Šią vasarą pirmą kartą rinkti lipdukus ir su nuolaida įsigyti žaislus siūlo ir Lietuvos paštas - mažuosius turėtų sudominti pimpačkiukai.

„Pimpačkiukai jau pašte. Griebk juos!“, - skelbia naujos akcijos šūkis. Norintys su nuolaida įsigyti animacinio filmo „Bjaurusis aš“ (angl. „Despicable Me“) herojų, turi surinkti 10 lipdukų, kurių vienas duodamas apsipirkus už 5 litus. Puponautų arba „piktų paukščių“ figūrėlės taip pat buvo suteikiamos apsipirkus už numatytą sumą arba įsigyjant akcijoje numatytų prekių.

Tačiau skirtumų tarp prekybininkų akcijų yra - Lietuvos paštas surinkusiems daugiau lipdukų siūlo galimybę laimėti kitų prizų.

Sako, jog tikslas – ne vaikai

Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė sako, jog akcijos tikslas yra padėkoti klientams – todėl akcija ir buvo organizuota.

„Pagal mūsų atliktus tyrimus, Lietuvos pašto paslaugomis naudojasi itin plati auditorija, kuri neturi ryškių išskirtinumų pagal amžiaus grupes, gyvenamąją vietovę ar kitas sociologines ar demografines charakteristikas. Todėl ieškojome patrauklaus, įdomaus prizo, tinkančio daugumai. Filmas „Bjaurusis Aš“ ir „Bjaurusis Aš II“ yra skirtas visai šeimai, bei mėgstamas ir žiūrimas įvairaus amžiaus auditorijos. Minkštas žaislas – šio animacinio filmo visai šeimai personažas – taip pat yra mėgstamas ne tik vaikų, bet ir įvairaus amžiaus žmonių. Todėl jis mums atrodė universaliausias pasirinkimas. Nenorintiems rinktis šio personažo, taip pat vyresnio amžiaus žmonėms, mes įsteigėme atskirą prizą – galimybę laimėti kelionę“, - dėstė ji.

Pasak jos, akcijos metu siūlomų įsigyti filmų personažai sulaukė Lietuvos žiūrovų simpatijų.

„Pasirinkdami būtent šiuos personažus siekiame, kad mūsų pirkėjai patirtų teigiamų emocijų. O į akciją žiūrime daugiau kaip į žaidimą, kuriame gali dalyvauti nuo mažiausių iki didžiausių šeimos narių. Kaip ir minėjau anksčiau, mūsų akcija nėra skirta vien tik vaikams – vyresniems mūsų pirkėjams siūlome galimybę keliauti“, - komentavo A. Jonušaitė.

Siūlyti žaislus - apsimoka

Vytauto Didžiojo universiteto bendrosios psichologijos katedros docentas Visvaldas Legkauskas teigia, jog akcijos, pritaikytos visai šeimai, dažniausiai derinamos prie vaikų.

„Manau, kad tie, kurie sako, jog taiko į šeimą, į viso amžiaus spektrą, iš tikrųjų taiko į vaikus, nes suaugusieji priima sprendimą pirkti girdėdami vaikų zirzimą. Kai „Maximoje“ buvo puponautų, vaikai tėvų prašydavo eiti į šį prekybos centrą dėl dovanojamų žaisliukų. Veikiausiai akcijos paskirtis yra sudominti daugiau pirkėjų ir juos įtraukti, o paštas tokioms akcijoms yra patogi vieta, nes jame dažnai tenka laukti. Kai ateini su vaiku, jis ima visur dairytis, pamato daiktų, kurių užsimano - pabėgti negali, tad didelė tikimybė, kad kas nors mažajam bus nupirkta“, - argumentuoja psichologijos specialistas.

Specialistai sako, jog tokios akcijos prekybininkams naudingos, priešingu atvejų nebūtų organizuojamos.

V. Legkauskas paaiškina, kad vaikai reklaminių pasiūlymų yra labiau paveikiami, nes reklamą supranta kaip tiesą.

„Tokia akcija – sekimas rinkoje buvusiais pavyzdžiais. Akcijų praktika rodo, kad jos veikia gana neblogai ir vis įvairesni paslaugų teikėjai ir pardavėjai nori panaudoti šią techniką“, - mano psichologas.

Vardija klaidas

Verslo konsultacinės įmonės „Strategy labs“ rinkodaros konsultantas Audrius Savickas dėsto, jog akcija veikiausiai siekiama klientų lojalumo ir pasitenkinimo, tačiau jis priduria, kad lipdukų rinkimas ir klijavimas į knygelę – ne pats geriausias sprendimas.

Audrius Savickas
„Nesakyčiau, kad ši akcija orientuota į vaikus dėl kelių priežasčių. Pirma, susirinkęs lipdukus įgauni teisę žaislus nusipirkti, o kainų lygis yra gana aukštas – 15, 19 ir 44 Lt – tai yra brangūs žaislai. Manyti, kad vaikai pirks tušinukus, rinks lipdukus ir po to eis žaislų, abejočiau. Sakyčiau, kad šis sprendimas yra gana keistas, nes vis mažėja žmonių, pasiryžusių klijuoti lipdukus į knygutes. Matyt, pagrindiniu prizu yra kelionė ir nuolaidos joms, kurias žmonės bandys laimėti“, - svarsto specialistas.

Jis vardija, jog akcijos sukonstravimo logika - teisinga, nes žmonės siekia vieno didesnio prizo, kurį tikimybė laimėti yra gana maža, bet yra ir mažų, užtikrintų laimėjimų.

„Žaislai, kaip užtikrintas laimėjimas atrodo ganėtinai keistai, nors galbūt jų norės suaugusieji vaikams arba vyresnio amžiaus žmonės anūkams, bet žaislų kaina – didoka. Vertinant iš rinkodaros pusės, mažus laimėjimus reikėtų dalinti, ypač po to, kai jų nemažai pridalino „Maxima“ ir „Iki“. Ką reiškia įgauti teisę nusipirkti pakabuką už 15 Lt, gal tu jo ir už 5 nepirktum?”, - klausia A. Savickas.

Anot jo, puponautus ir „piktus paukščius“ daliję prekybininkai savo akcijomis pirkėjus skatino išbandyti naujus produktus, reguliuoti pirkėjų srautus, jų apsilankymo dažnumą.

„Šiuo atveju nieko nematome, nei srautų reguliavimo, nei krepšelio, nei dažnumo. Galima spėlioti, kad Lietuvos paštas nori padidinti apsipirkimo dažnumą, bet ką ten pirksi – tušinukus ir sąvaržėles? Matyt, jie bando išlaikyti santykį su nuolatiniais klientais“, - apibendrina A. Savickas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (172)