Internetiniai vagišiai per fiktyvias elektronines parduotuves bandantys pasipelnyti iš patiklių pirkėjų, tradiciškai suaktyvėja prieš šventes, tačiau ant jų kabliukų galima užkliūti bet kada.

5 DNB banko Prevencijos departamento vadovo Šarūno Vaineikio patarimai, į ką atkreipti dėmesį perkant elektroninėje parduotuvėje, kad neįkliūtumėte į ilgapirščių pinkles.

1. Būkite budrūs, kai vilioja itin didelėmis nuolaidomis. Stebuklų nebūna – šį posakį reikėtų atsiminti kaskart, kai susigundote siūlymu įsigyti norimą daiktą su itin didele nuolaida. Vertingas prekes ar paslaugas retai kas siūlo su 80-90 proc. nuolaida. Jei jus dominanti prekė yra žinomo prekės ženklo, nepatingėkite nukeliauti į oficialų pardavėjo puslapį, naudokitės ne tik ta nuoroda, kurią radote šalia reklamuojamos prekės. Jei prekė yra siūloma be nuolaidos, tačiau jums įtarimą kelią labai maža jos kaina, visuomet tikrą prekės kainą galite sužinote, pavyzdžiui, nukeliavę į didžiausias ir žinomiausias elektronines parduotuves.

2. Įvertinkite internetinio puslapio adresą. Dažnai fiktyvią parduotuvę galima atpažinti iš įtarimą keliančio jos pavadinimo. Būkite atidūs vertindami parduotuvės adresą, jei jis skamba panašiai kaip jūsų mėgstamas arba labai primena didžiųjų elektroninių parduotuvių adresus. Atkreipkite dėmesį, ar nuorodoje teisingai parašytas pavadinimas, ar nepraleistos, nesumaišytos raidės.

3. Atkreipkite dėmesį į puslapio dizainą. Dar vienas kriterijus, kuris padės įvertinti elektroninės parduotuvės patikimumą – jos dizainas ir taisyklinga kalba. Jei puslapio dizainas primityvus – skiriasi teksto šriftai, akis bado rašybos klaidos – verta suabejoti pardavėjo patikimumu.

4. Pirkite patikimose elektroninėse parduotuvėse. Labiausiai tikėtinas scenarijus, kad ilgapirščiai bandys jus „pagauti“ reklamuodami savo prekes už nepadoriai mažą kainą populiariuose socialiniuose tinkluose. Būkite itin atidūs, jei netyčia pamatyta nuoroda su super pasiūlymu veda į pirmą kartą matomą elektroninę parduotuvę.

Patikimiausia prekes visuomet yra pirkti tiesiogiai iš oficialių tiekėjų ar žinomų elektroninių parduotuvių. Jei nusprendžiate prekes pirkti iš tiekėjo partnerio, visuomet galite pasižiūrėti tiekėjo svetainėje, ar šis partneris yra oficialus. Taip pat įvertinkite ir draugų rekomendacijas.

5. Pajutę apgaulę, nedelsiant informuokite banką. Jei atsitiko taip, kad susiviliojote nepadoriai geru pasiūlymu ir sumokėjus už prekę kilo abejonių, kur nukeliavo jūsų pinigai (neatėjo patvirtinimas ir pan.), nedelsdami informuokite savo banką.

Deja, bankai negali blokuoti padirbtų interneto elektroninių parduotuvių, tačiau jei sureagavote nedelsiant, tikimybė atgauti pinigus išlieka. Jūsų banko specialistai susisieks su banku, į kurio sąskaitą iškeliavo pervesta suma ir gali būti, kad ją dar pasiseks sustabdyti. Vis dėlto, ši tikimybė yra gan nedidelė, todėl pati geriausia prevencija yra jūsų pačių atsargumas ir budrumas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją