Atostogas sugadina neišpildyti lūkesčiai

Pasak E. Langio, dažniausiai lietuviai pagalbos į kelionių organizatorius kreipiasi dėl to, kad atvykę atostogauti negauna to, ko buvo tikėjęsi.

„Tarkime, kambarys ne toks, dydis ne toks kambario, gal maistas buvo neskanus, negalėjo naudotis tam tikromis viešbučio teikiamomis paslaugomis – baseinais, SPA zonomis. Būna, sakykime, viešbučių su daug baseinų, bet dalyje teritorijų negali jais naudotis dėl kažkokio renginio, apie kurį kelionių organizatorius nežinojo, bet, kai keliautojas atvažiavo, sužino visi“, – pasakojo jis.

Egidijus Langys

Tiesa, kreipimaisi dėl būtent kambarių dydžio, anot advokato, labai dažni.

„Tada kyla klausimų, kaip tą dydį įvertinti. Netgi buvo prašoma viešbučio plano su kambariais ir t. t., nes, tarkime, skaičiuoja ne visą kambario plotą, pavyzdžiui, balkonas ar kokia lauko terasa būna neįtraukta, ir rašo, kad kambario plotas 50, nors iš tikrųjų viską sudėjus jau bus didesnis. Kaip jie tą informaciją pateikia, taip ir ten būna parašyta, bet reikia kartais perskaityti, nes ir pats keliautojas ne visada tą informaciją vienodai supranta“, – teigė E. Langys.

Anot jo, tokiu atveju galima imtis konkrečių veiksmų ir kontaktuoti su kelionių organizatoriumi.

„Kambario dydis – tu jo nuotraukoje neužfiksuosi, ar jis per mažas, ar kažkas, bet galima fiksuoti tokius dalykus kaip pelėsis, nešvarumai, būna čiužiniai nešvarūs, patalynės, pagalvės nešvarios. Šiuos dalykus reikia iškart fiksuoti, bet pagrindinė esmė ir taisyklė – jeigu kažkas netinka, tai nelaukite kelionės pabaigos, o iš karto siunčiame, juk turime technologijų masę“, – patarė pašnekovas.

Tiesa, kartais situaciją išspręsti gali padėti ir vietoje esantis kelionių organizatoriaus atstovas.

„Jeigu tu pirkai kelionę iš kelionių organizatoriaus, tai jis turi ir vietoje savo atstovą, galima net ir vietoje bandyti susisiekti ir spręsti problemą. Yra buvę atvejų, pavyzdžiui, kad viešbučio aprašyme ir pristatyme keliautojui parašyta, kad yra baras paplūdimyje, bet mūsų institucijos ištyrė, kad ne. Baras yra gal apie 100 metrų nuo paplūdimio ir jis yra viešbučio teritorijoje, ir tai laikė kaip klaidinančia reklama“, – dalijosi E. Langys.

Kompensacija – realus dalykas

Pasak „Avocad“ partnerio, advokato E. Langio, gavus ne tokią patirtį, kokios buvo tikėtasi, galimybė gauti kompensaciją iš kelionių organizatoriaus yra reali, tačiau ją reikėtų tinkamai pasiskaičiuoti.

„Žmonės skaičiuoja paprasta matematika – pavyzdžiui, sumokėjau už kelionę 1000 eurų, buvau 10 dienų, tai mano viena diena kainuoja 100 eurų. Na, tai aš kelias dienas kažko negavau, tai 200 eurų man ir grąžinkite.

Iš tiesų, svarbu žinoti keletą aspektų, kad kelionę, kai mes perkame iš kelionių organizatoriaus, sudaro tam tikras dalykas – vežimas, pervežimas iš vienos vietos į kitą ir plius viešbutis. Jeigu mes neturime pretenzijų dėl skrydžio, kaip pavyzdys, jeigu mes neturime pretenzijų dėl pervežimo, tai mums jau lieka tik viešbučio klausimas“, – pasakojo pašnekovas.

Anot jo, tai reiškia, kad tokiu atveju – paprasta matematika nėra tinkama.

„Reikia ir tuos įrodymus pateikti, nes, jeigu ten neskanus maistas – na, vienam skanu, kitam neskanu. Jeigu tu maistu apsinuodijai – tada, žinoma, jau pretenzijos gali būti ir viešbučio virtuvei, restoranui, dar kažkam, galima įrodinėti tą apsinuodijimą, kad ir vyko į sveikatos priežiūros įstaigą, rinkti įrodymus, galbūt vaistus pirkome“, – aiškino E. Langys.

Jo teigimu, praktika rodo, jog žmonėms pavyksta gauti kompensaciją įvairiausiais būdais.

„Pavyksta ir pinigine forma, pavyksta ir nuolaidų forma, tai kažkoks procentas nuo kainos kitai, būsimai kelionei ar už šitą esamą kompensuoja“, – tvirtino jis.

Tiesa, pasak pašnekovo, sumos, kurias pavyksta susigrąžinti, nėra tokios didelės.

„Kad ir tos kelionės, kadangi jos pačios iš savęs nėra ypatingai daug kainuojančios, tai ir tos kompensacijos nėra tokios didelės. Aišku, jeigu kelionių organizatorius pats tiesiog atšaukė kelionę, tada tu jau gali kelti pretenzijas, reikalauti visos sumos susigrąžinimo, nes vis tiek tu sumokėjai ir dabar atšaukė tą kelionę, bet tai gali būti tik išimtinai svarbios priežastys.

Lygiai taip pat pats keliautojas gali atšaukti kelionę, bet jis tada turi prisiimti riziką dėl nuostolių atlyginimo kelionių organizatoriui“, – teigė advokatas E. Langys.

Visą reportažą rasite LNK portale: