Dar iki krizės prekybininkai ir vaistinėse pirkėjams pasiūlė naują galimybę sutaupyti – ėmė dalyti nuolaidų korteles. Tai viliojo ir vis dar vilioja kai kuriuos pirkėjus naudotis būtent lojalumo kortelės teikiama nauda.

Kai kurie prekybos tinklai ir vaistinės neslepia, kad lojalumo kortelės ne visada pirkėją padaro lojalų, todėl ieškodamos, kaip žmogų pritraukti į parduotuvę, ėmėsi lojalumo programas keisti taip, kad kiekvienas pirkėjas gautų tik jam aktualius pasiūlymus. Kartu pripažįstama, kad dažni pasiūlymai iš individualių virsta į subendrintus tam tikroms pirkėjų grupėms.

„Žinoma nėra tokios sistemos, kad įsigilintume į kiekvieną kortelės turėtoją ir jo asmeninius poreikius dienos, mėnesio, nes tai neįmanoma, bet individualiausi pasiūlymai yra maksimaliausiai arti to, kas iš tiesų naudinga pačiam vartotojui, nes imama kortelės istorija, ką jis pirko, kiek kartų apsilankė parduotuvėje, bet taip, tai yra bendrosios tendencijos“, – aiškina „Maxima LT“ atstovė spaudai Renata Saulytė.

„Mes ieškosime pačių geriausių būdų, kaip maksimaliai pritaikyti kiekvienam vartotojui jam tinkamiausią pasiūlymą. Bet kokiu atveju, daliai vartotojų, klientų bus panašūs pasiūlymai, nes ir poreikiai panašūs“, – sako „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė.

Rinkodaros specialistai, tiriantys vartotojų pirkimo įpročius, pastebėjo, kad dalis vartotojų turi beveik visas prekybininkų siūlomas korteles ir jie nėra lojalūs kortelę išdavusiam tinklui.

„Tos nuolaidų kortelės labai konkuruoja su nuolaidomis parduotuvėje, praktiškai tai yra to paties medžio dvi šakos. Pavyzdžiui, jei tau reikia batų, tai lengviau apeiti visas parduotuves per nuolaidų savaitę, nei eiti į tą parduotuvę, kurios kortelę turi ir ieškoti būtent joje tos nuolaidos“, – pasakoja „TNS LT“ vyresnioji projektų vadovė Agnė Ambrazevičienė.

Tyrimai ir detalios vartotojų apklausos rodo, kad kaimų, miestelių gyventojai ir senjorai iš viso turi vos vieną kitą lojalumo kortelę, o jaunoji karta abejinga tokiam klientų viliojimo būdui.

„Naujoji karta apskritai yra dalis, kuri jokių kortelių nebepripažįsta, tokios, kokios yra. Jos yra nesuvokiamos, jei nori juos pritraukti, reiktų „Apps“ telefone ar sugalvoti visiškai kitą formą. Jiems ta plastikinė kortelė naujos kartos žmogui, yra kažkokia atgyvena, jiems nesuvokiama“, – kalba A. Ambrazevičienė.

Pasak tyrėjos, net ir asmeninių pasiūlymų pirkėjams mada po kažkiek laiko išsikvėps, todėl tinklai ir vaistinės bus priverstos vėl keisti lojalumo programas. Tai tarsi pardavėjo ir pirkėjo žaidimas, todėl kas pasiūlys naujovę, vėl bus žingsniu priekyje.