Didieji tinklai pripažįsta, kad šiuolaikinis pirkėjas perka mažiau, renkasi kokybiškus produktus, o ir pačių perkančiųjų mažėja, todėl kiekvienam atėjusiam norima pasiūlyti ne gausybę akcijų, o tik konkrečiam žmogui pritaikytas prekes.

Prieš kelerius metus prekybos tinklas „Rimi“, ištyręs savo pirkėjų įpročius, nusprendė pasiūlyti jiems pirkti pigiau tų produktų, kurių jie esą perka dažniausiai. Pirkėjas su lojalumo kortele specialiame terminale teturi patvirtinti, ar tai ką siūlo tinklas, jam tinkama.

Panašiu keliu nutarė eiti ir dar vienas tinklas „Maxima“. Su lojalumo kortele susietoje paskyroje internete pirkėjai gali iš 2 tūkst. prekių pasirinkti 10 perkamų produktų, kuriems tinklas iki metų pabaigos suteiks penktadaliu mažesnę kainą.

Prekybininkai pripažįsta, kad mažėjant prekybos apimtims ir perkančiųjų skaičiui, tenka ieškoti vis įvairesnių ir patrauklesnių būdų prikviesti pirkėjų.

„Su mūsų kortele nieko rinktis nereikia, yra technologijos, kurios apskaičiuoja, pažiūri, ką pirkėjas dažniausiai perka, kokie produktai jam labiausiai patinka ir sistema pasiūlo tą produktą pirkėjui tam tikru dažnumu. Pirkėjai darosi vis labiau išrankesni, nori vis įdomesnių dalykų, juos reikia nustebinti ir pasiūlyti kažką kitokio“, – teigė „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

„Mes norime pasiūlyti pirkėjui su skaitmeniniais sprendimais susijusių naujovių, perkelsime paskyrą, kuri yra kompiuteryje į telefoną, telefone padarysime bekontaktį atsiskaitymą, kad žmogus galėtų kaip „Uber“ išlipti iš taksi automobilio, neišsitraukęs piniginės“, – teigė „Maxima LT“ rinkodaros vadovė Kristina Mažeikytė.

Rinkodaros žinovai pastebi, kad nors dažnas turi ir ne po vieną prekybos tinklų lojalumo kortelę, jų prisirinkęs blaškosi po parduotuves ieškodamas sau tinkamų nuolaidų, o prekybos tinklai tik jas ir tegali pasiūlyti, todėl, pasak specialistų, nebelieka išskirtinumo.

„Kas keista, kad prekybos tinklai toliau siūlo nuolaidas ir akcijas, tik dabar jau – konkrečiai prekei. Bet vartotojai retai nori rinktis, jie nori, kad už juos būtų pamąstyta, supakuota ir patiekta.

O jei reikia pačiam rinktis – tai jau papildomas darbas. Ar vartotojas norės skirti savo laiko ir savo dalį smegenų tam, kad jis susiformuotų prekių, kurias nori gauti su nuolaida, paketą?“, – teigė Marketingo asociacijos valdybos narė Romualda Stragienė.

Vienas didžiausių lojalumo programų, paremtų kortelėmis, turi ir kiti prekybos tinklai – „Aibė“, „Prisma“, tačiau vienais didžiausių – kartu su „Rimi“ ir „Maxima“ laikomi – „Norfa“ ir „Iki“ nepanoro komentuoti, kaip vertina konkurentų žingsnius.