotuvėse užfiksuotas kainas su ankstesnių metų rezultatu pirmiausia pastebima, kad pabrango alus ir degtinė.

„Ne manau, kad vien tik akcizai prie to prisidėjo. Manau, kad gamintojai ar prekybininkai pasinaudojo proga ir kainas pakėlė gerokai daugiau nei akcizai“, – komentavo pašnekovas.

Pavyzdžiui, prekybos tinkle „Aibė“ pigiausias lietuviškas šviesus alus nuo vasario 10 d. pabrango 35,4 proc. ir pasiekė 1,07 eur/l kainą. „Prismoje“ brangesnis buvo 32,4 proc.

„Taip pat matome kitą tendenciją, kad pigūs produktai nebrangsta taip greitai kaip populiarių prekių ženklų“, – pastebėjo A. Vizickas.

Pavyzdžiui, prekybos tinkle „Maxima“ vasario mėnesį „Karūnos“ šokoladas (90 g) kainavo 0,72 euro, kovo 16 d. kaina buvo 0,97 euro (0,25 euro daugiau), kai pigiausio šokolado (100 g) kaina pakilo nuo 0,31 euro iki 0,43 euro (0,12 euro daugiau).

Pašnekovas pastebėjo, kad taip pat didesnės kainos patikrinus jas parduotuvėse po mėnesio pastebėtos prie „Samsono“ dešros, „Jacobs Kronung“ kavos.

Žiūrint bendrai kovo mėnesio viduryje palyginus su vasariu pigiausių prekių krepšeliai beveik visuose prekybos tinkluose atpigo. Šių prekių krepšelyje yra tokios prekės kaip populiariausi vaisiai ir daržovės, cukrus, šokoladas, aliejus, kava, arbata, mėsos ir žuvies, pieno produktai.

Per mėnesį tokių pačių pigiausių prekių krepšelis „Maximos“ prekybos tinkle pigo 8,7 proc., „Iki“ – 2,3 proc., „Norfa“ – 0,1 proc., „Lidl“ – 0,5 proc., „Aibė“ – 16,9 proc., „Prisma“ – 0,4 proc.

Tuo metu populiarių prekių ženklų krepšelis daugumoje prekybos tinklų brango: „Rimi“ – 8,6 proc., „Iki“ – 5,5 proc., „Prisma“ – 4,2 proc., „Barbora“ – 5,1 proc.

„Lidl“ atsiriboja nuo tyrimo
Bendrovės „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Gaižauskienė komentare DELFI tvirtino, kad atliekant kainų palyginimus, labai svarbi aiškios, nuoseklios ir universalios tyrimo vykdymo taisyklės.
„Portalo Pricer.lt organizuojamo populiarių maisto prekių ženklų kainų palyginimo atveju nėra sudaryta galimybių atsižvelgti į esminę „Lidl“ ypatybę – mūsų asortimente absoliučią daugumą sudarančius privačius prekės ženklus. Kitame sąraše produktai lyginami pagal kainą, niekaip neatspindint kokybės aspektų, kuriems mūsų prekybos tinklas teikia itin daug reikšmės. Atsakingai pareiškiame, kad dėl šių priežasčių mūsų prekybos tinklas atsiriboja nuo Pricer.lt rengiamo kainų palyginimo.

Prekybos tinklas „Lidl“ pirkėjams siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje. Tai esminis mūsų kainodaros principas. Žinome, kad pirkėjams labai svarbus prekybininkų skaidrumas, todėl visose savo parduotuvėse visoje Lietuvoje – šiandien atidaryta 26-toji – tas pačias prekes siūlome vienoda kaina“, - komentuoja ji

Pasak A. Gaižauskienės, vasarį šveicarų organizacijos Lietuvoje atliktame tradiciniame „ICERTIAS Best Buy Award“ nuomonių tyrime dalyvavę šalies vartotojai įvardijo geriausio kainos ir kokybės santykio pavyzdžiu.

DELFI primena, kad Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas yra teigęs, kad iniciatyvas lyginti kainas prekybos tinkluose sveikina, tačiau atkreipia dėmesį į metodologiją. Pasak jo, reikia suprasti, kad mažmeninės prekybos tinklai yra dinamiški ir kainos juose gali labai greitai keistis.

L. Vilimas pabrėžė, kad kalbant apie įvairias iniciatyvas lyginti kainas prekybos tinkluose svarbiausia, kad pirkėjai neliktų suklaidinti.

„Jie (pricer.lt – red.) turėtų bendradarbiauti su prekybininkais, kad kainas gautų operatyviai, kad informacija vartotojui būtų pateikta teisingai ir neklaidintų pačių vartotojų“, – kalbėjo pašnekovas.

Pasak L. Vilimo, bendra prekybininkų pozicija yra ta, kad viskas, kas palengvina pasirinkimą vartotojui, yra sveikintina iniciatyva: „Tiesiog konkrečiai kalbant apie kainų palyginimą reikia suprasti esminį dalyką: prekybos sistemose kainos gali keistis net kelis kartus per dieną reaguojant į įvairias iniciatyvas, nusistatytus tikslus. Dėl to, jei užtikrinamas operatyvios informacijos pateikimas, tai tuomet nematau nieko blogo. Tai netgi yra gerai, nes vartotojai gali pasirinkti“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (73)